Η παράσταση που έκανε πρεμιέρα τον Μάιο του 2022 στο Θέατρο Θησείον στην Αθήνα, θα παρουσιαστεί και στη Θεσσαλονίκη στις 1 & 2 Οκτωβρίου στο ΚΘΒΕ Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών στο πλαίσιο του 8ου Φεστιβάλ Δάσους.
Το Blue Beyond είναι μια παράσταση χορού για τον χρόνο που ως βιωματική εμπειρία, ως φυσικό φαινόμενο, ως σωματικό συμβάν διατρέχει ένα συνεχές, δημιουργώντας συγκλίνουσες χρονικότητες.
Προτείνει μια φαντασιακή συνθήκη όπου το μέλλον διεισδύει στο παρόν και το παρόν διαρρηγνύει και ξεπροβάλλει στο μέλλον. Επιχειρεί να μετατρέψει την σκηνή σε έναν ζωντανό υβριδικό χώρο με κινήσεις, ήχους, αντικείμενα. Μέσα από μια συνομιλία με πραγματικότητες, μυθοπλασίες, τοπολογίες στο μέλλον, ψευδαισθήσεις στο παρόν, ίχνη του παρελθόντος, η ιδέα είναι να δημιουργηθεί μια κινούμενη κάψουλα που περιέχει υπαινιγμούς, ψιθύρους, αποτυπώματα που διαμορφώνουν ένα είδους Αναμνηστικό Για το Μέλλον – Αναμνηστικό Από το Μέλλον, ένα κυκλικό σχήμα που αναπαριστά τον χρόνο.
H χορεύτρια Ευτυχία Στεφάνου, σαν παρουσία μαζί ανθρώπινη και μετα-ανθρώπινη, σαν σούπερ ηρωίδα ή σαν σώμα άχρονο, καταγράφει κινητικές ιχνογραφίες, χωροχρονικές μετατοπίσεις, επαναλαμβανόμενες τεθλασμένες τελεολογίες, συλλογικές αναμνήσεις, χώρους που ενεργοποιούνται και σβήνουν, ηχογραφημένες σιωπές και ηχητικές τελείες.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Το έργο χρησιμοποιεί τεχνικές “μοντάζ” του ετερόχρονου με διάφορες παραλλαγές μη γραμμικής εξέλιξης της δράσης σε μια απόπειρα διερεύνησης του πώς μπορεί να επηρεάζεται ή να αποκαλύπτεται το σώμα όταν μετακινείται σε μια νέα χωρική-χρονική συνθήκη σε συνδυασμό με διαδραστική τεχνολογία ήχου σε πραγματικό χρόνο.
Το BLUE BEYOND έρχεται να προστεθεί στη σειρά των δύο προηγούμενων χορογραφικών έργων της Ελεονώρας Σιαράβα που πραγματεύονται τον Χρόνο. Προηγήθηκαν το The Body and the Other~ (2020) που παρουσιάστηκε σε ένα από τα σημαντικότερα κέντρα χορού της Ευρώπης, το Tanzhaus NRW/Temps D’ Images Festival στο Düsseldorf και το Who knows where the time goes – potential destination #1 (2021) που έκανε πρεμιέρα στην Αθήνα με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και μετά από residency στο SE.S.TA Centre for Choreographing Development στην Πράγα.
Σημείωμα της χορογράφου
Mε αναφορές στο βιβλίο επιστημονικής φαντασίας των αρχών του 20ου αιώνα Last and First Men: A Story of the Near and Far Future του Olaf Stapledon, το BLUE BEYOND διερευνά χορογραφικά το πώς μπορεί να αποτυπώνεται στο παρόν η αίσθηση για το μέλλον. Με τί όραμα και μυθολογίες το επενδύουμε, τί αρχειακό φορτίο μπορεί να κουβαλά ατομικά, συλλογικά και ως μετα-ανθρώπινη συνθήκη; Και πώς μπορεί το σώμα να χαρτογραφήσει διάφορες πτυχές του τι μπορεί να περιέχει το μέλλον, με ποια υλικά και σωματικά τοπία; Αλλά και αντίστροφα, η παράσταση αναζητά να ανιχνεύσει ατμόσφαιρες και εντυπώσεις του αύριο που επιπλέουν στο τώρα, να συγχρονιστεί με αντηχήσεις, κινήσεις, δονήσεις αυτού που δεν είναι ακόμη εδώ, δεν έχει καταφτάσει αλλά είναι ήδη εγγεγραμμένο μέσα μας και μέσα στο χορό που εκκρεμεί να γεννηθεί.
Λίγα λόγια για την Ελεονώρα Σιαράβα
H Ελεονώρα Σιαράβα είναι χορογράφος και καλλιτεχνική υπεύθυνη της πλατφόρμας χορογραφικής έρευνας Per_Dance. Έχει παρουσιάσει έργα της σε διάφορες χώρες και φεστιβάλ όπως το 11o και 13ο Φεστιβάλ Ελλήνων Χορογράφων, Make>Shift Festival, Moving Out Festival, Dance Days Chania, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, στην Αποθήκη Γ’/Λιμάνι Θεσσαλονίκης με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Goethe και Robert Bosch Stiftung κ.α. Για τη χορογραφική δουλειά της The Body and the Other~ που έκανε πρεμιέρα στο TEMPS D’IMAGES Festival, Tanzhaus NRW (2020) διακρίθηκε με την υποτροφία καλλιτεχνικής κινητικότητας i-Portunus/Creative Europe Programme (2019), υποστηρίχτηκε από το πρόγραμμα »Transfer International« του KULTURsekretariat – Nordrhein-Westfalen της Γερμανίας, Ministry of Culture and Science of the State of NRW και το Tanzhaus NRW και συνεργάστηκε με το Mixed Reality and Visualization Institut (MIREVI Media Department, Πανεπιστήμιο Düsseldorf) για τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας. Eπιλέχθηκε ως χορεύτρια για το έργο της Marina Abramović ‘A different way of hearing’ που παρουσιάστηκε στην Όπερα της Φρανκφούρτης (2019), ενώ ήταν resident χορογράφος στο SE.S.TA Centre for Choreographing Development/Interdisciplinary Incubator 2019 (Πράγα), στο Duncan Dance Research Center (Αθήνα) και στο κέντρο χορού Perform[d]ance (Γερμανία) με την υποστήριξη των START, Robert Bosch Stiftung, Goethe-Institut Θεσσαλονίκης. Συμμετείχε στο ευρωπαϊκό καλλιτεχνικό project ‘Moving Digits’/Creative Europe (2018-2020) για Χορό και Νέες Τεχνολογίες, μια συνεργασία ανάμεσα στο Madeira Interactive Τechnologies Institute (Πορτογαλία), Hochschule Düsseldorf, Sõltumatu Tantsu Lava Dance Platofrm (Εσθονία), Tanzhaus NRW (Γερμανία). Ως καλλιτέχνης πειραματίζεται με την αφαιρετικότητα και τα πολλαπλά νοήματα που δυνητικά εμπεριέχει τόσο για τους χορευτές όσο και για το θεατή, εξερευνώντας τη σχέση ανάμεσα σε αισθητικές φόρμες, φαντασιακούς και πραγματικούς χώρους, αλληλοεπικαλυπτόμενες χρονικότητες, πολυαισθητηριακή αντίληψη, υβριδικότητα, την έννοια της ατμόσφαιρας. To έργο της Step-in, μια site & time specific χορογραφική εγκατάσταση, επιλέχθηκε από το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της δια-καλλιτεχνικής δράσης Περιφράξεις-Διασχίσεις (2019). Από το 2020 η δουλειά της υποστηρίζεται σταθερά από το Υπουργείο Πολιτισμού. Την περίοδο αυτή δημιούργησε τα έργα Who knows where the time goes – potential destination #1 και το Blue Beyond και ανέπτυξε την χορογραφική έρευνα ‘UnderScore, Choreographic Objects and more’.
Συντελεστές της παράστασης
Σύλληψη-χορογραφία-καλλιτεχνική διεύθυνση: Ελεονώρα Σιαράβα
Χορεύτρια: Ευτυχία Στεφάνου
Sound Design: Γιάννης Τσιρίκογλου
Space Design: Ελεονώρα Σιαράβα
Φωτισμός: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Σύμβουλος δραματουργίας: Μπετίνα Παναγιωτάρα
Επιμέλεια σκηνικού χώρου: Χριστόφιλη Κοντολέφα, Αθηνά Κουμπαρούλη
Επιμέλεια κουστουμιού: Γεωργία Δίπλα
Βοηθός παραγωγής: Νεφέλη Βλαχούλη
Οπτική επικοινωνία: Χριστόφιλη Κοντολέφα
Φωτογραφίες: Archlabyrinth
Παραγωγή: Per_Dance Choreographic Research Platform
Διάρκεια παράστασης: 50 λεπτά
Η παράσταση πραγματοποιείται με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού για το 2021-2022
Post-Performance Talk
Την Κυριακή 2 Οκτωβρίου, μετά το τέλος της παράστασης, θα ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση ανάμεσα στη δημιουργική ομάδα και το κοινό με συντονίστρια την δραματολόγο Αμαλία Κοντογιάννη.