Στην ομαδική έκθεσή τους, η Ειρήνη Καραγιαννοπούλου και το καλλιτεχνικό δίδυμο Hippolyte Hentgen από τη Γαλλία κατακλύζουν τον χώρο της γκαλερί με εικόνες: μικροσκοπικές, τεράστιες, μνημειώδεις, εικόνες προφανείς, αλλά και κάποιες καλά κρυμμένες πίσω από άλλες εικόνες, καμιά φορά ακόμα και μέσα σε αυτές.
Με τον τίτλο Light snacks and heavy make-up η έκθεση των τριών γυναικών αποκαλύπτει ένα μόνο κομμάτι του κοινού καλλιτεχνικού τους σύμπαντος, γέννημα μιας ασυνείδητης καλλιτεχνικής συγγένειας και μιας ρομαντικής διαδικτυακής φιλίας, που αναπτύχθηκε μεταξύ τους σαν επιτακτική ανάγκη.
Στην έκθεση παρουσιάζονται παράλληλα σειρές από ζωγραφικά έργα, κολάζ και βίντεο που λειτουργούν ως ένα ενιαίο περιβάλλον και αποτελούν ωδή στην κοινή ιδιοσυγκρασιακή τέχνη του διδύμου από τη Γαλλία και της Ελληνίδας εικαστικού.
Πρόκειται για μια πρακτική εγγενώς θηλυκή, όχι γιατί ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένες φόρμες ή μοτίβα συνυφασμένα με τις θηλυκότητες, αλλά γιατί είναι απολύτως παραδομένη στο γυναικείο βλέμμα. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι το βλέμμα και των τριών είναι εξαιρετικά εξασκημένο και ανεπιτήδευτα αποχαλινωμένο από τις συστάσεις του ανδρικού.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Τα έργα της έκθεσης με έντονο το στοιχείο του χιούμορ, της καυστικότητας και της εκ νέου ανάγνωσης των ποπ αναφορών τους, ενσωματώνουν το κολάζ με μια ευρεία και σύγχρονη έννοια, όχι μακριά όμως από τις ποιότητες που του αναγνώριζε και η Lucy Lippard το 1980: μια διαλεκτική που εκθέτει τους κοινωνικούς και πολιτιστικούς μύθους, αποκεντρώνει τον κυρίαρχο λόγο, με ένα πνεύμα, όμως, τόσο ενωτικό όσο και συμπεριληπτικό.
Οι Hippolyte Hentgen παρουσιάζουν μια σειρά από έργα όπου ανασυνθέτουν τις αφηγήσεις του γυναικείου σώματος, όπως αυτό εμφανίζεται στην καθημερινή κουλτούρα, στα κόμικ αλλά και όπως το βιώνουν οι ίδιες μέσα από την κίνηση και τη ζωγραφική χειρονομία τους. Παράλληλα, η Ειρήνη Καραγιαννοπούλου παρουσιάζει μια νέα σειρά ζωγραφικών έργων με λάδια, πιστή, ωστόσο, στον χαρακτηριστικό της τρόπο να συνθέτει την εικόνα μέσα από ποικίλα και απροσδόκητα οπτικά θραύσματα. Παλαιότερα κολάζ της συνυπάρχουν με τις νέες τολμηρές ζωγραφικές συνθέσεις για να συνεχιστεί ο διάλογος μεταξύ των αμέτρητων στοιχείων που η ίδια ενορχηστρώνει γύρω από αντικείμενα φετίχ, το γυναικείο σώμα και τη σεξουαλικότητα, το χιούμορ.
Κείμενο έκθεσης: Χριστίνα Πετκοπούλου
Κεντρική φωτογραφία θέματος: Irini Karayannopoulou, Longer, 2022, 60×60, giclee print on fine paper