Το Dancing (fancy) επιστρέφει για δύο μοναδικές παραστάσεις στο Θέατρο Θησείον, μετά την δημιουργική του πορεία στο Έσσεν, την Κολωνία και την Αθήνα το 2023.
Η παράσταση Dancing (fancy) διερευνά τις πολλαπλές πτυχές του σώματος και των χαρακτηριστικών του, εστιάζοντας σε εκείνο που δεν είναι απαραίτητα αποδεκτό στο δημόσιο χώρο καθώς κι επάνω στη σκηνή.
Βασικός άξονας αυτή της χορογραφικής δουλειάς της Μαρίας Κολιοπούλου αποτελεί το ερώτημα του Gilles Deleuze: «Τι μπορεί ένα σώμα». Το Dancing (fancy) ξεκίνησε την πορεία του από το πανεπιστήμιο Folkwang στο Έσσεν με την υποτροφία Tanzrecherche NRW και συνέχισε στην Κολωνία με την υποστήριξη του ‘Culture Moves Europe’.
Στο Dancing (fancy), η χορογράφος συνδέει την έρευνά της για το σώμα, με την αναπνοή, τη φωνή και την κίνηση, δημιουργώντας ένα κοινό πεδίο συνύπαρξης της ομάδας που μετασχηματίζεται κάθε φορά στο εδώ και τώρα της κάθε παράστασης. Η σύνθεση του έργου επαναπροσδιορίζει διαρκώς το ένα σώμα μέσα από το άλλο, αναζητώντας με χιούμορ την απλότητα στην κίνηση, μέσα σε ένα παραμυθένιο σύμπαν.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Λίγα λόγια για την Μαρία Κολιοπούλου:
Η Μαρία Κολιοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα όπου ζει και εργάζεται. Σπούδασε με υποτροφία στο Laban Centre for Movement and Dance. Είναι ιδρυτικό μέλος και έχει την καλλιτεχνική διεύθυνση της Ομάδας Σύγχρονου Χορού Πρόσχημα, όπου χορεύει και χορογραφεί. Έργα της έχουν παρουσιαστεί στην Αθήνα (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Φεστιβάλ Αθηνών, Αρχαιολογικός χώρος των Αστικών Πυλών Πειραιά, Μουσείο Μπενάκη, ΑΣΚΤ) και έχουν ταξιδέψει σε Αλγέρι, Βουδαπέστη, Βιέννη, Λιουμπλιάνα, Σάλτσμπουργκ, Στοκχόλμη, Κάρλσταντ, Χάγη. Βραβεύθηκε με το Tanzrecherche 2023 από το NRW KULTURsekretariat, Ministerium fur Kultur und Wissenschaft des Landes Nordrhein-Westfalen για την έρευνα του έργου της Dancing (fancy). Έχει βραβευθεί στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού στο Αλγέρι (2013) και στο New Europe Festival στην Πράγα (2008) με το Jarmila Jeřábková award. Με δύο καλλιτεχνικές κατοικίες στο Μάλμε, Σουηδία ξεκίνησε το σόλο έργο Made με την υποστήριξη του Διεθνούς Προγράμματος Χορού της Σουηδίας. Έχει προσκληθεί ως χορογράφος από το Belgrade Dance Institute, την Editta Brown Company και την Stopgap dance company. Έχει συνεργαστεί με την Στέγη Ιδρύματος Ωνάση στα προγράμματα Unlimited Access και iDance: Dance without discriminations και συμμετέχει στο Europe Beyond Access program.
Συντελεστές της παράστασης Dancing (fancy):
- Χορογραφία: Μαρία Κολιοπούλου
- Ερμηνεύουν: Κατερίνα Αβραμοπούλου, Κατερίνα Γεβετζή, Λουκιανή Παπαδάκη
- Σύμβουλος δραματουργίας: Μπετίνα Παναγιωτάρα
- Φωνητική προετοιμασία – Φωνητική δραματουργία: Άννα Παγκάλου
- Καλλιτεχνική συνεργασία: Μαρίζα Βινιεράτου
- Σχεδιασμός ήχου: Γιάννης Ισιδώρου
- Σχεδιασμός φωτισμών: Θωμάς Οικονομάκος
- Κοστούμια: Ελευθερία Αράπογλου – digitaria
- Φωτογραφίες: Ελπίδα Τέμπου
- Οργάνωση παραγωγής: CULTOPIA
- Παραγωγή: Ομάδα Σύγχρονου Χορού Πρόσχημα
Προβλεπόμενη διάρκεια: 35’
H παράσταση δανείζεται τον τίτλο της από το φωτογραφικό έργο του E. J. Muybridge, «Dancing fancy» από το βιβλίο του 1887 Human Locomotion.
Το έργο επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Η ερευνητική διαδικασία του υποστηρίζεται από το NRW KULTURsekretariat – με την υποστήριξη του Υπουργείο Πολιτισμού και Γνώσης του κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας.
Το πρόγραμμα ‘Culture Moves Europe’ χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και υλοποιείται από το Ινστιτούτο Γκαίτε. Το παρόν έργο εκπονήθηκε με την οικονομική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι απόψεις που εκφράζονται στο παρόν δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να θεωρηθούν ότι αντικατοπτρίζουν την επίσημη γνώμη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
„iJuLa – intersektionale JugendLabore im Veedel“ “iJuLa – διατομεακά εργαστήρια νεολαίας στο Veedel” είναι ένα project των ROOTS & ROUTES Cologne e. V. (RRCGN) και χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του ομοσπονδιακού προγράμματος “Demokratie leben!” του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Οικογενειακών Υποθέσεων, Ηλικιωμένων, Γυναικών και Νεολαίας- πρόσθετη χρηματοδότηση προέρχεται από το Σχέδιο Προώθησης Παιδιών και Νέων του κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας.