Détournements. Τακτικές Αιφνιδιασμού: έκθεση στο Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης

Το Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης (iset) εγκαινιάζει την Πέμπτη 3 Απριλίου, 2014 την έκθεση “Détournements. Τακτικές Αιφνιδιασμού” δεύτερη έκθεση της σειράς Δικαίωμα Αρχείου. Ιστορίες για ασφαλείς καταστροφές, αυθεντικά αντίγραφα, πλαστές βιογραφίες, λογοκλοπές και πνευματικά δικαιώματα.

Το Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης (iset) εγκαινιάζει την Πέμπτη 3 Απριλίου, 2014 την έκθεση “Détournements. Τακτικές Αιφνιδιασμού” δεύτερη έκθεση της σειράς Δικαίωμα Αρχείου. Ιστορίες για ασφαλείς καταστροφές, αυθεντικά αντίγραφα, πλαστές βιογραφίες, λογοκλοπές και πνευματικά δικαιώματα.

Σκοπός της σειράς που επιμελείται η θεωρητικός τέχνης Ελπίδα Καραμπά, είναι να αξιοποιήσει το αρχείο του iset ως ανοιχτή πλατφόρμα παραγωγής σύγχρονης τέχνης και λόγου γύρω από αυτό. Στο πλαίσιο της σειράς καλούνται καλλιτέχνες να μελετήσουν το αρχείο του iset. Τα έργα, το έντυπο και λοιπό υλικό που προκύπτει από τη διαδικασία προέρχεται από το περιεχόμενο του αρχείου και επιστρέφεται σε αυτό ως νέο υλικό, εμπλουτίζοντας και ανοίγοντάς το σε νέες θεωρήσεις.

Το πρόγραμμα προωθεί τις διευρυμένες προθέσεις του αρχείου του iset, το οποίο δεν είναι απλά μια δομή υποδοχής στοιχείων, αλλά ένας φορέας που παράγει νέο τεκμηριωτικό υλικό, καλλιτεχνικό έργο, ερευνητικά προγράμματα.

Στην δεύτερη έκθεση της σειράς Δικαίωμα Αρχείου παρουσιάζεται η εργασία των καλλιτεχνών Αγγελικής Αυγητίδου, Σοφίας Ντώνα και Κωνσταντίνου Χατζηνικολάου.

Η Αγγελική Αυγητίδου παρουσιάζει ένα φανταστικό μελλοντολογικό ντοκιμαντέρ για την τέχνη της περιόδου 2015-25. Οι συνεντευξιαζόμενοι παρουσιάζουν την καλλιτεχνική τους δράση και τους τρόπους που αυτή μετασχηματίσθηκε μετά από το «Γεγονός». Πρόκειται για ένα συγκλονιστικό συμβάν, που συνέβη το 2014 και συντάραξε τις αρχές του 21ου αιώνα, το οποίο, όμως, δεν μας αποκαλύπτεται.

Η Σοφία Ντώνα ενδιαφέρθηκε για το ιδιαίτερο φαινόμενο «generation loss» που αφορά την απώλεια ποιότητας ενός αρχείου (data) κατά τη διάρκεια της αντιγραφής ή μετεγγραφής του. Εστιάζει στην απώλεια στοιχείων-δεδομένων τόσο κατά τη δημιουργία ενός αρχείου, όσο και από τους τρόπους έκθεσής του, που συνδέονται με το φόβο της ενδεχόμενης υπερέκθεσης και της πιθανής καταστροφής του.

«Στο αρχείο του iset ανακάλυψα μια τηλεοπτική εκπομπή αφιερωμένη στην Άσπα Στασινοπούλου (Ζωντανό Μουσείο, 1984). Επειδή την άκουσα να μιλάει για τους Καραμπινιέρους του Γκοντάρ αποφάσισα να τη συναντήσω», λέει ο Κωσταντίνος Χατζηνικολάου. Ο καλλιτέχνης παρουσιάζει ένα αφήγημα με αφορμή αυτή τη συνάντηση. Ο Χατζηνικολάου γράφει και φιλμάρει με Σούπερ 8, την ιστορία της καλλιτέχνιδας Άσπας Στασινοπούλου και της συνάντησής τους στο εργαστήρι της στο Βύρωνα.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, στο πλαίσιο της ενότητας “Διάλογοι”, θα διοργανωθεί συζήτηση μεταξύ των καλλιτεχνών, θεωρητικών και κοινού που θα εστιάσει στο ζήτημα των πνευματικών δικαιωμάτων, της λογοκλοπής και των ιδιαίτερων καλλιτεχνικών μεθόδων «αιφνιδιασμού των αρχείων και της ιστορίας.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ