Η γκαλερί σύγχρονης τέχνης Braggart Gallery, υποδέχεται τον Χειμώνα με την παρουσίαση της δεύτερης ατομικής έκθεσης της εικαστικού Ελένης Γάτσιου, με την αλληλεπίδραση του εικαστικού Χάρη Κοντοσφύρη, 19 – 27 Νοεμβρίου 2022, στο Joist Innovation park στη Λάρισα. Τα εγκαίνια θα γίνουν Σάββατο 19 Νοεμβρίου στης 18:00. Μια εικαστική οπτικοακουστική εγκατάσταση που διαπραγματεύεται τη φυγή του χρώματος στο χώρο.
Ταξιδεύει από χώρο σε χώρο και από τόπο σε τόπο. Μια κίνηση χωρίς επιστροφή. Παράγει πολλούς ήχους και μορφές. Διαδρομές και ίχνη ανεξίτηλα. Η φυγή του θυμίζει αυτόβουλο κρυφτοκυνηγητό και κάθε φόρα φαντάζει να είναι μοναδικό, διαφορετικό. Αλλάζοντας χώρο μετατρέπετε, μεταμορφώνετε, αλλάζει ιδιότητες. Αποφασίζει να παίξει το είναι και το φαίνεσθε. Είναι χρώμα, χρώμα αυθύπαρκτο, μα αποζητά από τους ανθρώπους να το αφουγκραστούν. Να δουν αυτά που φανερώνει. Τα ίχνη, τις διαδρομές και τους ήχους. Είναι αυθύπαρκτο. Αλληλεπιδρά με τους χώρους τα όντα το φως τη φύση. Μας καλεί να ακολουθήσουμε τις διαδρομές και τα ίχνη που χάραξε με σκοπό όχι για να επιστρέψει αλλά για να δηλώσει την παρουσία του.
Ο Λούντβιχ Βιτγκενστάϊν στο βιβλίο του Φιλοσοφικές Έρευνες αναφέρει «Ποιος είναι ο σκοπός σου στη φιλοσοφία; Να δείξω στη μύγα τη διέξοδο από την παγίδα της» (παράγραφος 309 σελ 136-1977) Αυτή η έκφραση θα μπορούσε να γίνει μια παρομοίωση πάνω στην ερευνά που πραγματοποιεί η Ελένη Γάτσιου για την φυγή των χρωμάτων. Αν θεωρήσουμε τα χρώματα ως μύγες και ο χώρος και τα αντικείμενα στα όποια βρίσκονται ως παγίδες, τότε θα καταλήξουμε στο εξής συμπέρασμα. Τα χρώματα αισθάνονται παγιδευμένα και έχουν την ανάγκη να απελευθερωθούν, να βγουν στο χώρο να ταξιδεύσουν και να αφήσουν παντού τα ίχνη τους. Έτσι συμπεριφέρεται και το χρώμα αναζητά τη δική του διέξοδο να δράσει αναδυόμενο. Η φυγή του στο χώρο μοιάζει με περιπλανήσει αλλά δεν είναι. Είναι ταξίδι, κίνηση, ροή.
Η μύγα ως χρώμα αναδυόμενη διαφεύγει από την παγίδα της ακολουθώντας τους ήχους και τις διαδρομές των χρωμάτων. Ζωντανεύει και αναγεννάτε μέσα από το χρώμα, ιχνεύοντας μαζί του. Ο θεατής κινούμενος στο χώρο αισθάνεται ότι κάτι τον ακολουθεί, αφουγκράζεται ήχους και μορφές και νιώθει να βυθίζετε μέσα στις διαδρομές και τα ίχνη χρώματος.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Ελένη Γάτσιου
H Ελένη Γάτσιου γεννήθηκε στη Λάρισα. Εισήχθηκε στο Τμήμα Νηπιαγωγών της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα. Σπούδασε στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα, στο 3ο Εργαστήριο, με καθηγητές τους Χάρη Κοντοσφύρη και Θωμά Ζωγράφο, από το 2015 έως και τον Ιούνιο του 2019.
Παρουσίασε την πρώτη της ατομική έκθεση τον Ιούλιο του 2020, στο Παλιό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Φλώρινα. Συμμετείχε στο 7ο Φεστιβάλ Αφήγησης και Τεχνών του λόγου, που διοργάνωσε το 3ο Εργαστήρι Ζωγραφικής του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών και το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του ΠΔΜ, σε συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης, με τίτλο: «Ένα μολύβι προβολές». Επιπλέον, παρακολούθησε το Διεθνές Συνέδριο: «Για μια σχολή Εικαστικών Τεχνών του 21ου Αιώνα – Φλώρινα», από τις 12 έως και τις 14 Μαΐου του 2017.
Έχει συμμετάσχει σε πάνω από 30 ομαδικές εκθέσεις σε Μουσεία και γκαλερί με σημαντικότερες: «Υπό το φως των κεριών» Παλαιοντολογικό Ιστορικό Μουσείο Πτολεμαΐδας 2018, «Καλώς ήρθατε σε αυτό που νομίζετε ότι βλέπω» – Platforms Project 2019 – ΕΝ ΦΛΩ, «Τέχνες και Θέατρο» Ξενία Επιδαύρου Επίδαυρος 2020, Εθνική Πινακοθήκη των Σκοπίων,OSTEN Museum 2021, Πηγάδια – Platforms Project 2021 με την Ομάδα ΕΝ ΦΛΩ, «Ο μίτος της Αριάδνης» Chicago Athenaeum Museum and European Center for Architecture, Art, Design and Urban Studies 2021, «Μεταβάσεις» Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο 2021, «1821 Οπτική μιας άλλης επανάστασης», Gr Collectors 2021, Πολεμικό Μουσείο Αθηνών, Biennale International D΄ Art Bibart Bari Italy 2021, The Poetics of space, Braggart Gallery, Μύλος του Παππά, Υπό την αιγίδα της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού και Επιστημών Λάρισας, 2022, Memory Ware Houses, Braggart Gallery at Joist Innovation Park 2022, Inside The Myth, Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Επιστημών Λάρισας, 2022. Paint the Lyric, Ithaca, 2020/2021/2022, Fichtia, Σχολές Καλών Τεχνών Αθηνών και Φλώρινας, Αρχιτεκτονικές Σχολές Μασσαλίας, Παρισίου και Ελλάδας, Μυκήνες, 2022, Αιώνια Μήτρα ΔΙΠΟΛΑ Digenakis Winery 2022, 6 Art Thessaloniki Braggart Gallery, 2022.
Χάρης Κοντοσφύρης
Ο Χάρης Κοντοσφύρης γεννήθηκε στη Μυτιλήνη το 1965. Ξεκίνησε με σπουδές σκηνοθεσίας στη Σχολή Χατζίκου, στην Αθήνα (1984-1987) και τη συνέχεια σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, της Αθήνας (1987-1993). Παρουσίασε την πρώτη του ατομική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Δεσμός (Αθήνα) το 1992. Από τα πρώτα του έργα χρησιμοποιεί υλικά κατασκευής, όπως τσιμέντο και βιομηχανοποιημένα σίδερα προτείνοντας την θέαση ως διαμεσολαβημένη ενέργεια.
Παράλληλα με το εικαστικό του έργο δίδαξε ως Λέκτορας στο Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (2007), ενώ, από το 2021, είναι Καθηγητής, στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Φλώρινα).
Το ερευνητικό του πλαίσιο εστιάζει στην αλληλεπιδραστική λειτουργία της τέχνης και συντονίζει εκθέσεις συνεργατικές και αλληλεπιδραστικές. Έχει παρουσιάσει το έργο του σε 19 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό και συμμετέχει σε ομαδικές και διεθνείς εκθέσεις. Συνεργάζεται συστηματικά με την γκαλερί Ζουμπουλάκη, στην Αθήνα και την Γκαλερί της Λόλας Νικολάου, στη Θεσσαλονίκη. Συμμετείχε, μεταξύ άλλων, στην 3η Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών Μεσογειακών Χωρών (Μπολόνια, Ιταλία 1988), στη 2η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης (2009), στη 2η Διεθνή Μπιενάλε του Πεκίνου (2015), ενώ, το 2004, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην 26η Μπιενάλε του Sao Paulo. Από το 2010, στις ατομικές του εκθέσεις ενεργοποιεί συνέργειες με άλλους καλλιτέχνες.
Ήχος: Γεωργία Μανταλιά
Σχεδιασμός/Υλοποίηση Μεταλλικής κατασκευής /Μύγας: Βασίλης Σέντζας
Γραφιστική Επιμέλεια: Γιάννης Πέτρου/korax