Έκθεση του Δημοσθένη Κοκκινίδη και Χρόνη Μπότσογλου στο Radisson Blu Park Hotel

Την Πέμπτη 5 Ιουνίου, στις 20.00, η διεύθυνση του ξενοδοχείου Radisson BLU PARK HOTEL, ATHENS στα πλαίσια του αφιερώματος «Σύγχρονη Ελληνική Τέχνη» παρουσιάζει έργα δύο μεγάλων Δασκάλων και τέως Πρυτάνεων της ΑΣΚΤ, του Δημοσθένη Κοκκινίδη και του Χρόνη Μπότσογλου.

Την Πέμπτη 5 Ιουνίου, στις 20.00, η διεύθυνση του ξενοδοχείου Radisson BLU PARK HOTEL, ATHENS στα πλαίσια του αφιερώματος «Σύγχρονη Ελληνική Τέχνη» παρουσιάζει έργα δύο μεγάλων Δασκάλων και τέως Πρυτάνεων της ΑΣΚΤ, του Δημοσθένη Κοκκινίδη και του Χρόνη Μπότσογλου. Τα έργα του Δημοσθένη Κοκκινίδη προέρχονται από τη σειρά Διαμαρτυρίες (1974 -1981) ενώ του Χρόνη Μπότσογλου από την σειρά Αναφορές, την πιο πρόσφατη ενότητα που έχει δημιουργήσει ο καλλιτέχνης από το 2004 – 2013.

Το Radisson Blu Park Hotel, Athens, συνεχίζει να παρουσιάζει ανά τακτά χρονικά διαστήματα το έργο καταξιωμένων Ελλήνων καλλιτεχνών με σκοπό την προβολή της Ελληνικής τέχνης τόσο στο εγχώριο κοινό όσο και στο ξένο που επισκέπτεται την χώρα μας. Μέσα στο συγκεκριμένο πλαίσιο, «Πολιτισμός-Τουρισμός», επιλέχθηκαν οι Δημοσθένης Κοκκινίδης και Χρόνης Μπότσογλου, δύο από τους μεγαλύτερους έλληνες καλλιτέχνες του 2ου μισού του 20ού αιώνα και δύο από τους σπουδαιότερους εκπροσώπους της γενιάς του ‘60 και του ’70 στην Ελλάδα.

Επίκεντρο της έρευνας του Δημοσθένη Κοκκινίδη υπήρξαν οι διανθρώπινες σχέσεις, οι σχέσεις με τη φύση και η σχέση με τον εαυτό του, ενώ η θεματολογία του προέρχεται από τον κοινωνικοπολιτικό χώρο (1958-1981), τον φυσικό χώρο (1981-1992) και τέλος τον υπαρξιακό -μεταφυσικό χώρο (1992-2000).

Πυκνοδομημένο φιλοσοφικό δοκίμιο κάθε του έργο. Πραγματώνει την αφήγηση μιας ιστορίας με τις χειρονομίες, τις κινήσεις ή τις στάσεις των μορφών. Η κατανομή τους πλοηγεί το μάτι του θεατή και ολοκληρώνει την παραγωγή του νοήματος. Δεν είναι η αναζήτηση της τεχνοτροπίας, αλλά η έκφραση του μυστηρίου της ύπαρξής μας που αποκαλύπτεται μέσα από κάθε έργο του.

Η ενότητα Διαμαρτυρίες του Δημοσθένη Κοκκινίδη εμπνευσμένη από τις συνεχείς διαδηλώσεις κοινωνικού και πολιτικού ριζοσπαστισμού που κατέκλυζαν την Αθήνα από τη μεταπολίτευση και μετά, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε ατομική έκθεση το 1981. Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει ο άνθρωπος, είτε αυτός λειτουργεί ατομικά – με τη μορφή του ομιλητή μπροστά σε ένα μικρόφωνο- είτε συλλογικά – ομάδες ανθρώπων που προσπαθούν να οριοθετηθούν μέσα στη χαρακτηριστική τριλογία του μπλε, κόκκινου και κίτρινου φόντου που χρησιμοποιεί ο καλλιτέχνης.

Η ημιαφαιρετική γραφή σε επίπεδη χρωματική επιφάνεια και ρυθμική καθαρότητα που χρησιμοποιεί ο Κοκκινίδης στις Διαμαρτυρίες  κερδίζει συνεχώς έδαφος στο έργο του. Γεωμετρικά σχήματα, οξυγώνια με πολύχρωμες ραβδώσεις κατακερματίζουν την ανθρώπινη μορφή. Οι φιγούρες, άλλοτε μοναχικές, άϋλες, αντικριστές ή εναγκαλισμένες εκρήγνυνται με τάση να διαλυθούν μέσα στο ίδιο τους το χρώμα. Τα σύμβολα της πολιτικής διαμαρτυρίας, όπως πανό, κοντάρια, μικρόφωνα, μεγάφωνα, χτίζουν έναν καλά ορθογωνισμένο και ορθολογικά οργανωμένο ζωγραφικό χώρο, όπου κυριαρχούν ως επί το πλείστον η ευθεία και ο κατακόρυφος άξονας δόμησης. Οι Διαμαρτυρίες είναι τα έργα που προετοιμάζουν το έδαφος για την εκφραστική και θεματική αλλαγή που θα επακολουθήσει στις επόμενες ενότητες των έργων του.

Ο Χρόνης Μπότσογλου ανήκει στην ομάδα των Ελλήνων νεορεαλιστών. Το έργο του αναπτύχθηκε στη μεταπολεμική Ελληνική καλλιτεχνική πραγματικότητα από τη δεκαετία του ’60 και μετά, ενώ η καλλιτεχνική του δραστηριότητα διακρίνεται από τη συνεχή και σταθερή αναζήτηση πάνω στην ανθρώπινη μορφή και ιδιαίτερα το γυμνό σώμα. Η αβεβαιότητα, η τρωτότητα της ανθρώπινης ύπαρξης, ο κύκλος της ζωής και του θανάτου, ο φόβος της φθοράς, ο ρόλος της μνήμης, αλλά και η σχέση του έργου του με το ίδιο το παρελθόν και την ιστορία της τέχνης, αποτελούν κάποιους από τους καλλιτεχνικούς του προβληματισμούς.

Η ενότητα Αναφορές (2002-2013) καταγίνεται με τη δημιουργία «φανταστικών πορτρέτων» έξι καλλιτεχνών, του Βίνσεντ Βαν Γκογκ, του Γιαννούλη Χαλεπά, του Χαίμ Σουτίν, του Αλμπέρτο Τζιακομέτι, του Φράνσις Μπέικον και του Γιώργου Μπουζιάνη, οι οποίοι άσκησαν, όπως αναφέρει ο ίδιος, καθοριστική επίδραση στην καλλιτεχνική του σκέψη και το έργο του. Με αυτό τον τρόπο κάνει επίκληση και επιδιώκει ένα είδος πνευματικής επικοινωνίας/φανταστικής συνομιλίας με αυτούς τους έξι καλλιτεχνικούς μύθους. Με άξονα πάντα το ανθρώπινο σώμα που διατρέχει το σύνολο σχεδόν της καλλιτεχνικής του διαδρομής κάνει ένα μεγάλο ταξίδι στη μνήμη, τον χρόνο, την φθορά και τον θάνατο. Το μεταφυσικό στοιχείο λειτουργεί παράλληλα με τη ρεαλιστική παράσταση. Ο Χρόνης Μπότσογλου, δίχως περιττά ή φλύαρα στοιχεία και με έναν ιδιότυπο εξπρεσιονισμό που χρησιμοποιεί, δημιουργεί έργα γεμάτα συγκινησιακή φόρτιση, συμβολισμούς, αλλά και συναισθηματικές και χρωματικές εντάσεις.

Η Τελετή (2004-2013) που παρουσιάζεται στην έκθεση και αποτελεί τμήμα της ευρύτερης ενότητας είναι ένα πολύπτυχο έργο που απεικονίζει τους έξι καλλιτέχνες να εκτείνουν τα χέρια τους πάνω στο τραπέζι. Η κατάθεση των χεριών αποτελεί μια μυστική τελετή και δηλώνει το κλείσιμο του βιολογικού τους κύκλου, την κατάθεση της πνευματικής τους κληρονομιάς. Ο Μπότσογλου αυτοπροσωπογραφείται  μέσα από αυτές τις φανταστικές αναπαραστάσεις  και η ζωγραφική του έχει περισσότερο ενδοσκοπικό και αυτοκριτικό χαρακτήρα, καθώς στρέφεται και ανατροφοδοτείται από την ιστορία της.

Επιμέλεια: Ελένη Αθανασίου 

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ