Στην εκδήλωση, ειδικοί ομιλητές θα προσεγγίσουν τη σχέση της αθηναϊκής επιθεώρησης με την πόλη και τη ζωή της. Οι θεατρικοί συγγραφείς εντάσσουν στα κείμενά τους χαρακτηριστικά τοπόσημα της Αθήνας: γειτονιές, πλατείες και κεντρικούς δρόμους, εμβληματικά αρχιτεκτονικά σύνολα και κτήρια, σκιαγραφώντας όψεις και προβλήματα της καθημερινής ζωής και αναδεικνύοντας τις αμφίδρομες διαδρομές ανάμεσα στη σκηνή και στο αστικό τοπίο.

Οι εισηγήσεις θα εστιάσουν, αντίστοιχα, στην αρχιτεκτονική, στη σκηνογραφία και στα επιθεωρησιακά κείμενα. Ειδικότερα, ο αρχιτέκτονας Δημήτρης Φιλιππίδης, ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, θα αναπτύξει το θέμα «Η Αθήνα του 19ου αιώνα ως θεατρική σκηνή». Εν συνεχεία, η Ελένη Δουνδουλάκη, δρ θεατρολογίας ΕΚΠΑ και σκηνογράφος, θα προσεγγίσει το θέμα «Η Αθήνα επί σκηνής: η πόλη στη σκηνογραφία της επιθεώρησης». Ο κύκλος των εισηγήσεων θα κλείσει με την ομιλία «Κλεινόν άστυ και επιθεωρησιακά αστεία: μια αμφίδρομη σχέση», της Κωνστάντζας Γεωργακάκη, αναπληρώτριας καθηγήτριας του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ.

Μέλη της Θεατρικής Ομάδας Ομίλου Πειραιώς θα αναγνώσουν το φετινό μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου και θα αποδώσουν αποσπάσματα από επιθεωρησιακά κείμενα.

Τον συντονισμό της εκδήλωσης θα έχει η Γωγώ Βαρζελιώτη, επίκουρη καθηγήτρια του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ.


Φωτογραφία: Μακέτα σκηνικού του Γιώργου Ανεμογιάννη για την παράσταση του έργου «Χίππιδες και Ντιρλαντάδες», των Γιώργου Λαζαρίδη και Ναπολέοντα Ελευθερίου, Θέατρο Καλουτά, 1970. © Μουσείο Καζαντζάκη-Αρχείο Γιώργου Ανεμογιάννη.


Διαβάστε επίσης:

Το μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου 2018