Δημήτρης Κρίστιτς – «Αν-Εικονικόν»: Έκθεση στη Myró Gallery

Η Myró Gallery με μεγάλη χαρά φιλοξενεί την ατομική έκθεση «Αν-Εικονικόν» του Δημήτρη Κρίστιτς, στον χώρο του Project Room.

Τα εγκαίνια της έκθεσης του Δημήτρη Κρίστιτς θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 24 Μαρτίου 2021 στις 18:00. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 2 Απριλίου.

Αν-Εικονικόν

Η μια έννοια της αφορά την έλλειψη της άμεσα αντιληπτής εικόνας η και την απουσία της και η δεύτερη έννοια-εξου και η διάσπαση του τίτλου σε δύο λεκτικά σκέλη αφήνει αισθητηριακά και φαντασιακά στον θεατή την δυνατότητα ανακάλυψης και δημιουργίας της δικιάς του εικόνας.

Δημήτρης Κρίστιτς

Ο Δημήτρης Κρίστιτς είναι εικαστικός καλλιτέχνης, με κύρια μέσα έκφρασης την ζωγραφική και τη γλυπτική. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη και κατοικεί στην πόλη του Βόλου. Οι πρώτες του επαφές με τον χώρο της τέχνης προέρχονται από το άμεσο οικογενειακό του περιβάλλον. Στο εργαστήρι Ξυλογλυπτικής του πατέρα του κάνει τα πρώτα του βήματα στο Σχέδιο, τη Ζωγραφική και τη Ξυλογλυπτική. Πατέρας και γιός εργάζονται μαζί για περισσότερα από 15 χρόνια. Είναι απόφοιτος του τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης(2011), όπου σπούδασε Γλυπτική με τον καθηγητή Φώτη Χατζηιωαννίδη, Ζωγραφική με τους Ιωάννη Φωκά και Γιώργο Τσακίρη και Χαρακτική με τον Μανώλη Γιανναδάκη. Επίσης είναι απόφοιτος του τμήματος Διακοσμητών Εσωτερικών Χώρων του 11ου Τ.Ε.Λ. “Ευκλείδης”, καθώς επίσης και του 6ου Εσπερινού Λυκείου του ίδιου σχολείου του με τη κατεύθυνση της Γραφιστικής. Εργάζεται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως αναπληρωτής καθηγητής Εικαστικών από το 2013. Έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις, ενώ έργα του βρίσκονται ιδιωτικές συλλογές σε Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει συμπράξει στο παρελθόν με την συλλογικότητα εικαστικών καλλιτεχνών ARC – Art Revisited Collective.

Επιλεγμένες ομαδικές εκθέσεις

-«Παράσταση και Αφαίρεση: Εκλεκτικές Συγγένειες», Arte Visione, Αθήνα, 2019
-«Τέχνη στην Αυλή – Η τέχνη ως Αντίδοτο στην Βία», Οικία Ζωγράφου – Σκηνογράφου Ντίνου Γιωτόπουλου, Νέες Καρυές Λάρισας, 2019
-«Μανιάρεια 2018» – Τριήμερο Πολιτιστικών Εκδηλώσεων, Κτήριο Νέου Αγροτικού Συνεταιρισμού Αμπελακίων (πρώην ΚΥΔΕΠ), Αμπελάκια Λάρισας, 2018
-«ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΕΙΣ» – Εικαστικό Τμήμα Συνδέσμου Φίλων Γραμμάτων Τεχνών Καβάλας, Πολυχώρος “Παλλάδιο”, Καβάλα, 2017
-1ο Πολιτιστικό Φεστιβάλ «ΠΑΣ Αντίκας», Γιορτές Παλιάς Πόλης Ξάνθης, Κτήριο Πολιτιστικού Συλλόγου «ΠΑΣ Αντίκας», Ξάνθη, 2017
-«Μανιάρεια 2017» – Δεκαήμερο Πολιτιστικών Εκδηλώσεων, Κτήριο Δημοτικού Σχολείου, Αμπελάκια Λάρισας, 2017
-«Μανιάρεια 2016» – Πενθήμερο Πολιτιστικών Εκδηλώσεων, Κτήριο Λαογραφικού Μουσείου Αμπελακίων, Αμπελάκια Λάρισας, 2016
-«EXTROSPECTIVE»- Εκδηλώσεις του θερινού Ευρωμεσογειακού Πανεπιστημίου (EuropeanMediterraneanUniversity) – Διοργάνωση GreekLUG (ΜΚΟ Υποστηρικτών Ελεύθερου Λογισμικού), Πολιτιστικό Κέντρο Πυλαίας “Πέτρινο”, Θεσσαλονίκη, 2014
-«ΑΝΑΚΑΤΑ 4 – ΑΝΑκριση ΚΑΤΑθεση», Πρώην Στρατόπεδο Παύλου Μελά, Θεσσαλονίκη,2012
-«ΑΝΑΚΑΤΑ vol. III – Παρουσιάστε ART», Πρώην Στρατόπεδο Παύλου Μελά, Θεσσαλονίκη, 2011
-«ΣΥΜΒΙΩΣΗ;» / «SYMBIOSIS?» – 15η BIENNALE Νέων Δημιουργών της Ευρώπης και της Μεσογείου – Έκθεση Αποφοίτων της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, Αποθήκη 9Λιμάνι, Θεσσαλονίκη, 2011

Καλλιτεχνική δήλωση

“Στην σύγχρονη εποχή του διαδικτύου, της υπέρ-πληροφόρησης και της ιλιγγιώδους “εξέλιξης” στέκω παρατηρητής. Αφήνω το πνεύμα μου ελεύθερο να πλανηθεί και να καταγράψει στο έργο μου τις σπασμωδικές εκφάνσεις του κόσμου που με περιβάλλει. Αποκλίνω από την απεικόνιση της πραγματικότητας με ρεαλιστικό και άμεσα αντιληπτό τρόπο. Αφαιρώ ό,τι θεωρώ περιττό, είτε το σχηματοποιώ με διαφορετικό τρόπο, με στόχο να αναδυθεί η ουσία της στιγμής, αναδεικνύοντας τον πνευματικό και ψυχικό κόσμο, τις άυλες συνδέσεις τον πραγμάτων και την ατμόσφαιρα που εκπέμπουν. Θέλω να εισάγω τον θεατή – αναγνώστη στο έργο μου, μέσω του φαντασιακού, προκαλώντας του τη δημιουργία και σύνθεση νέων εικόνων. Η πολυπλοκότητα, γραμμών, σχημάτων και ρυθμών, ενεργούν κάποιες φορές συνθετικά μεταξύ τους κι άλλες αυτονομούνται δημιουργώντας παράλληλους κόσμους οι οποίοι συμμετέχουν ακούσια στο σύνολο του έργου. Η έντονη παρατήρηση διασπά την πρώτη εντύπωση, θέλοντας να εισχωρήσει στο πνευματικό και το άυλο. Άλλες στιγμές αναζητά να επικοινωνήσει με ένα βαθύτερο εσωτερισμό και να απελευθερώσει εικόνες χαμένες στα έγκατα του υποσυνείδητου. Συντάσσομαι σε μεγάλο βαθμό με την άποψη του WassilyKandinsky «Στην Τέχνη δεν υπάρχει “πρέπει”, διότι η Τέχνη είναι ελεύθερη. Ο καλλιτέχνης όμως πρέπει να δημιουργεί, όχι μόνον ό,τι βλέπει, αλλά και ό,τι διαθέτει στην ψυχή του. Όσο πιο ξέφρενος γίνεται ο κόσμος, τόσο πιο αφηρημένη θα γίνεται η ζωγραφική».”

*Τόσο την ημέρα των εγκαινίων της έκθεσης όσο και τις υπόλοιπες ημέρες και ώρες που η έκθεση θα είναι ανοικτή, θα τηρούνται οι συστάσεις της Πολιτείας για τον περιορισμό της εξάπλωσης του COVID-19.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ