Η παράσταση «Είσαι Ευτυχισμένος τώρα Αγαμέμνονα;», που παρουσιάζει η ομάδα ΘΕΑΜΑ, αποτελεί μία σύγχρονη ανάγνωση του χαρακτήρα της Κλυταιμνήστρας.
Κεντρικό πρόσωπο η Κλυταιμνήστρα, το μυθικό αρχέτυπο που ταυτίζεται εν γένει με αρνητικό πρόσημο. Με ανθρωποκεντρική προσέγγιση φωτίζονται στη σκηνή στοιχεία από την προσωπική της διαδρομή που αναδεικνύουν τις συνειδητές της επιλογές μέσα στον στερεοτυπικό κλοιό της κοινωνίας που φυλακίζει τη γυναικεία φύση.
Μια γυναίκα παλεύει για το δικαίωμα της ελεύθερης βούλησής της σε μία εποχή που δεν θεωρείται καν πολιτικό ον. Τερατοποιείται, μεγεθύνεται και απομονώνεται. Πως ορίζεται η πολιτική ταυτότητα του ελεύθερου ανθρώπου;
Η εξουσία έχει φύλο. Το σώμα της Κλυταιμνήστρας μάχεται για αυτό. Μεταμορφώνεται. Η επιστροφή όμως στην αλήθεια έχει έναν μόνο δρόμο: να αποβάλεις από γύρω σου, από μέσα σου οτιδήποτε δεν σου ανήκει.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Η εξουσία ως έμβλημα που καθοδηγεί τα δύο πρόσωπα επί σκηνής. Αγαμέμνων και Κλυταιμνήστρα συνομιλούν και για πρώτη φορά εκφράζονται μέσα από τον αρχαίο και σύγχρονο ποιητικό λόγο.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία/Δραματουργία: Βασίλης Οικονόμου
Σύλληψη ιδέας: Βάσια Βασιλείου – Βασίλης Οικονόμου
Κλυταιμνήστρα: Βάσια Βασιλείου
Αγαμέμνων: Βασίλης Οικονόμου
Πρωτότυπη μουσική: Φίλιππος Περιστέρης
Ενδυματολόγος: Μιχάλης Σδούγκος
Φωτογραφία: Γκίκας Μελαχροινός
Trailer: Ηλίας Κουρτπαρασίδης
Επικοινωνία: Ζέτα Θεοδωρέλου
Παραγωγή: ΘΕΑΜΑ 2022
Διάρκεια: 60′
Με ενσωματωμένη διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα για Κ(κ)ωφά και βαρήκοα άτομα: Έλενα Ζωρογιαννίδη
Βασίλης Οικονόμου
Ηθοποιός / Σκηνοθέτης / Εκπαιδευτής Θεάτρου
Είναι απόφοιτος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης «Πρόβα» (ανάπηρο άτομο που πέρασε τις εξετάσεις Ανώτερης Δραματικής Τέχνης του Υπουργείου Πολιτισμού) και του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδικότητα στην Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης. Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές με ειδίκευση στο «Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο» του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών. Το 2010 ίδρυσε το «ΘΕΑΜΑ» που αποτελεί την πρώτη επαγγελματική συμπεριληπτική (αναπήρων και μη αναπήρων) ομάδα θεάτρου στη χώρα μας. Έχει παίξει και σκηνοθετήσει πολλά έργα από το διεθνές κι εγχώριο ρεπερτόριο. Τη θερινή περίοδο 2016 μετέφρασε και σκηνοθέτησε τους «Πέρσες» του Αισχύλου καθώς επίσης συμμετείχε ως ηθοποιός (ρόλος: Ξέρξης). Το έργο έκανε πρεμιέρα στο Εθνικό Θέατρο (Σκηνή Ν. Κούρκουλος) στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2016. Τα τελευταία 17 χρόνια διδάσκει υποκριτική και αυτοσχεδιασμό στην Ελλάδα και το εξωτερικό προωθώντας ταυτόχρονα τη συμπεριληπτική προσέγγιση και σκέψη στην υποκριτική τέχνη βάσει της δικής του μεθοδολογίας με τίτλο: “Άνθρωπος-Στόχος-Δράση” (πρόσφατο σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στις 5 και 6 Μαρτίου 2022 στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής: «Όλοι μαζί στην Όπερα»). Επίσης, είναι συνιδρυτής του “ΊΣΟΝ”, του πρώτου εργαστηρίου επαγγελματικής συστηματικής συμπεριληπτικής εκπαίδευσης για το Θέατρο και το Χορό στην Ελλάδα, και τα δύο τελευταία χρόνια (2021 & 2022) είναι επισκέπτης εκπαιδευτής στις εκπαιδευτικές δράσεις του Εθνικού Θεάτρου (Μικρό Εθνικό).
Βάσια Βασιλείου
Performer/ Ηθοποιός / Σκηνοθέτιδα
Γεννημένη στη Λευκωσία της Κύπρου δηλώνει σουρεαλίστρια, ευγνώμων της κάθε στιγμής, οπαδός του Καφκικού σύμπαντος και φανατική οπαδός της ιδέας ότι η αποδοχή της προσωπικής μας ασημαντότητας είναι το κλειδί της ελευθερίας μας. Η επαγγελματική καλλιτεχνική της δραστηριότητα ξεκινά μόλις στην εφηβεία της. Υπήρξε από τα πρώτα μέλη της επαγγελματική χορευτικής ομάδας της Χοροκίνησης Κύπρου και παράλληλα συνεργαζόταν με το κρατικό κανάλι ΡΙΚ2. Από τότε μέχρι και σήμερα ακολουθεί την έμφυτη τάση της για αναζήτηση, έρευνα, πρόκληση, γνώση, ανατροπή, σε ποικίλες καλλιτεχνικές διαδρομές. Από την Κύπρο, στο Τορόντο του Καναδά για σπουδές, από εκεί στην Ευρώπη και τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται μόνιμα στην Ελλάδα. Στην Αθήνα ξεκίνησε με την συνεργασία της στο Εθνικό Θέατρο και έπειτα σε πολλές κεντρικές σκηνές όπως το Θέατρο Βρεττάνια, Μπρόντγουαιη, Αλκμήνη, 104, Από Μηχανής, κ.α. Το 2012 ερμηνεύει την Ηλέκτρα στο Διεθνές Φεστιβάλ της Αβινιόν και από το 2013 δοκιμάζεται στην σκηνοθεσία. Η δεύτερη της απόπειρα το Shopping n Fucking n Dragging λαμβάνει 4 υποψηφιότητες για τα Gay Annual Awards συμπεριλαμβανόμενης και της σκηνοθεσίας. Το 2014 γράφει και σκηνοθετεί την ά-λογη μιμική performance Εγώ και Αυτός όπου λαμβάνει το δεύτερο βραβείο καλύτερης παράστασης στο Φεστιβάλ Nova Pars Nights. Ακολουθούν το Λικνίζομαι, ο Αυτόχειρας, ο Παλιάτσος και η Κούκλα, η Φαρμακεύτρια. Η τελευταία, σε συνεργασία με την θεατρολόγο Χρυσή Γιάντσιου, φέρει για πρώτη φορά στη σκηνή τον Αρχαίο Ελληνικό Μίμο στο έργο του ποιητή Θεόκριτου. Την ίδια περίοδο γίνεται εθελόντρια στο Πνευματικό Κέντρο Εξαρχείων, όπου για δύο συνεχή έτη διδάσκει θέατρο σε Άτομα με Αναπηρίες και κει γράφει και σκηνοθετεί την performance Είμαι Διαφορετικός όπου συμμετέχουν Ανάπηροι και μη Ανάπηροι ηθοποιοί. Η παράσταση βραβεύτηκε από τον Δήμο Αθηναίων. Το ανθρώπινο σώμα, η έκφραση και οι λειτουργίες του παραμένουν το αιώνιο μυστήριο και το θαύμα συνάμα εξού και η συνεχής ενασχόληση της με την κίνηση , τον χορό, τον διαλογισμό και οι 4ετείς σπουδές της στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα. Τα τελευταία χρόνια έχει μια συνεχή παρουσία στο Θέατρο στο Ραδιόφωνο. Η τελευταία ραδιοφωνική της παρουσίαση ήταν στο Δεύτερο Πρόγραμμα της Ερτ Τα Μονόπρακτα του Ζαν Κοκτώ Ανθρώπινη Φωνή/ η Ψεύτρα/ Το Φάντασμα της Μασσαλίας. Αυτή την εποχή θα εμφανίζεται στο Θέατρο ‘ΙΣΟΝ στην παράσταση Είσαι Ευτυχισμένος τώρα Αγαμέμνονα; στο Θέατρο Κνωσός στην παράσταση Η χώρα των Πουλιών και παράλληλα σκηνοθετεί και θα παρουσιάσει σε Θεατρικό Αναλόγιο την Σονάτα του Σεληνόφωτος του Γιάννη Ρίτσου, και από τον Μάρτιο του 2023 θα παρουσιάσει την παράσταση Δεσποινίς Τζούλια του Α. Στρίντμπεργκ στο Θέατρο 104.