Τη Δευτέρα 4 Οκτώβρη στο ΙΝΤΕΑΛ, θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε τέσσερις ταινίες που μας ταξίδεψαν στην Αθήνα και το Αμστερνταμ, μας έκαναν να χαμογελάσουμε και να συγκινηθούμε με τις δυνατές αφηγήσεις τους και μας έφεραν μαζί στη συλλογική και μοναδική εμπειρία του κινηματογράφου στη μεγάλη οθόνη!
Οι ταινίες και το πρόγραμμα των επαναληπτικών προβολών:
Δευτέρα, 4 Οκτώβρη |18:15
Που να βρίσκεται η Αννα Φρανκ; , 2021
του Αρι Φόλμαν
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Ο Αρι Φόλμαν ταξιδεύει το κοινό του στο σημερινό Αμστερνταμ, στο σπίτι που χρησίμευσε για δύο χρόνια ως κρησφύγετο της οικογένειας από τους Ναζί και το οποίο έχει μετατραπεί προ καιρού σε μουσείο. Εκεί φυλάσσεται και το περίφημο ημερολόγιο που κρατούσε η Αννα Φρανκ τον καιρό του εγκλεισμού της, γράφοντας σε αυτό καθημερινά και απευθυνόμενη πάντα σε μια φανταστική της φίλη-ένα νεαρό κορίτσι που στο μυαλό της ίσως δεν απείχε και πολύ από την ίδια.
Το κορίτσι αυτό κάποιο βράδυ ζωντανεύει μαγικά, ξεπηδά μέσα από τις σελίδες του ημερολογίου και κρατώντας το ανά χείρας ξεγλιστρά στους νυχτερινούς δρόμους της πόλης, με την ευχή να βρει και πάλι την Αννα Φρανκ.Εμπλουτίζοντας την πρωτοποριακή τεχνική κινουμένων σχεδίων που είχε συστήσει το 2008 στο «Βαλς με τον Μπασίρ», ο καταξιωμένος Φόλμαν αγκαλιάζει την ηρωίδα του με ευαισθησία και αγάπη που δεν κρύβονται.
Το αντίθετο: Τρυπώνουν στις ζωηρές εικόνες και στα φαντασμαγορικά του σκίτσα, εμπνέουν τη γλυκύτατη μουσική και τραγούδια που έγραψαν για την ταινία η Κάρεν Ο (Yeah Yeah Yeahs) και ο Μπεν Γκολντβάσερ (MGMT), σκορπίζουν χιούμορ και καταφέρνουν στο τέλος να φέρουν δάκρυα στα μάτια και μάλιστα με τον πιο ευγενικό και αβίαστο τρόπο. Θαυμάσιο παράδειγμα ουμανιστικού σινεμά, ικανού να αγγίζει αμέτρητους θεατές με τον ίδιο τρυφερό τρόπο, το «Πού να Βρίσκεται η Αννα Φρανκ» παίρνει μια αληθινή ιστορία ανυπέρβλητης δύναμης και την εκμοντερνίζει κινηματογραφικά προκειμένου νεώτερες γενιές να την ανακαλύψουν και να μάθουν από αυτήν.
Δευτέρα 4 Οκτώβρη | 20:30
Χτίστες, Νοικοκυρές και η Οικοδόμηση της Σύγχρονης Αθήνας, 2021,
των Τάσου Λάγγη και Γιάννη Γαϊτανίδη
Ενα ντοκιμαντέρ που αφηγείται την ιστορία της αθηναϊκής πολυκατοικίας και της ανοικοδόμησης της πόλης, μέσα από τη ζωή των ανώνυμων λαϊκών ανθρώπων της αντιπαροχής.
Ποιοι είναι οι επαρχιώτες που ήρθαν στην Αθήνα με τις γυναίκες τους μετά τον Εμφύλιο και «τσιμέντωσαν» την πόλη; Ποιοι «γκρέμισαν» τα νεοκλασικά και γιατί γέμισαν το λεκανοπέδιο με πολυκατοικίες; Πώς έμαθαν και ανέπτυξαν την τέχνη τους, από πού προέρχονται, ποιες τεχνικές και γνώσεις είχαν μαζί τους; Πώς τροποποίησαν τα εργαλεία τους για να ικανοποιήσουν τις νέες ανάγκες που αναδύονταν; Πώς επικοινωνούσαν και διαπραγματεύονταν με τους αρχιτέκτονες, τους μορφωμένους; Τι ζητούσαν οι γυναίκες τους; Με άλλα λόγια, ποια ήταν η ιστορία της συνάντησής τους με το «έργο της νεωτερικότητας»;
Όσο παραμένουν αόρατοι, αυτοί και αυτές οι “συν-δημιουργοί”, η ιστορία της σύγχρονης Αθήνας εξακολουθεί να είναι ελλιπής, αν όχι και βαθιά παραπλανητική. Το ντοκιμαντέρ είναι βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Ιωάννας Θεοχαροπούλου, το οποίο κυκλοφορεί φέτος σε αναθεωρημένη έκδοση από το Ίδρυμα Ωνάση.
Μια παραγωγή του Onassis Culture
Παρουσία των σκηνοθετών.
Δευτέρα 4 Οκτώβρη | 22:30
ΜΠΕΤΤΥ, 1979
του Δημήτρη Σταύρακα
Μια μικρού μήκους ταινία που αφηγείται το 24ωρο μιας τραβεστί. Με αναμνήσεις από την προηγούμενη ζωή του, εικόνες από την τωρινή, καθώς η μέρα βαδίζει προς το τέλος της, το παρελθόν και το παρόν τέμνονται. Αλλά και στα δύο υπάρχει ένα αίσθημα που κυριαρχεί: η αναπόφευκτη μοναξιά του προσώπου.
ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΕΣ, 2021
της Πάολας Ρεβενιώτη
Η Πάολα, η Μπέττυ και η Εύα είναι τρεις τρανς γυναίκες που πρωτοσυναντήθηκαν στους δρόμους της Αθήνας της δεκαετίας του 1970. Στις «Πικροδάφνες» η Μπέττυ Βακαλίδου, η Εύα Κουμαριανού και η Πάολα Ρεβενιώτη επιστρέφουν ξανά σε μια νυχτερινή βόλτα στους δρόμους εκείνους της πόλης που από νεαρή ηλικία βιοπορίστηκαν ως σεξεργάτριες, στα μέρη που αντιμετώπισαν τη βία του κράτους και της αστυνομίας, στα σημεία που αγωνίστηκαν για τα δικαιώματά τους, γλέντησαν τη ζωή, χάρηκαν τον έρωτα και δοξάστηκαν. Γεμάτη χιούμορ και περήφανο δυναμισμό η συζήτηση της Εύας, της Μπέττυς και της Πάολας στις «Πικροδάφνες» συνθέτει μια ιστορία της Αθήνας αλλά και μια ιστορία των σεξουαλικοτήτων της Μεσογείου. Παρουσία Συντελεστ@.