Μπαίνω λίγο ψαρωμένη στο χώρο των προβών την πρώτη μας ημέρα. Αναρωτιέμαι πως θα προσεγγίσω την ομάδα. Ως κινησιολόγος; ως βοηθός σκηνοθέτης; ως χορεύτρια; ως…

Έχω ετοιμάσει μία μεγάλη λίστα από ασκήσεις αυτοσχεδιασμού και ενδυνάμωσης έτσι ώστε να είμαι έτοιμη ανά πάσα στιγμή να ξεκινήσω με την ομάδα τη διαδικασία ‘σώμα – χώρος – κίνηση’ και όλα τα σχετικά και τελικά … επικρατεί το ένστικτο. Ναι, είμαι οργανωτική και αρκετά συντονισμένη με όσα συμβαίνουν κατά τη διάρκεια μιας πρόβας παράλληλα, όμως, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα αποτελούν σημαντικά στοιχεία που αποζητώ στη δουλειά μου. Κάθε πρόβα είναι μοναδική και συχνά διαφορετική και έτσι συχνά ο αυτοσχεδιασμός έρχεται και παίρνει τα ηνία υποδεικνύοντάς μας το δρόμο στον οποίο θα κινηθούμε επάνω στην εκάστοτε δοκιμή.

Νιώθω πολύ όμορφα που εξελίσσω τις γνώσεις μου μέσω της συνεργασίας μου με τους συντελεστές της παράστασης Blackberry Trout Face. Μαθαίνω καθημερινά από την ιδιαίτερη ματιά της Αθηνάς, τη σκηνοθέτη της παράστασης και τον Αντρέα, τη Μαντώ και τον Γιάννη τους ηθοποιούς. Και οι τρεις τους είναι πολύ χαρισματικοί και μοιράζονται απλόχερα την ευρηματικότητά τους αλλά και τις σκέψεις τους σε σχέση με το έργο. Τις προκλήσεις προσπαθούμε να τις ξεπεράσουμε παρέα, αφήνοντας παράλληλα χώρο στον καθένα να βρει το πιο πρόσφορο μονοπάτι για να υποστηρίξει το χαρακτήρα του.

Απότομη ενηλικίωση
Εγκατάλειψη
Αποποίηση ευθυνών
Αίσθηση διαφυγής
Δημιουργία προοπτικής

Είναι όλες, ιδέες που απαρτίζουν τον πυρήνα του έργου.
Πως διαχειρίζεσαι έννοιες σύνθετες σαν και αυτές; H απάντησή μας, το παιχνίδι.

Photo credit: Elina Giounanli

Ο Τζέικι, η Κέρι και ο Κάμερον, οι ήρωες του έργου, είναι παιδιά που καλούνται να ωριμάσουν απότομα διανύοντας την περίοδο της εφηβείας. Παιδί και παιχνίδι είναι έννοιες αλληλένδετες και έτσι αποφασίσαμε με την Αθηνά να χρησιμοποιήσουμε ως ερευνητικά και κινητικά εργαλεία πολλά από τα παιχνίδια που παίζαμε νεότεροι. Ταυτόχρονα με το χαμόγελο που προσφέρουν, καλλιεργούν αρκετές δεξιότητες χρήσιμες για τη δημιουργία παραστατικού υλικού, όπως την ομαδικότητα και τον κοινό στόχο, την αντίληψη του χώρου και του σώματος, τον συντονισμό λόγου και σώματος. Το κυνηγητό, το κρυφτό, η παντομίμα και το Μάντεψε Ποιος με χαρακτήρες από το έργο, είναι μερικά από τα παιχνίδια με τα οποία πειραματιζόμαστε… και φυσικά το αιωρούμενο (κατά δύναμιν) ροζ μπαλάκι που κρατάει τους ηθοποιούς ενωμένους σε κάθε πρόβα.

Photo credit: George Labropoulos

Διαβάστε επίσης:

«Blackberry Trout Face (Μούρη Γεμάτη Μούρα)», του Laurence Wilson σε σκηνοθεσία Αθηνάς Δελιάδη στο Θέατρο Σταθμός