Η πιανίστα Ντόρα Μπακοπούλου επιστρέφει στο Μέγαρο τη Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2017, στις 8:30 το βράδυ, με ένα πρόγραμμα, στο οποίο ο λυρισμός της ρωσικής ψυχής συναντά τη σύγχρονη ελληνική δημιουργία, μέσα από έργα Τσαϊκόφσκι, Ραχμάνινοφ, Σκριάμπιν, Γυφτάκη, Κουρουπού και Κουμεντάκη.
Τη φετινή σεζόν, δύο δημοφιλείς ενότητες εκδηλώσεων, το Πιανόραμα και ο Κύκλος Από τη Ρωσία με αγάπη, συναντώνται στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος, με την ιδιαίτερη ακουστική της που αγκαλιάζει κοινό και ερμηνευτή. Αγαπημένοι έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες προτείνουν στους ακροατές ξεχωριστές βραδιές με λιγότερο ή περισσότερο γνωστές σελίδες της μουσικής δωματίου και του ρεπερτορίου για πιάνο.
Ρώσοι ρομαντικοί και σύγχρονοι έλληνες συνθέτες υπογράφουν τις πιανιστικές μινιατούρες που επέλεξε η Ντόρα Μπακοπούλου για το ρεσιτάλ της με τίτλο Από την Ελλάδα για τη Ρωσία με αγάπη, το οποίο θα αρχίσει με αποσπάσματα από τις Εποχές έργο 37b για σόλο πιάνο του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893) και θα συνεχιστεί με το M’ αρέσει όταν σωπαίνεις [Me gustas cuando caillas] του Στάθη Γυφτάκη (γενν. 1967) που φέρει τον υπότιτλο Ποίημα ΧV για σόλο πιάνο του Πάμπλο Νερούδα και γράφτηκε το 2010.
Ακολουθούν τρία κομμάτια από το έργο Μεσόγειος Έρημος του Γιώργου Κουμεντάκη (γενν. 1959) και επίσης τρεις συνθέσεις του Γιώργου Κουρουπού (γενν. 1942) από το νέο έργο του με τίτλο Τρεις φορές η αγάπη (2016).
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Όλο το δεύτερο μέρος της βραδιάς είναι αφιερωμένο σε ρώσους μουσουργούς, με τον Τσαϊκόφσκι να έχει και πάλι τον πρώτο λόγο. Θα ακουστούν μικρά κομψοτεχνήματα του ρωσικού Ρομαντισμού από τις συλλογές του 6 κομμάτια, έργο 16, 18 κομμάτια, έργο 72 και 6 κομμάτια, έργο 19 καθώς και η Ρομάντσα σε φα ελάσσονα, έργο 5. Σειρά έχει στη συνέχεια ο Αλεξάντρ Σκριάμπιν (1872-1915), κορυφαίος εκπρόσωπος του ρωσικού Μοντερνισμού, με το «ποίημα για πιάνο» Προς τη φλόγα [Vers la flamme]. O επίλογος της βραδιάς ανήκει στον Σεργκέι Ραχμάνινοφ (1873-1943), έναν από τους μεγαλύτερους βιρτουόζους πιανίστες και συνθέτες του 20ού αιώνα, από την εργογραφία του οποίου η Ντόρα Μπακοπούλου επέλεξε να ερμηνεύσει μελωδίες σύντομης διάρκειας από τις συλλογές Études tableaux, έργο 33 και 39.