Το έργο “Beast inside me – Το σώμα ως κινούμενο γλυπτό”, αναφέρεται στην διαχρονική εσωτερική πάλη του ανθρώπου να αυτό προσδιοριστεί, και αναπτύσσεται ως ένας κινητικός διαλογισμός, όπου ο χορευτής καλείται να ξεπεράσει τα σωματικά και ψυχικά του όρια, φτάνοντας στην έκσταση μέσα από την απόλυτη συγκέντρωση και την επαναληπτική κίνηση.

Σχετικά με την μεθοδολογία του έργου

Το χορογραφικό έργο “Beast Inside Me”, βασίζεται στην εξέλιξη της αργής κίνησης και του επαναλαμβανόμενου μοτίβου της.. Στην απήχηση των τελετουργικών συμβολικών κινήσεων, στην μεταμόρφωση του χορευτή και την συμμετοχή αυτού στην παράσταση, ως βίωμα κάθαρσης τόσο για τον ίδιο όσο και για τον θεατή.

Κατά την διάρκεια της ερευνητικής αυτής δουλειάς, επικεντρωθήκαμε πάνω στο πώς συγκεκριμένες συνδέσεις μυϊκών ομάδων και μοτίβων μπορούν να επηρεάσουν μέσα από την εναλλαγή του ρυθμού επανάληψής τους, την ψυχική και σωματική κατάσταση του ερμηνευτή, στην πορεία του προς την έκσταση. Πώς η ενέργεια που εκπέμπει το σώμα καταλαμβάνει τον χώρο δημιουργώντας ένα «άλλο ενεργειακό πεδίο» παρεμβαίνοντας στον χώρο και στον χρόνο, με την παράλληλη συνδρομή της χρήσης της φωνής και της μουσικής. Η διαχείριση της ενέργειας του σώματος στην διαδικασία της μεταμόρφωσης του χορευτή είναι άμεσα συνυφασμένη με την εμβάθυνσή του στην συνειδητότητα της κίνησης και της αναπνοής του.

Το κοινωνικοπολιτικό περιβάλλον μέσα στο οποίο εξελισσόμαστε και η παρούσα «γρήγορη» ποιότητα στην κίνηση, σκέψη αντίληψη της καθημερινής ζωής και παραγωγής, διαμορφώνει συγκεκριμένες ποιότητες πολιτισμού, υλικό των οποίων καθημερινά προσθέτουμε στην ιστορία και μνήμη του σώματός μας. Σε αυτό το πλαίσιο, ως χορογράφος δουλεύω πάνω σε μια βαθιά εξερεύνηση της πρώτης ύλης του χορευτή, άμεσα συνδεδεμένης με την κυτταρική του μνήμη και το προσωπικό του βίωμα.

Το σώμα μιλάει την αλήθεια του, την στιγμή της υπέρβασης των ικανοτήτων του και της απόλυτης κόπωσης, στο σημείο που η σωματική εξάντληση προσφέρει μια αίσθηση χαράς και ευδαιμονίας. Ο χορευτής παραδίδεται σε αυτή την διαδικασία, μια μυσταγωγική διαδικασία που παρασύρει σαν στρόβιλος τον θεατή μέσα σε αυτή.

Στην παράσταση “Beast Inside Me – Το σώμα ως κινούμενο γλυπτό”, αναζητάμε την τελετουργική διαδικασία από την αρχή ως το τέλος της, που συναντάμε στην ελληνική παράδοση του πανηγυριού με αρχαιοελληνικές επιρροές όπως τα Αναστενάρια και κάποια τελετουργικά της Καρπάθου. Η μεταμόρφωση του χορευτή συντελείται μέσα από την επαναληπτική κίνηση, βασιζόμενη σε γεωμετρικούς σχηματισμούς και κινητικά μοτίβα (κίνηση του εκκρεμές, απομόνωση κίνησης άκρων…) που η εξέλιξη τους στο τέλος είναι κυκλική.

Συντελεστές

Xορογραφία: Αλεξάνδρα Δανιήλ
Ερμηνεία: Bαλιάνα Σιμητάκου
Πρωτότυπη μουσική: Nίκος Καρύδης, Νεκτάριος Μαρίνος (τελευταίο κομμάτι παράστασης)