Αναδρομική έκθεση του Δημοσθένη Σκουλάκη στην Αίθουσα Τέχνης Περίτεχνων Καρτέρης

Η αίθουσα Τέχνης ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΡΤΕΡΗΣ παρουσιάζει μια μικρή αναδρομή έργων του διακεκριμένου ζωγράφου Δημοσθένη Σκουλάκη, από τις 15 Ιανουαρίου 2015 εως τις 7 Φεβρουαρίου 2015.

Η αίθουσα Τέχνης ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΡΤΕΡΗΣ παρουσιάζει μια μικρή αναδρομή έργων του διακεκριμένου ζωγράφου Δημοσθένη Σκουλάκη, από τις 15 Ιανουαρίου 2015 εως τις 7 Φεβρουαρίου 2015.

Η έκθεση περιλαμβάνει περί τα 15 έργα, από το 1960 έως τις μέρες μας -ανάμεσα τους και μερικά καινούργια έργα που εκτίθενται για πρώτη φορά- καταγράφοντας όλες τις πτυχές της ζωγραφικής του. Πολιτική ζωγραφική, πορτρέτα, αφιέρωμα στον Τσαρούχη, Διαδρομή στον Υπόγειο, Ο τζόγος και ο μύθος των μορφών.

Γεννημένος το 1939 στην Αθήνα, με καταγωγή από τα Χανιά, ο Δημοσθένης Σκουλάκης σχεδιάζει από μικρός να δραπετεύσει από τα συμβατικά σύνορα που τον περιορίζουν. Με δασκάλους τους Γιώργο Μαυροϊδη και Γιάννη Μόραλη στη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας και μαθήματα σκηνογραφίας και διακοσμητικής στο εργαστήριο του Βασίλη Βασιλειάδη, ταξιδεύει στο εξωτερικό (Ρώμη, Παρίσι, Μόσχα, Τορόντο, Μόντρεαλ), από πολύ νωρίς. Εμπλέκεται με την πολιτική, υπηρετεί τη δημοσιογραφία έως το 1984, όπου και καταπιάνεται αποκλειστικά με τη ζωγραφική.

Ανήσυχο πνεύμα, με πολλές δραστηριότητες σε καλλιτεχνικό και πολιτικό επίπεδο, ο Δημοσθένης Σκουλάκης καταφέρνει να αφομοιώσει τις ποικίλες εμπειρίες της ζωής του – κυρίως από τα ταξίδια και την παραμονή του στο εξωτερικό – και να τις μετουσιώσει σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ζωγραφική πρόταση.

Κεντρικό θέμα στα έργα του υπήρξε πάντοτε, έμμεσα ή άμεσα, ο άνθρωπος. Όπως αναφέρει η ιστορικός τέχνης και επιμελήτρια της έκθεσης Ήρα Παπαποστόλου: «Κοινά σημεία που συνθέτουν τη ζωγραφική του ταυτότητα: ο ρεαλισμός, η μεταφυσική ατμόσφαιρα, η χρήση συμβόλων, η ανθρώπινη φιγούρα, ο σταματημένος χρόνος, η έννοια της μνήμης, το πορτρέτο, η αυτοπροσωπογραφία, η κοινωνικοπολιτική κριτική ματιά, η αναζήτηση ταυτότητας. Τα έργα του δένονται το ένα με το άλλο από την αρχή της πορείας του ως σήμερα, γεγονός που μεταφράζεται σε ζωγραφική ποιότητα, και τον κατατάσσουν περισσότερο στην ομάδα της Αφηγηματικής Παραστατικότητας των μέσων της δεκαετίας του 60, κοντά στους Ισπανούς καλλιτέχνες της Equipo Cronica της δεκαετίας του 70 καθώς και στο ιταλικό κίνημα Pittura Colta της δεκαετίας του 80.»

Έργο: «Κατερίνα Γώγου – Τρία κλικ αριστερά», 2008, λάδι σε καμβά, 170 x 130 εκ.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ