Το 1949, ο φωτογράφος Gjon Mili, που εργαζόταν τότε για το LIFE-magazine επισκέφθηκε τον θρυλικό ζωγράφο Πάμπλο Πικάσο στη Νότια Γαλλία. Αυτή η συνάντηση των δύο καλλιτεχνών είχε ως αποτέλεσμα κάτι συναρπαστικό. Ο Mili έδειξε στον Πικάσο μερικές από τις φωτογραφίες του με αθλητές του πατινάζ που είχαν τοποθετήσει πάνω στα παγοπέδιλα τους μικροσκοπικά φώτα ενώ πραγματοποιούσαν άλματα στο σκοτάδι. Αυτό το τρικ είχε δημιουργήσει μοναδικής αισθητικής φωτογραφίες και το μυαλό του δαιμόνιου Ισπανού αμέσως γέννησε μία ιδέα.
Ενθουσιασμένος από τις φωτογραφίες, ο Πικάσο πρότεινε στον Mili να δοκιμάσουν ένα πείραμα. Ο ζωγράφος θα δημιουργούσε σχέδια κρατώντας ένα μικρό ηλεκτρονικό φως και ζωγραφίζοντας στον αέρα. Τα σχέδια θα χάνονταν αμέσως μόλις θα γεννιόνταν, αλλά ο φωτογράφος θα τα αποτύπωνε για πάντα με τη μηχανή του. Η μπογιά του θα ήταν το φως και ο καμβάς του ο αέρας. Για 15 λεπτά ο Πικάσο ξεκίνησε να ζωγραφίζει κενταύρους, ταύρους, ελληνικές προτομές και την υπογραφή του. Ο Mili τράβηξε τις φωτογραφίες μέσα σε ένα σκοτεινό δωμάτιο, χρησιμοποιώντας δύο κάμερες, οι οποίες ήταν τοποθετημένες σε γωνία 90 μοιρών η μία με την άλλη.
H εν λόγω σειρά φωτογραφιών, γνωστή από τότε ως τα “light drawings” του Πικάσο, είναι πλέον ιστορική. Αυτές οι εικόνες που εξαφανίστηκαν μόλις δημιουργήθηκαν, ζουν ακόμα έξι δεκαετίες αργότερα. Οι φωτογραφίες είχαν εκτεθεί το 1950 στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης.