Η Myrό Gallery φιλοξενεί μία μικρή έκθεση – εγκατάσταση χαρακτικών έργων της εικαστικού Αλεξάνδρας Τσιτσιντά στον χώρο της “Πωλητήριο” και σας προσκαλεί στα εγκαίνια της έκθεσης της, την Πέμπτη 2 Απριλίου 2015 στις 20.00.
“Η κωδικοποίηση και η αποκωδικοποίηση μηνυμάτων μέσω προγραμμάτων δημιουργίας barcode είναι άμεσα αναγκαία για να επικοινωνήσω μέσω της θεματικής μου με τον θεατή και χαρακτηρίζει το μέλλον μιας ολόκληρης γενιάς. Οι λέξεις και οι φράσεις που κωδικοποιούνται, αρκετά καυστικές και εύστοχες, αναφέρονται στο ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης αλλά και στον εγκλωβισμό και τον έλεγχο που διέπουν πλέον τον σύγχρονο πολίτη. Οι κωδικοί των χωρών προέλευσης των προϊόντων παίζουν σημαντικό ρόλο για την δημιουργία των κωδικών όπου τα τρία πρώτα νούμερα αφορούν την χώρα για την οποία δημιουργείται το έργο ή η κωδικοποιημένη φράση. Χρησιμοποιώντας το Barcode σαν πρωτογενή πληροφορία δημιούργησα μια νέα παγκόσμια εικαστική γλώσσα, όπου το σύμβολο μεταφράζεται σε λόγο αλλά παράλληλα διατηρεί την δυναμική του και σαν εικόνα. Η χρωματική λιτότητα και η συχνή χρήση του μαύρου-άσπρου και των έντονων κοντράστ, η περιορισμένη χρωματική κλίμακα, σε συνδυασμό με τη σχεδιαστική ακρίβεια, τονίζει την εννοιολογική διάσταση των θεμάτων που επιλέγονται, τα οποία συνδεόμενα με τους συμβολισμούς και τους κώδικές που χρησιμοποιούνται φανερώνουν μια διάθεση έρευνας και προβληματισμού. Αναντίρρητα, η σύγχρονη Ελλάδα βιώνει τα τελευταία χρόνια μια βαθιά κρίση σε πολλά επίπεδα. Κυρίαρχα όμως εκδηλώνεται ως οικονομική κρίση. Αυτή η κρίση ως «πραγματικότητα» τείνει να γίνει αποδεκτή από το σύνολο των πολιτών της χώρας. Έννοιες και ιδέες περιπλέκονται συνεχώς στην σκέψη μου γύρω από το τι αποδεχόμαστε ως «πραγματικότητα». Η έννοια όμως, υποδηλώνει μια γενική κατεύθυνση ενώ η ιδέα αποτελεί τα συστατικά της στοιχεία. Η ιδέα υλοποιεί την έννοια. Όμως οι ιδέες μπορούν από μόνες τους να είναι έργα τέχνης. Είναι τμήματα μιας εξελικτικής πορείας που πιθανά μπορούν να καταλήξουν σε μία μορφή. Οι ιδέες δεν μορφοποιούνται πάντα με λογική σειρά. Για να ξετυλίξω το κουβάρι της σκέψης, από τη στιγμή που δεν είμαι πολιτικός αναλυτής, ούτε τραπεζίτης, ούτε δημοσιογράφος, ούτε οικονομολόγος, αφήνω τις προσεγγίσεις αυτές στην άκρη χωρίς όμως να τις παραβλέπω. Έτσι η ιδέα να αποκλίνω από κάποιες λογικές προσεγγίσεις δίνοντας έμφαση σε μια ποιητικότερη και περισσότερο ερωτηματική προσέγγιση των όσων συμβαίνουν άρχισε να γίνεται κυρίαρχη και ισχυρά αναγκαία. Η πραγματικότητα λοιπόν που διανύουμε τίνος πραγματικότητα είναι; Είναι μεθοδευμένη, είναι αντικειμενική ή υποκειμενική;” δηλώνει η καλλιτέχνις.
Σύντομο Βιογραφικό
Η Αλεξάνδρα Τσιτσιντά γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πτολεμαΐδα. Αρχικά σπούδασε Γεωτεχνολόγος Περιβάλλοντος στο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Δυτικής Μακεδονίας. Είναι απόφοιτη της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Φοίτησε στο 3ο εργαστήριο με τον Χάρη Κοντοσφύρη και στο εργαστήριο της Χαρακτικής και Έντυπης Τέχνης με την Δήμητρα Σιατερλή. Τα κύρια πεδία ενασχόλησης της είναι η χαρακτική, οι εγκαταστάσεις και η ζωγραφική. Το έργο της χαρακτηρίζεται κυρίως από τη χρωματική λιτότητα και τη συχνή χρήση του μαύρου-άσπρου και των έντονων κοντράστ. Η περιορισμένη χρωματική κλίμακα, σε συνδυασμό με τη σχεδιαστική ακρίβεια, τονίζει την εννοιολογική διάσταση των θεμάτων της, τα οποία συνδεόμενα με τους συμβολισμούς και τους κώδικές (barcode) που χρησιμοποιεί φανερώνουν μια διάθεση έρευνας και προβληματισμού. Είναι από τα ιδρυτικά μέλη της καλλιτεχνικής ομάδας ΕΝ-ΦΛΩ, που δημιουργήθηκε το 2011. Επίσης είναι ιδρυτικό μέλος του Ομίλου Πολιτισμού, Τέχνης και Τουριστικής Ανάπτυξης Δυτ. Μακεδονίας ‘Το Λίκνο’, όπου διδάσκει Ζωγραφική και επιμελείται εκδηλώσεις. Παράλληλα ασχολείται και με το θέατρο. Έχει παρακολουθήσει τριετή μαθήματα – εργαστήρια και έχει παίξει σε διάφορες θεατρικές παραστάσεις. Ένας ακόμη τομέας της ενασχόλησης της είναι η εικονογράφηση παιδικών βιβλίων. Έχει κάνει μία ατομική έκθεση στην Ελλάδα ενώ έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα και Κύπρο. Επίσης συμμετέχει σε διάφορα συμπόσια ζωγραφικής και γλυπτικής αλλά και σε εικαστικές δράσεις.