Ο συνθέτης Γιώργος Στεφανάκης μελοποιεί ατμοσφαιρικά ποιήματα του Ινδού ποιητή και φιλοσόφου Jiddu Krishnamurti, ταξιδεύοντάς μας σε μονοπάτια υπαρξιακών αναζητήσεων, αγγίζοντας τη θεμελιώδη αλήθεια.
From the darkness to the light. Όταν το μοναδικό μας αποτύπωμα είναι το σκαλοπάτι του παρόντος.
Neither time nor space exists for the man who knows the eternal.
Λίγα λόγια για τον καλλιτέχνη
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Ο Γιώργος Στεφανάκης γεννήθηκε στην Κρήτη. Σε ηλικία 10 ετών ήρθε και εγκαταστάθηκε στην Αθήνα μαζί με την οικογένειά του. Παιδί βιοπαλαιστών, αλλά με μεγάλη έφεση στη μουσική ξεκίνησε τις μουσικές σπουδές του στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών και μαθήτευσε κοντά στον δάσκαλο Μιχάλη Βούρτση.
Διδάχθηκε ακόμη ενορχήστρωση και διεύθυνση ορχήστρας από τον δάσκαλο του Εθνικού Ωδείου, Βασίλη Βασιλειάδη. Το 1970 έγινε μέλος του ροκ συγκροτήματος Πελόμα Μποκιού. Από το 1971 έως τον Αύγουστο του 1973 ενορχηστρώνει μια σειρά από δίσκους, όπως “Μια στο καρφί και μια στο πέταλο” που ερμηνεύει η Μαρίζα Κωχ, “Ρωμιός και Μηχανισμός” του Νικόλα Άσιμου, “Εύθυμος καλαματιανός” του Θανάση Γκαϊφύλλια, “Ξένοιαστη ζωή” του Κώστα Μπίγαλη, καθώς και τους πρώτους δίσκους των συγκροτημάτων Αγάπανθος, Νοστράδαμος και Sun set. Στο ίδιο διάστημα συνεργάστηκε ως οργανίστας στο έργο του Κώστα Τουρνά “Απέραντα χωράφια”, καθώς και στο έργο του Δήμου Μούτση “Τετραλογία”.
Τον Αύγουστο του 1973 πηγαίνει στο Παρίσι, όπου συνεχίζει τις μουσικές σπουδές του σε ανώτερα θεωρητικά της μουσικής στο UMIP music school in Paris, με δάσκαλο τον δημιουργό του ΑΤΟΝΑΛ Julien FALK, ενώ παράλληλα φοιτά στο Πανεπιστήμιο Paris VIII μέχρι το 1979. Το καλοκαίρι του 1979 επιστρέφει στην Ελλάδα και ηχογραφεί αμέσως τον πρώτο του μεγάλο δίσκο σε ποίηση Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ και Δέσποινας Τριανταφύλλου “Έλα να σταθούμε αντίκρυ”, με ερμηνευτή τον Κώστα Καράλη, o οποίος κυκλοφορεί από την CBS το 1980. Το 1981 συμμετέχει στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ως Διευθυντής ορχήστρας και συνθέτης με το τραγούδι του “Έτσι μάτωσε η ψυχή μου”, σε στίχους της Δέσποινας Τριανταφύλλου και ερμηνεία από την Αιμιλία Σαρρή.
Το 1982 συλλαμβάνει την ιδέα να ελευθερωθούν οι καλλιτέχνες από τις εταιρείες και ιδρύει μαζί με άλλους έξι συνθέτες τον Δισκογραφικό συνεταιρισμό καλλιτεχνών. Από αυτόν τον συνεταιρισμό κυκλοφορεί ο δίσκος “Φεγγαρόγιομα”, σε ποίηση Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ και ερμηνεία από τους Άριελ Κωνσταντινίδη, Ελένη Τσαγκαράκη και Μάκη Κολοβό. Το 1983 κυκλοφορεί το δίσκο του “Σλόγκαν” σε στίχους της Αρλέτας και ερμηνεία από τον ίδιο. Ταυτόχρονα συνεργάζεται ως πιανίστας με την Άλκηστη Πρωτοψάλτη, την Γλυκερία, τον Αντώνη Βαρδή, τον Μάριο Τόκα και άλλους.
Έχει ενορχηστρώσει και διασκευάσει τα τραγούδια των δίσκων “Χριστούγεννα με τον Γιάννη Βογιατζή” και “30 χρόνια Μίκης Θεοδωράκης”, καθώς και του δίσκου “Τραγούδια αγάπης”, ο οποίος περιλαμβάνει τραγούδια μεγάλων συνθετών (Μαμαγκάκη, Χατζηνάσιου, Σπανού κ.α.), που ερμηνεύουν ο Κώστας Καράλης, η Αιμιλία Σαρρή και η Ισιδώρα Σιδέρη. Έχει αναπαλαιώσει στο δικό του στούντιο 27 όπερες από ζωντανές ηχογραφήσεις της Μαρίας Κάλλας, οι οποίες κυκλοφόρησαν από την εφημερίδα Τα Νέα” και τις εκδόσεις Viktory. Το 2004 κυκλοφορεί από την WEA “Ο Μπάρμπας μου ο Παναής” σε στίχους Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου, που ερμήνευσε ο Μιχάλης Ζαμπέτας, γιος του λαϊκού συνθέτη Γιώργου Ζαμπέτα.
Από το 2002 έχει αφιερωθεί αποκλειστικά στη μελοποίηση των ποιημάτων του Τζίντου Κρισναμούρτι. Από τον Σεπτέμβριο κυκλοφορεί το πρώτο cd από την cdbaby, Από αυτά τα μελοποιημένα ποιήματα με τίτλο “Come away” στα Αγγλικά και αναμένεται να κυκλοφορήσει και στα Ελληνικά, ενώ είναι σχεδόν έτοιμα εννέα ακόμη cds.