Η έκθεση “ΕΤΕΡΟΤΟΠΙΕΣ – mOther” της Ελένης Μεσάδου είναι μία φουκωϊκή ετεροτοπία που καταργεί τη σύμβαση, ένα έργο για τη Μητέρα, την αγωνία για τον θάνατο, την ηδονή, που, όμως, εγκυμονούν ζωή.
Η έκθεση παρουσιάζεται στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος Athens Intersection που δραστηριοποιείται στο Εμπορικό Τρίγωνο της Αθήνας, και συντονίζει ο Γιώργος Γεωργακόπουλος με την APART Art Research & Applications, σε συνεργασία με τα F.O.T.A. Φίλοι Τριγώνου Αθήνας και την CHEAPART.
Αγωνία τα σώματα να αποσπαστούν το ένα από το άλλο. Να ευνουχιστούν, το ένα ως φαλλός του άλλου. Μια επίκληση στα όρια ενώ την ίδια στιγμή προσδιορίζονται μέσω της έλλειψης ορίων.
Τα σώματα δεν είναι γυμνά είναι ντυμένα με την προσδοκία, όχι για ένα αισιόδοξο μέλλον αλλά για ένα θεραπευμένο χθες.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Τα στόματα κλειστά στον πόνο της αποκόλλησης. Ο σπαραγμός εσωτερικός, δεν επιτρέπεται η κραυγή. Το σώμα γίνεται βωμός του ανήκουστου, ηχείο του άρρητου που πάσχει να γίνει λέξεις μετά από αιώνες σιωπής, βίας και ηδονής. Βουβό σαν τον πόνο του Λαοκόοντα, σαν τον λαιμό της Ίρμας στο όνειρο του Φρόυντ.
Τα βλέμματα τυφλά χάνονται στην απολιθωμένη κίνηση των σωμάτων, το σώμα είναι το βλέμμα, πέτρινος κόσμος, μαρτυρία σάρκινης ενοχής: Η Μέ(δου)σα-Μεσά(δου) κοιτάζεται στον καθρέφτη της.
Η Ελένη Μεσάδου βαδίζει στον δρόμο των μεγάλων δασκάλων Witkin, Molinier, Arbus, Nebrada, Mapplethorpe, Serrano που ανέδειξαν την ετερότητα ως την φύση του ανθρώπου. Κομίζει σκοτάδι και φως. Αποκαλύπτει την σαγήνη της καταστροφής, το ερείπιο ως θεμέλιο, την ρήξη ως αξία. Η φωτογραφία ως θεραπεία δεν αρνείται το πάσχον μέρος, συμμαχεί μαζί του, το ωθεί να δράσει υπέρ της δημιουργίας.
Όλο το έργο είναι η Μητέρα, ο φαλλός της Μητέρας ανευνούχιστος, πρωτόγονος, εφιαλτικός, μελίρρυτος.
Όλο το έργο είναι μια φουκωϊκή ετεροτοπία, καταργεί τη σύμβαση, δεν ανήκει πουθενά, είναι παντού, μια χορογραφία από αγωνία και αγωνία, από θάνατο και ηδονή, που, όμως, εγκυμονούν ζωή.
Une dance macabre μιας ανελέητης τρυφερότητας.
-Φώτης Καγγελάρης
aica
Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν οι περφόρμανς:
- 30.11, 20:00 “Nest 01”, Athina Kanela
- 1.12, 20:00 “Memory”, Αθανασία Τσοπαναργία
- 7.12, 20:00 “Eyes to the sky”, Σεμίνα Μηλαροκώστα
- 8.12, 20:00 “CAMERA OBSCURA”, Αγγελική Μαντά. Σκηνικά: Μαρία Ντάρμου, Σοφία Παναγιωτοπούλου
Ελένη Μεσάδου:
Η Ελένη Μεσάδου είναι φωτογράφος, ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Σπούδασε Μηχανικός Κλωστοϋφαντουργίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και στη συνέχεια παρακολούθησε το πρόγραμμα Artisanal Pattern Making στη σχολή μόδας “Βελουδάκη”. Το ενδιαφέρον της για τη φωτογραφία εντάθηκε στις αρχές του 2020, όταν φοίτησε στη σχολή “Pragma Photography”, όπου και διακρίθηκε για την ευαισθησία και την οπτική της. Αποφασισμένη να εξελίξει το καλλιτεχνικό της όραμα, συνέχισε τις σπουδές της και ολοκλήρωσε το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στη Φωτογραφία Έρευνας και Μεθοδολογίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής το 2024.
Η Ελένη έχει παρουσιάσει τη δουλειά της τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Έχει επιμεληθεί τις εκθέσεις: “La Petite Mort» [2023] στο πλαίσιο του “Back to Athens International Art Meeting”, “Abstract Machines” [2023] στο πλαίσιο της Cheap Art, το “Koto-ba” [2022] και “Sinthome” [2024], μέρος του Open Street Fair “Local Infection of the Cosmopolitan”. Πιο πρόσφατα, επιμελήθηκε την έκθεση “The Thing” [2024] στο πλαίσιο του “Back to Athens International Art Meeting”, συνεχίζοντας να εξερευνά νέες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης.