Με την έλευση της νέας χρονιάς, κυκλοφορεί στους κινηματογράφους από την Odeon, η ταινία “Αύγουστος” του Τζον Ουέλς. Πρόκειται για την κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος του βραβευμένου με Πούλιτζερ και Τόνι, Τρέισι Λετς, το οποίο έχει ανέβει με μεγάλη επιτυχία στο Μπρόντγουεϊ.

«Την οικογένεια δεν τη διαλέγεις»

Με ένα πρωτοκλασάτο καστ ηθοποιών, όπως η τρεις φορές βραβευμένη με Όσκαρ Μέριλ Στριπ (“Iron Lady”), η επίσης βραβευμένη με Όσκαρ Τζούλια Ρόμπερτς (“Erin Brockovich”), ο Γιούαν ΜακΓκρέγκορ (“The Impossible”) και ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς (“Τhe Fifth Estate”), η ταινία  παρουσιάζει το οικογενειακό δράμα των Γουέστον, μιας οικογένειας που ζει στην Οκλαχόμα και είναι στα πρόθυρα κατάρρευσης.

Ένα εντυπωσιακό καστ ηθοποιών με τους πρωταγωνιστές να πλαισιώνονται από ταλαντούχους Κρις Κούπερ, Άμπιγκεϊλ Μπρέσλιν, Τζούλιετ Λιούις, Μάργκο Μάρτιντεϊλ, Σαμ Σέπαρντ και πολλούς άλλους. Στην παραγωγή βρίσκεται η ομάδα της πολυβραβευμένης ταινίας «Argo», Τζόρτζ Κλούνι και Γκραντ Χέσλοβ.

Η ταινία αφηγείται τη σκοτεινή, ξεκαρδιστική και βαθιά συγκινητική ιστορία της οικογένειας Γουέστον. Οι ζωές των μελών της αποκλίνουν μέχρι τη στιγμή που μια οικογενειακή κρίση θα τους φέρει πίσω στο πατρικό τους σπίτι, στην Οκλαχόμα. Η ιστορία εξετάζει διάφορες οπτικές της ενδοοικογενειακής παθογένειας, με χιούμορ και συγκίνηση. Ο πατέρας, Μπέβερλι, είναι άφαντος και οι τρεις κόρες του, μαζί με την χειμαρρώδη και ψυχολογικά ασταθή σύζυγό του και το υπόλοιπο σόι, οφείλουν να ανασυνταχθούν προκειμένου να καταφέρουν να ξεπεράσουν την κρίση αλώβητοι. Μέσα από τις πιο απροσδόκητες συναισθηματικές εκρήξεις που συνοδεύουν το οικογενειακό αυτό μίγμα, έρχονται στην επιφάνεια ξεχασμένες διαφορές και τότε οι ισορροπίες δείχνουν να ανατρέπονται.  

Μάνα και κόρη: Μέριλ Στριπ και Τζούλια Ρόμπερτς ενώνουν τις δυνάμεις τους

Στη διάρκεια της σαραντάχρονης σταδιοδρομίας της, η Μέριλ Στριπ έχει κερδίσει περισσότερες υποψηφιότητες από οποιονδήποτε άλλον ηθοποιό: συνολικά 17 για Όσκαρ, και 25 για Χρυσή Σφαίρα. Από τις υποψηφιότητες αυτές έχει τιμηθεί με 3 χρυσά αγαλματίδια, για τις ταινίες: «Κράμερ εναντίον Κράμερ», «Η Επιλογή της Σόφι», και «Η Σιδηρά Κυρία» καθώς και με 8 Χρυσές Σφαίρες.

Η Μέριλ Στριπ γεννήθηκε το 1949 στο Νιού Τζέρσεϊ. Είναι απόφοιτος του Κολεγίου Vassar και του Πανεπιστημίου Yale, απ’ όπου αποφοίτησε μετ’ επαίνων. Ξεκίνησε την καριέρα της στο θέατρο, πολύ σύντομα όμως πέρασε στη μικρή οθόνη με το σίριαλ “Holocaust”, για το οποίο τιμήθηκε με Εmmy, καθώς και στον κινηματογράφο με την ταινία “Ο Ελαφοκυνηγός” που της χάρισε την πρώτη της υποψηφιότητα για Όσκαρ το 1979.

Πέρα από τις αξεπέραστες ερμηνείες της σε δραματικές ταινίες-ορόσημα όπως “Κράμερ εναντίον Κράμερ”, “Πέρα Από την Αφρική”, “Η Εξαφάνιση της Κάρεν Σίλκγουντ”, “Οι Γέφυρες του Μάντισον”, “Οι Ώρες”, καθώς και το αστείρευτο κωμικό της ταλέντο στις ταινίες “Μανχάταν”, “Διαβολογυναίκα”, “Ο Διάβολος φοράει Πράντα”, “Mamma mia!”, η Στριπ διακρίνεται για την έντονη φιλανθρωπική και περιβαλλοντική της δράση.

Η Τζούλια Ρόμπερτς γεννήθηκε το 1967 στην Τζόρτζια και σπούδασε δημοσιογραφία. Όταν ο αδερφός της, Έρικ Ρόμπερτς, άρχισε να κάνει καριέρα στο Χόλιγουντ, εκείνη αποφάσισε να δοκιμάσει την υποκριτική. Το κινηματογραφικό της ντεμπούτο έγινε το 1988 με την ταινία “Mystic Pizza“, με την οποία η Ρόμπερτς απέσπασε καλές κριτικές, έχοντας επίσης αρχίσει να κερδίζει την προσοχή του κοινού. Η ερμηνεία της στην ταινία «Ανθισμένες Μανόλιες», το 1989, της χάρισε την πρώτη της υποψηφιότητα για Όσκαρ, στην κατηγορία του Β’ Γυναικείου Ρόλου. Το 1990 ανέλαβε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία “Pretty Woman“, η οποία ήταν η πιο επιτυχημένη εισπρακτικά ταινία της χρονιάς εκείνης. Με το ρόλο αυτό, η Ρόμπερτς έγινε γνωστή παγκοσμίως και απέσπασε υποψηφιότητα για Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου. Το 2000, το Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου έγινε δικό της, για την ερμηνεία της στην ταινία “Erin Brockovich“. Κατά τη διάρκεια της πολυετούς καριέρας της, η Ρόμπερτς έχει κερδίσει πολλά ακόμα βραβεία από διάφορους φορείς.

Η Ρόμπερτς έχει συνεργαστεί με μερικούς από τους πιο καταξιωμένους δημιουργούς, έχει πρωταγωνιστήσει σε μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του Χόλιγουντ, ενώ οι ταινίες της έχουν ξεπεράσει σε εισπράξεις τα $ 2,5 δις παγκοσμίως. Τοβιογραφικότηςπεριλαμβάνειταινίεςόπως “Flatliners”, “The Pelican Brief”, “Michael Collins”, “Everyone Says I Love You”, “My Best Friend’s Wedding”, “Notting Hill”, “Ocean’s Eleven”, “Confessions of a Dangerous Mind”, “Closer”, “Larry Crowne” και “Eat Pray Love”.

Συνέντευξη με το σκηνοθέτη Τζον Γουέλς

Πείτε μας λίγα λόγια για το πώς εμπλακήκατε σε αυτό τα project;

«Είχα δει το έργο στο Μπρόντγουεϊ, μάλιστα το είδα παραπάνω από μία φορά και ενθουσιάστηκα. Δεν πίστευα ότι θα μπορούσα να ασχοληθώ ποτέ με κάτι τέτοιο. Μία μέρα όμως έτρωγα με τον Χάρβεί Γουάινσταϊν, με τον οποίο έχω συνεργαστεί στο παρελθόν (“The Company Men”), και τελικά η κουβέντα μας κατέληξε στο να διαλέγουμε ηθοποιούς για το “August: Osage County”.

Τι σημαίνει για εσάς η ιστορία της ταινίας;

Το ίδιο το θεατρικό είναι αυτό που σημαίνει πολλά για μένα. Εκτός του ότι έχει κερδίσει πολλά σημαντικά βραβεία, αυτό που με γοήτευσε περισσότερο ήταν ότι η ιστορία σχετιζόταν με την οικογένεια. Με την οικογένεια μας περνάμε τα πάντα μαζί, ζούμε πολλές εμπειρίες. Γελάμε, στενοχωριόμαστε, υποστηρίζουμε ο ένας τον άλλον αλλά ταυτόχρονα μπορεί να βλάψουμε και ο ένας τον άλλον. Όλες αυτές οι οικογενειακές καταστάσεις είναι πολύ ανθρώπινες και όμορφες αλλά παράλληλα μπορεί να γίνουν και αστείες καμιά φορά. Μετά το τέλος της παράστασης στο Μπρόντγουεϊ παρατήρησα ότι όλοι συζητήσουν πως οι Γουέστονς τους θύμιζαν τις δικές τους οικογένειες. Υπάρχει μια αλήθεια σε αυτό που έχει γράψει ο Τρέισι και νομίζω αυτό είναι που μας τράβηξε όλους.

Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τους ηθοποιούς και πως αισθανθήκατε που δουλέψατε μαζί τους;

Αναμφισβήτητα ήμασταν πολύ τυχεροί που είχαμε αυτό το εξαιρετικά ταλαντούχο καστ. Ο Τρέισι είναι σεναριογράφος και ηθοποιός, γεγονός που τον βοήθησε να γράψει πιο σωστά μερικές σκηνές του έργου. Σχετικά με τους ηθοποιούς ήταν η πιο απλή διαδικασία επιλογής των ηθοποιών. Δεν ήταν γρήγορα αλλά απλή. Όταν γνώρισα την Μέριλ, είχε ήδη δει το θεατρικό και την ενδιέφερε πολύ. Μιλήσαμε για το ρόλο της: ποιοι ήταν οι προβληματισμοί της, πως έπρεπε να τον δουλέψει και τι έπρεπε να προσέξει. Με την Τζούλια συζητήσαμε πάνω κάτω τα ίδια πράγματα. Αργότερα, συναντηθήκαμε όλοι μαζί με σκοπό να ξεκινήσουμε. Με τον Κρις Κούπερ είχα συνεργαστεί στο παρελθόν και πολύ χάρηκα όταν δέχτηκε να παίξει το ρόλο του Τσάρλι. Γνώριζα, επίσης καλά τη δουλειά της Μάργκο, του Έντουαρντ και του Ντέρμοντ. Επίσης, είχα ξαναδουλέψει με την Τζούλιαν Νίκολσον και την Τζούλιετ Λιούις. Η Άμπιγκεϊλ Μπρέσλιν ήταν καταπληκτική, την θυμόμουν όταν ήταν μικρή, αλλά με εξέπληξε μόλις την είδα στην οντισιόν. Για να είμαι ειλικρινής δεν ήξερα τη δουλειά του Μπένεντικτ. Τον είχα δει μερικές φορές στο BBC που παρουσίαζε ένα σόου. Πέρασε οντισιόν μέσω iphone αλλά με το που τον είδαμε είπαμε το ναι. Ήταν φοβερός! Συγκινητικόςκαιπαράλληλααστείος.

Υπάρχει μια σκηνή στην ταινία την οποία έχουν όλοι σχολιάσει. Είναι αυτή όπου όλοι οι ηθοποιοί εκτός του Σαμ Σέπαρντ, κάθονται γύρω από το τραπέζι. Πείτε μας λίγο για αυτή τη σκηνή.

Ναι, είναι μία από τις βασικές σκηνές της ταινίας. Νομίζω ότι ήμασταν όλοι αρκετά αγχωμένοι για το αν θα πετύχουμε αυτή η σκηνή, καθώς διαρκούσε πολύ ώρα. Τελικά, βγήκε πολύ φυσική, έχοντας όντως έναν οικογενειακό ρυθμό με ανθρώπους που είχαν πολλά να πουν μεταξύ τους. Τα μέλη αυτής της οικογένειας έβγαζαν θυμό, χαρά, και παράλληλα θυμόντουσαν ευχάριστες και δυσάρεστες οικογενειακές στιγμές. Εμείς αμέσως νιώσαμε οικεία και θυμηθήκαμε πως όλοι μας έχουμε βρεθεί στο παρελθόν σε ένα αντίστοιχο οικογενειακό δείπνο.

Έχετε ένα μικρό επαγγελματικό παρελθόν με τον Τζόρτζ Κλούνι, ο οποίος ήταν στην ομάδα παραγωγής. Πείτε μας δύο λόγια.

Ναι, με τον Τζόρτζ έχουμε ξανασυνεργαστεί αρκετά στο παρελθόν. Η συνεργασία μας ξεκινά από την τηλεοπτική σειρά “ER”, που αν το πιστεύετε ήταν πριν από είκοσι χρόνια. Μετά το “ER”, βέβαια ο Τζόρτζ είχε μία θαυμάσια επαγγελματική πορεία ως ηθοποιός αλλά και ως σκηνοθέτης, παραγωγός και σεναριογράφος. Όταν η Weinstein πήρε τα δικαιώματα της ταινίας, ξεκινήσαμε να το συζητάμε και δεν αργήσαμε να καταλήξουμε στο ότι πρέπει να είναι μέλος της παραγωγής.

Ποιο σημείο των γυρισμάτων ήταν το αγαπημένο σας;

Για μένα το καλύτερο από όλα είναι το ότι δούλεψα με όλους αυτούς τους καταπληκτικούς ανθρώπους ολόκληρου του καστ. Το να μπορείς να κοιτάξεις γύρω σου και να βλέπεις ένα τραπέζι, στο οποίο κάθονται όλοι αυτοί οι φανταστικοί ηθοποιοί, για μένα είναι μοναδικό συναίσθημα. Η απόλαυση αυτή που νιώθει ένας σκηνοθέτης βλέποντας μια σκηνή να ζωντανεύει, ειδικά γνωρίζοντας ότι εδώ είχαμε καλογραμμένες σκηνές είναι φοβερή! Το να παρακολουθείς τους ηθοποιούς να αναπαραγάγουν τις σκηνές, μου έδινε μεγάλη χαρά.

Σκηνοθεσία

Τζον Ουέλς

Σενάριο

Tρέσι Λετς

Παραγωγή

Τζόρτζ Κλούνι

Γκράντ Χέσλοβ

Χάρβεί Γουάινσταϊν

Ζαν Ντουμανιάν

Στιβ Τράξλερ

Ηθοποιοί

Μέριλ Στριπ

Τζούλια Ρόμπερτς

Γιούαν ΜακΓκρέγκορ

Μπένεντικτ Κάμπερμπατς

Κρις Κούπερ

Άμπιγκεϊλ Μπρέσλιν

Τζούλιετ Λούις

Μάργκο Μάρτιντεϊλ

Σαμ Σέπαρντ

Μοντάζ

Στίβεν Μιριόν

Φωτογραφία

Αντριάνο Γκόλντμαν

Κοστούμια

Σίντι Έβανς

Σκηνικά

Ντέιβιντ Γκρόπμαν

Διάρκεια

121’

Διανομή

Οdeon

2 Υποψηφιότητες για Χρυσή Σφαίρα

  • Καλύτερου Α’ γυναικείου ρόλου – Κωμωδία ή Μιούζικαλ (Μέριλ Στριπ)

  • Καλύτερου Β’ γυναικείου ρόλου  (Τζούλια Ρόμπερτς)