Παρουσιάζονται 20 περίπου φωτογραφίες, ασπρόμαυρες κυρίως, που συνθέτουν μια ενιαία αφήγηση γύρω από τη σημαντικότητα του φαινομενικά ασήμαντου. Σκηνές που ο Α.Σ. συνέλαβε στη Σύρο από το 2013, χρονιά που εγκαταστάθηκε στο νησί, μέχρι σήμερα, σκιαγραφώντας ένα ψυχογράφημα των τοπικών κοινοτήτων αλλά και του ιδίου.
Έχοντας καλύψει όλα τα πολεμικά γεγονότα των Βαλκανίων από το 1989, ο Α.Σ αποτραβιέται στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων όπου διεισδύει σ’ ένα ταξίδι αυτογνωσίας. Το “Nothing” δεν αποτελεί τουριστική καταγραφή της φυσικής καλλονής της Σύρου ούτε αποστασιοποιημένο φωτορεπορτάζ των ιδιαιτεροτήτων της. Αντίθετα, είναι ένα βαθιά ανθρώπινο πορτρέτο της απλής καθημερινότητας εν γένει, μιας καθημερινότητας που λαμβάνει στις φωτογραφίες υπόσταση μνημειακή και διαχρονική.
Με βλέμμα γεμάτο ευαισθησία, απαθανατίζει στιγμές στους ιερούς χώρους της ορθοδοξίας και του καθολικισμού αλλά και τη ζωή στον ταρσανά, στα καφενεία, τις ταβέρνες και τα καλντερίμια του νησιού. Δίχως διάθεση εξιδανίκευσης, σμίγει την ομορφιά με την ασχήμια σε εικόνες που αποκρυσταλλώνουν την πεμπτουσία της ίδιας της ζωής.
Ο Αλέξανδρος Σταματίου έχει στο ενεργητικό του 14 ατομικές και 23 ομαδικές εκθέσεις. Ενδεικτικά αναφέρονται: 2003: Ο Παράλογος, ατομική έκθεση, Μουσείο της Πόλης των Σκοπίων σε συνεργασία με το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Σκοπίων, 2007: Χρονικό του Παραλόγου, ομαδική έκθεση, 19η Διεθνής Φωτογραφική Συγκuρία 2007, Μουσείο Φωτογραφίας, Θεσσαλονίκης.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Το 2013, η έκθεση Greece in Crisis της φωτογραφικής του ομάδας PHASMA2, σε επιμέλεια της Μπίας Παπαδοπούλου και διοργάνωση του ιδίου, απέσπασε το βραβείο καλύτερης έκθεσης στο Χειμερινό Φεστιβάλ του Σεράγεβο.
Σήμερα, ο Αλέξανδρος Σταματίου συνεργάζεται με το φωτοειδησεογραφικό πρακτορείο SOOC και με την Εφημερίδα των Συντακτών.
Φωτογραφία του με Σύριους πρόσφυγες στην Ειδομένη επιλέχθηκε από το Αl Jazeera ως μία από τις 15 καλύτερες φωτογραφίες του κόσμου για το έτος 2016.
Επιμέλεια έκθεσης: Μπία Παπαδοπούλου, Ιστορικός Τέχνης