Σε αυτή την υπέροχη παράσταση που ανεβαίνει στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη, το ισπανικό ταπεραμέντο συνδυάζεται με τη διαχρονική μαγεία του κλασικού μπαλέτου και την εμπνευσμένη μουσική του Ludwig Minkus [Λούντβιχ Μίνκους], ο οποίος με τον «Δον Κιχώτη» και την «Μπαγιαντέρα», τις δύο μεγαλύτερες επιτυχίες του, έμεινε στην ιστορία του κλασικού χορού ως ένας σπουδαίος δημιουργός μαγευτικών συνθέσεων.

Ο «Δον Κιχώτης» έκανε πρεμιέρα στις 26 Δεκεμβρίου 1869 στο Αυτοκρατορικό Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, σε χορογραφία του Marius Petipa [Μαριύς Πετιπά]. Τον Φεβρουάριο του 1933, ανέβηκε για πρώτη φορά στην Εθνική Όπερα της Οδησσού, ενώ, τα επόμενα ενενήντα χρόνια, νέες παραγωγές και προσεγγίσεις της αρχικής χορογραφίας ανέδειξαν και εξακολουθούν να αναδεικνύουν με έξοχο τρόπο την τέχνη του μπαλέτου.

Η υπόθεση του έργου «Δον Κιχώτης»:

Η υπόθεση του μπαλέτου βασίζεται σε μία από τις περιπέτειες του Δον Κιχώτη, η οποία περιλαμβάνεται στο διάσημο μυθιστόρημα του Θερβάντες. Εκεί περιγράφεται το ειδύλλιο του φτωχού κουρέα Μπαζίλιο και της πανέμορφης Κίτρι, κόρης του πανδοχέα Λορέντσο.

Ο έρωτας αυτός, όμως, δεν είναι αρεστός στον πατέρα της κοπέλας, ο οποίος θέλει να την παντρέψει με έναν ξιπασμένο ευγενή, τον Γκαμάς. Γι’ αυτό άλλωστε ο Λορέντσο δεν δέχεται τον φτωχό Μπαζίλιο για γαμπρό του. Η Κίτρι αρνείται να υποταχτεί στη θέληση του πατέρα της, και το νεαρό ζευγάρι καταφέρνει να το σκάσει καταστρώνοντας ένα έξυπνο σχέδιο.

Ο Δον Κιχώτης, συνεχίζοντας τις περιπέτειές του, φτάνει στο χωριό των δύο νέων. Θαμπωμένος από την ομορφιά της κοπέλας, νομίζει προς στιγμήν ότι είναι η Δουλτσινέα του, αλλά τελικά καταλαβαίνει τη δύναμη της αγάπης των δύο νέων και, με τον αλτρουισμό που τον διακρίνει, αποφασίζει να τους βοηθήσει, ώστε να αποκατασταθεί η δικαιοσύνη. Στο μεταξύ, οι ήρωες της παράστασης μπλέκουν σε ένα ισπανικό παραμύθι με περιπλανήσεις στην επαρχία της Καστίλης, τσιγγάνικους χορούς, ταυρομάχους, πλανόδιους μουσικούς, μαγικά όνειρα με εξαίσιες νεράιδες και δρυάδες, ενώ απολαμβάνουν και μια επίσκεψη στο εντυπωσιακό κάστρο του Δούκα.

Συντελεστές:

  • Μουσική Ludwig Minkus
  • Λιμπρέτο-Χορογραφία Marius Petipa
  • Χορογραφική διασκευή Harry Sevoyan, Yanina Kselyova
  • Σκηνοθεσία Oksana Lyniv
  • Σκηνικά-Κοστούμια Natalia Bevzenko-Zinkina
  • Με τους Κορυφαίους, τους Σολίστ και το Corps de Ballet του Μπαλέτου της Εθνικής Όπερας της Οδησσού
  • Συμπαραγωγή | CHT ‒ Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Διαβάστε επίσης:

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: Τα συναρπαστικά highlights της καλλιτεχνικής περιόδου 2024-2025