Μετά τις 2 προγραμματισμένες παραστάσεις που έγιναν sold out, το θεατρικό ντοκουμέντο «Before and Jazz», επιστρέφει για μία έξτρα μεταμεσονύχτια παράσταση το Σάββατο 13 Ιουνίου 2015 στο Θέατρο Ακαδημία Πλάτωνος.
Η Αφρο-Αμερικάνικη λογοτεχνία ζωντανεύει με Λόγο, Τραγούδι & Χορό σε ένα Θεατρικό “Work-in-Progress Performance Project”. 300 χρόνια σε 80 λεπτά. Μια σύνθεση μαρτυριών και γεγονότων απ’ την περίοδο σκλαβιάς των Αφρικανών στην Αμερική, μέχρι τα Καμπαρέ, το Χάρλεμ & τον Μartin Luther King.
Συντελεστές
Σύνθεση θεατρικού κειμένου & Σκηνοθεσία: Σπύρος Δομαζάκης
Φωτισμοί: Δημήτρης Κορδελάς
Video design – Artwork: Mr. Hamilton
Video Animation: Christine Patkova
Χορός-Κινησιολογία: Γιάννα Αλαμάνου
Μουσική Επιμέλεια – Τραγούδι: Σοφία Ανδριανού
Πιάνο: Νίκος Δρογώσης
Συμβουλές σε Κοστούμια Σκηνικά στοιχεία: Ειρήνη Παγώνη
Μακιγιάζ: Μάρω Κοκκώνη
Βοηθός Σκηνοθέτη: Αργυρώ Ταμβάκου
Διεύθυνση Σκηνής: Φωτεινή Γιαννίκου
Επιμέλεια Κειμένου: Μιχάλης Αναστασίου
Οργάνωση & Εκτέλεση Παραγωγής: Σοφία Ανδριανού
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Παίζουν: Μιχάλης Αφολάνιο, Αντώνης Πασβάντης, Grace Nwoke, Γιάννα Αλαμάνου, Σοφία Ανδριανού, Νίκος Δρογώσης
Φιλική συμμετοχή ο Φοίβος Μαρκιανός
Ομάδα χορευτών: The Hoppers
Σημείωμα Σκηνοθέτη:
Η προσπάθεια να κατανοηθούν οι αληθινές διαστάσεις ενός ιδιώματος που ονομάστηκε ΤΖΑΖ. Το κείμενο της ζωντανής παράστασης, «Βefore And Jazz», είναι μια σύνθεση από μαρτυρίες και ιστορικά γεγονότα, που θα ονομάσουμε «Θεατρικό Ντοκουμέντο».
Αναπτύσσεται μέσα από ενότητες, που αντιπροσωπεύουν ακριβή δραματικά επεισόδια της Αφροαμερικάνικης ιστορίας, από την περίοδο της Δουλείας μέχρι την περίοδο του Martin Luther King, που μαρτυρούν την ιδιοτυπία της κοινωνικής κατάστασης της μαύρης κοινότητας, στα χαρακτηριστικά της οποίας μπολιάστηκε η Δυτική κουλτούρα και γεννήθηκε η ΤΖΑΖ.
Στόχος του έργου, είναι να δείξει, πως, το πεδίο της σκλαβιάς γίνεται το εύφορο έδαφος, προκειμένου να αναπτυχθεί ένα νέο είδος Λογοτεχνίας και κατ επέκταση Μουσικής, το λεγόμενο Αφροαμερικάνικο, βασισμένα στην ανάγκη του Αφρικανού σκλάβου, αφενός να καταγγείλει την καταπίεση από τους Λευκούς, αφετέρου να αποδείξει, ότι μπορεί να διαβάσει και να γράψει, όπως αυτοί.
Η δράση του έργου έχει τον ελεύθερο και δημιουργικό χαρακτήρα που διαπερνάει και την Αφρικανική κουλτούρα, όπου λόγος, ήχος και κίνηση, αποτελούν αδιάσπαστο κομμάτι. Ομοίως, οι ηθοποιοί κινούνται ελεύθερα, αλλάζουν ρόλους και μεταμορφώνονται, δραματοποιώντας τα κρίσιμα γεγονότα, ιστορικά και καλλιτεχνικά, της Αφροαμερικάνικης ιστορίας, με λόγο, τραγούδι και χορό. Η σύνθεση του Θεατρικού έχει βασισθεί στην έρευνα και την μελέτη της Ιστορίας της Αφροαμερικάνικης Λογοτεχνίας.
Το έργο λειτουργεί και ως μέσον διαμαρτυρίας και αφύπνισης απέναντι στην ξενοφοβία και τον Ρατσισμό, του χθες και του σήμερα.