Η γερμανική γκαλερί Heinz-Martin Weigand παρουσιάζει την έκθεση της Μανταλίνα Ψωμά, με τίτλο Eerily quiet.

Η Μανταλίνα Ψωμά επηρεασμένη από συγχρόνους της όπως ο Richter, ο Hockney και ο Hopper, αλλά κυρίως από παλαιότερους ζωγράφους, από τον van Eyck  και τον Vermeer έως τον Velázquez και τον Degas, καταγράφει μέσα από την ζωγραφική της τον “ενδιάμεσο χρόνο”, ενσταντανέ που συχνά προκαλούν στον θεατή την αίσθηση της οικειότητας. Έργα ρεαλιστικά που παραπέμπουν σε φωτογραφίες και κινηματογραφικά stills.
 

Μια επιλογή στον τρόπο έκφρασης καθαρά συνειδητή από την ζωγράφο, η οποία συλλέγει τα μοτίβα της μέσα από την καθημερινή υπερπροσφορά των εικόνων στα μέσα μαζικής επικοινωνίας. Το ψηφιακό αρχείο της περιλαμβάνει φωτογραφίες από τη φύση, από εσωτερικούς χώρους, οικογενειακά άλμπουμ, κινηματογραφικές ταινίες και περιοδικά – το ουσιαστικό έργο της, ωστόσο, συνίσταται στη μεταφορά αυτών των στοιχείων στον καμβά.

Οι πίνακες της Μανταλίνας Ψωμά μπορεί ως μεμονωμένες εικόνες να φαντάζουν αποστασιοποιημένες από την επική τους φόρμα, μεταφέρουν, εντούτοις, πάντα στον θεατή μια αίσθηση αφήγησης.

Έργα-τμήματα μιας σειράς γεγονότων που όμως δεν μας επιτρέπουν να τα αποκαλύψουμε, παρά μόνο να τα προαισθανθούμε ή να τα φανταστούμε. Στοιχείο ιδιαίτερα αισθητό στη σειρά “The Removal”, μέσα από την οποία προκαλείται η εντύπωση μιας συνεκτικής πλοκής. Μεμονωμένη ακολουθία εικόνων που δεν είναι παρά έναυσμα για σκέψη. Εναπόκειται στον θεατή να τις συνθέσει σε μια δική του ιστορία.

Στην έκθεση “eerily quiet” κυριαρχούν τρία έργα, μεγάλων διαστάσεων, στα οποία απεικονίζονται μικρά κορίτσια και νεαρές κοπέλες. Πορτρέτα λεπτοδουλεμένα, τα οποία εκ πρώτης όψεως χαρακτηρίζονται από μια σχεδόν παιδική αφέλεια. Πίσω, όμως, από την όμορφη επιφάνεια και την φαινομενική γαλήνη, κρύβουν κάτι βαθιά ανησυχητικό, δημιουργώντας μια φορτισμένη ατμόσφαιρα μέσα στον περιβάλλοντα χώρο.  Το διεισδυτικό, απροκάλυπτα παρατηρητικό βλέμμα των απεικονιζόμενων μορφών με το οποίο παρακολουθούν τον θεατή, σε συνδυασμό με την εξωτερική τους ηρεμία, είναι κυρίως αυτό που προκαλεί την αίσθηση μιας σκοτεινής απειλής.

Το ερώτημα του εννοιολογικού πλαισίου μέσα στο οποίο βρίσκονται οι φιγούρες προκύπτει αναπόφευκτα.
 

Η Μανταλίνα Ψωμά δίνει στα έργα της μορφή στην υπαρξιακή διάσταση και σε ακραίες συναισθηματικές και ψυχικές καταστάσεις, των οποίων το περιεχόμενο μένει, παρά ταύτα, μετέωρο.

Μια ακροβασία μεταξύ πραγματικού και φανταστικού, οικείου και ξένου, μεταξύ αταραξίας και αναστάτωσης.

Η Μανταλίνα Ψωμά, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1967. Από το 1985 έως το 1992 σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών του Βερολίνου, όπου το 1992 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές με τους Bergmann και Boemmels. Σήμερα συγκαταλέγεται ανάμεσα στους σημαντικότερους εικαστικούς καλλιτέχνες της Σύγχρονης Τέχνης στην Ελλάδα.