Ένα διεθνές online φεστιβάλ, μια ξεκαρδιστική σειρά και πέντε ξεχωριστές πρεμιέρες έρχονται τον Απρίλιο στο Cinobo.
Το Arkadiko Film Festival αποτελεί μία πρωτοπόρα πρωτοβουλία: οι τρεις κορυφαίες ανεξάρτητες Ευρωπαϊκές streaming πλατφόρμες, CINOBO, FILMIN και MYMOVIES, ενώνουν τις δυνάμεις τους για τη δημιουργία ενός διαδικτυακού φεστιβάλ με ευρωπαϊκό πρόσημο. Όλο τον Απρίλιο (1-30/4) το σινεφίλ κοινό από την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Ιταλία, την Ελλάδα και την Κύπρο, θα έχει πρόσβαση σε ένα online φεστιβαλικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει 12 μεγάλου μήκους ταινίες, συνδυάζοντας έξι σύγχρονους τίτλους με έξι κλασικούς. Μέσα από τα double bills διαμορφώνεται ένας διάλογος πάνω σε σημαντικά ζητήματα της σύγχρονης κοινωνίας, ενώ οι έξι πρεμιέρες θα διαγωνιστούν για το βραβείο κοινού.
Παράλληλα, το φετινό Oscar Καλύτερου Ντοκιμαντέρ 20 Days in Mariupol κάνει πρεμιέρα στο Cinobo και μας μεταφέρει στην Μαριούπολη της Ουκρανίας, λίγες μέρες μετά την ρωσική εισβολή. Μια συγκλονιστική καταγραφή όσων έζησε το τελευταίο δημοσιογραφικό συνεργείο που βρέθηκε στο επίκεντρο του πολέμου, η οποία συγκίνησε κοινό και κριτικούς σε όλο τον κόσμο.
Από σειρές, το ανατρεπτικό κωμικό θρίλερ Am I Being Unreasonable? του BBC ανατρέπει ό,τι έχουμε δει μέχρι τώρα για την γυναικεία φιλία στην μικρή οθόνη.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Ακόμη, στο Cinobo έρχονται και οι The Callas. Το indie μουσικό και εικαστικό δίδυμο των Λάκη και Άρη Ιωνά, παρουσιάζει τέσσερις ταινίες στις οποίες αποτυπώνεται η δική τους ξεχωριστή ματιά για τη ζωή.
Ο Απρίλιος του Cinobo
Σειρές
Am I Being Unreasonable?
Τζόνι Κάμπελ
Η Νικ θρηνεί μια απώλεια που δεν μπορεί να μοιραστεί με κανέναν, ενώ έχει παραμείνει κολλημένη σε έναν καταθλιπτικό γάμο. Μόνο ο γιος της, ο Όλι, τον οποίο λατρεύει, την κρατά στα λογικά της. Αλλά όταν η Τζεν φτάνει στην πόλη, η Νικ αναγνωρίζει σε εκείνη μια αδερφή ψυχή και η ζωή της φωτίζεται από γέλια και χαρές. Όμως η Τζεν έχει κι εκείνη το δικό της καλά κρυμμένο μυστικό.
Από τις 1 Απριλίου στο Cinobo
Πρεμιέρες
20 Μέρες στη Μαριούπολη (20 Days in Mariupol)
Μστίσλαβ Τσέρνοφ
Μια ομάδα Ουκρανών δημοσιογράφων βρίσκεται παγιδευμένη στην πολιορκημένη πόλη της Μαριούπολης λίγες ώρες μετά την ρωσική εισβολή, και καταγράφει τις πιο καθοριστικές εικόνες του πολέμου. Μια ζωντανή, τρομακτική αφήγηση των πολιτών, η οποία βραβεύτηκε με Oscar Καλύτερου Ντοκιμαντέρ το 2024.
Στις 16 Απριλίου στο Cinobo
New in Cinobo
Lustlands
Λάκης και Άρης Ιωνάς
Το κινηματογραφικό ντεμπούτο των Callas είναι ένα απολαυστικό πείραμα πάνω στο καυτό ελληνικό καλοκαίρι, χωρίς καμία διάθεση σοβαροφάνειας.
Στις 19 Απριλίου στο Cinobo
The Great Eastern
Λάκης και Άρης Ιωνάς
Εμπνευσμένοι από τον Μεγάλο Ανατολικό του Ανδρέα Εμπειρίκου και με φόντο τα μαγευτικά τοπία της Ύδρας, οι Callas μας παρασύρουν σε ένα ταξίδι σε αναζήτηση μιας ουτοπίας με όχημα τη φιλία, τον έρωτα και το πάθος.
Στις 19 Απριλίου στο Cinobo
Sick
Λάκης και Άρης Ιωνάς
Ένα πειραματικό, χειροποίητο φιλμ, φτιαγμένο με κινητά κατά την διάρκεια της καραντίνας σε Αθήνα και Λος Άντζελες. Ποιητικό, ίντερνετ ρομάντσο για την απομόνωση, την ενατένιση ταβανιών και τα υπαρξιακά προβλήματα που αναβλύζουν από τα ευθεία ή τα κυκλικά γαριδάκια.
Στις 19 Απριλίου στο Cinobo
Mets
Λάκης και Άρης Ιωνάς
«Το βράδυ, στο Παγκράτι» μια νέα ζωή ξεκινά από τα απομεινάρια μιας καθημερινής ανίας που ούτε η πανδημία δεν μπόρεσε να ανακόψει. Το ερωτικό γράμμα των Callas στη γειτονιά τους, το Μετς, ψάχνει το αντίδοτο στην αστική μοναξιά.
Στις 19 Απριλίου στο Cinobo
Collection
Arkadiko Film Festival: 5 χώρες, 3 πλατφόρμες και 12 ταινίες για έναν μήνα ενώνουν το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά. Οι φετινές θεματικές των 6 double bills προκύπτουν μέσα από τον κοινωνικό διάλογο του σήμερα και είναι οι παρακάτω:
Euro Echoes: Η εξέλιξη του ίδιου του ευρωπαϊκού σινεμά, από την εποχή των φορμαλιστών auteurs ως την σύγχρονη ανάγκη για ανάδειξη των κοινωνικών και πολιτικών θεμάτων, φέρνει μαζί ένα αριστούργημα του ουγγρικού σινεμά, το Twilight (1990) του Γκιόργκι Φεχέρ με τη συγκινητική ματιά ενός παιδιού που βλέπει τη ζωή του και την είσοδο στην Ευρώπη να μπαίνει σε αναμονή στο Any Day Now (2020) του Χαμί Ραμεζάν.
Into the Abyss: Το δύσκολο θέμα του εθισμού στις ουσίες, φέρνει μαζί μια γενναία και ιστορική ταινία του παρελθόντος, το βερολινέζικο Christiane F (1980) του Ούλι Έντελ, με ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ, το How to Save a Dead Friend (2022) της Μαρούσα Σιροεκόφσκαγια, που παρακολουθεί με αυθεντικότητα την καταστροφική σχέση ενός ζευγαριού.
Wisdom’s Journey: Ο όρος εκπαίδευση, εξερευνάται μέσα από τη φρέσκια, σε κάθε εποχή, ματιά δύο γυναικών. Το Daisies (1966) της Βέρα Χιτίλοβα, ένα ορμητικό μανιφέστο για την ελεύθερη βούληση των νέων προβάλλεται πλάι στο The Staff Room (2021) της Σόνια Τάροκιτς, ένα λεπτομερές πορτρέτο ενός σύγχρονου σχολείου που παρουσιάζει το συχνό αδιέξοδο των ανθρώπων που θέτουν τις βάσεις στα σημερινά παιδιά.
Rainbow Reels: Το LGBTQ σινεμά στην Ευρώπη όπως παρουσιάστηκε μέσα από συχνά αμιγώς ερωτικές ιστορίες ως την αναγωγή του σήμερα σε μια κινηματογραφική κατηγορία που παύει να είναι ειδική και αφορά την πλειοψηφία του κοινού. Από το σπάνιο Le Beau Mec (1979) του Γουάλας Ποτς που περιγράφει τις ερωτικές εμπειρίες ενός άντρα, οδηγούμαστε στο ρουμανικό Poppy Field (2020) και τον εσωτερικό διχασμό ενός γκέι αστυνομικού.
Love Unbound: Αγάπη, έρωτας και σεξ σε κοινό διάλογο. Το My Little Loves (1974) του Ζαν Εστάς παρουσιάζει τρυφερά τη διαδικασία της πρώιμης ενηλικίωσης και τις καινούριες έννοιες που καλούνται να διαχειριστούν παιδιά που μεγαλώνουν, μαζί με το Borders of Love (2022) που ακολουθεί ενήλικες που μάλλον θα ήθελαν να είναι παιδιά, πνιγμένοι και μετέωροι μέσα σε συνεχείς ερωτικές φαντασιώσεις.
Generation Lost: Η ανεργία δεν είναι μόνο νούμερα αλλά και μία γενικότερη καθίζηση του πληθυσμού που συχνά οδηγεί σε εκρήξεις. Η παραβατικότητα στους δρόμους των ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων απασχόλησε πολλές φορές το κλασικό ευρωπαϊκό σινεμά και το βλέπουμε μέσα από την ισπανική προσέγγιση στον νεορεαλισμό, στο Los Golfos (1960) του Κάρλος Σάουρα, πλάι σε ένα σύγχρονο ταξίδι στο παρελθόν και τη Δημοκρατία της Βαΐμάρης, στο Fabian: Going to the Dogs (2021) του Ντόμινικ Γκραφ.
Κεντρική φωτογραφία θέματος: Από το “Lustlands”