Η Ελληνική Θεαμάτων ανακοίνωσε τις παραστάσεις που θα παρουσιάσει στα θέατρά της την καλλιτεχνική περίοδο 2011-2012. Σύμφωνα με τον ετήσιο προγραμματισμό λοιπόν, οι παραστάσεις διαμορφώνονται ως εξής:
ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΙΚΗ
ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΡΗΓΑ – ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
2ος ΧΡΟΝΟΣ ΜΙΑΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
Το έργο των Αλέξανδρου Ρήγα – Δημήτρη Αποστόλου «Τα Κορίτσια με τα Μαύρα», μια εκρηκτική κωμωδία για τη σύγχρονη Ελλάδα, τη διαφθορά, τη διαπλοκή και την ‘’ευλογημένη απάτη’’ γραμμένη με το ταλέντο και το δηλητηριώδες, σπαρταριστό χιούμορ των δύο εξαιρετικών δημιουργών, ανεβαίνει στο Θέατρο Αλίκη για δεύτερη χρονιά, με ένα θίασο που συγκεντρώνει τις μεγαλύτερες κωμικές δυνάμεις θηλυκού γένους στην Ελλάδα.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Τι θα δούμε σε αυτό το έργο; Ιδού λοιπόν…Ο Θεός έτρεμε ολόκληρος από τα νεύρα του παρακολουθώντας όσα συνέβαιναν στη γυναικεία Μονή της Παναγιάς της Μαυροβουνιώτισσας κάπου στη Βόρεια Ελλάδα και μάλιστα από τις ίδιες της ιέρειες της πίστης του.
Αν και 2000 χρόνια τώρα είχε αποφασίσει να μην ξανασχοληθεί με τους ανθρώπους– το αποτυχημένο αυτό πείραμα που προτιμούσε να ξεχνάει– η αλήθεια είναι ότι η σκέψη να ρίξει φωτιά και να τους κάψει όλους, άρχιζε να παίζει σα μεγάλη πιθανότητα στο Θεϊκό μυαλό του.
«Ούτε ο Θεός δεν το θέλει» σκέφτηκε και χαμογέλασε πικρά. Η ώρα της διπλωματίας είχε τελειώσει. Το λόγο τώρα είχαν τα όπλα… Σαν προειδοποιητική βολή σκέφτηκε να στείλει στον εξαποδώ τους δυο συγγραφείς της ακραίας αυτής ιστορίας για να μάθουν επιτέλους οι βλάσφημοι ότι υπάρχει Θεός και θα τους κάψει. Δε μπορούν αυτοί, κύριε, να βγαίνουν και να δηλώνουν σε συνεντεύξεις τους «Αν υπάρχει Θεός….γιατί δε βγαίνει στο STAR» και να μένουν έτσι ατιμώρητοι– χωρίς έστω έναν αφορισμό– κάτι!
Είπαμε…εν αρχή ην ο λόγος. Είπαμε ότι όσα περιγράφουν δεν ήταν μόνο στο μυαλό τους, αλλά και σε τακτικά πρωτοσέλιδα εφημερίδων. Αλλά αυτοί το παράκαναν.
Ύστερα, όμως, ως γνήσιος παντογνώστης, ως «ο μόνος φιλάνθρωπος Θεός υπάρχει» σκέφτηκε κάτι πιο σατανικό και βάρβαρο. Να τους αφήσει να παρουσιάσουν το έργο τους και μετά να τους παραδώσει στα χέρια των Θεατρικών Κριτικών…
Και αργότερα, όταν θα ερχόντουσαν προς τα πάνω, ήξερε αυτός τι θα τους κάνει…
Στο έργο των Αλέξανδρου Ρήγα και Δημήτρη Αποστόλου πρωταγωνιστούν οι: Έλντα Πανοπούλου, Ελένη Καστάνη, Σοφία Μουτίδου, Ρένος Χαραλαμπίδης, Νατάσα Μανίσαλη
Μαζί τους οι ηθοποιοί (αλφαβητικά): Γιάννης Αθητάκης, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Λευτέρης Λαμπράκης, Σταύρος Μαυρίδης, Βασιλική Μπισαράκη, Αλεξάνδρα Μήνου, Γιάννης Μυλωνάς, Νίκη Πετάλα, Βασιλική Πετρίδου, Παρθένα Χαροζίδου
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ρήγας
Συγγραφή: Αλέξανδρος Ρήγας- Δημήτρης Αποστόλου
Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης
Κοστούμια: Έβελυν Σιούπη
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟΘΗΚΗ
ΣΕΣΟΥΑΡ ΓΙΑ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ
των Bruce Jordan & Marilyn Abrams
13ος χρόνος και τυχερός!
Όλο λέμε θα τελειώσει και αυτό δε σταματάει ποτέ. Δέκατος τρίτος χρόνος και τυχερός με καινούριο κομμωτή τον Αργύρη Αγγέλου στο σπαρταριστό ρόλο του Τόνυ Λέπουρα και καινούρια βοηθό κομμώτρια τη Βάσω Λασκαράκη.
Και όσο περνούν τα χρόνια το ζητούν όλο και περισσότεροι θεατές. Το απόλυτο φονικό όπλο του θεάτρου, το σεσουάρ, έγινε το θεατρικό φαινόμενο της τελευταίας δεκαετίας. Περισσότεροι από 600.000 θεατές στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας και την Κύπρο έχουν υπάρξει μέχρι σήμερα αυτόπτες μάρτυρες του πιο απίθανου φόνου που παρουσιάστηκε σε σκηνή θεάτρου.
Η δέκατη τρίτη χρονιά θα είναι πιο εκρηκτική από κάθε προηγούμενη! Ο Αργύρης Αγγέλου θα ερμηνεύσει τον θεότρελο κομμωτή Τόνυ Λέπουρα στο κομμωτήριο του οποίου συμβαίνει η δολοφονία της διάσημης πιανίστριας Αμαλίας Τσαλίκογλου με βοηθό τη Βάσω Λασκαράκη.
Η απόδοση και η διασκευή είναι του Θοδωρή Πετρόπουλου, η σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη, τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι του Γιώργου Ασημακόπουλου, η μουσική επιμέλεια του Γιάννη Νένε και οι φωτισμοί του Ανδρέα Μπέλλη.
ΘΕΑΤΡΟ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ
ΚΟΚΚΙΝΟ
Του John Logan
Σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή
2ος ΧΡΟΝΟΣ
Η μεγάλη καλλιτεχνική επιτυχία της θεατρικής σεζόν 2010-2011, το έργο του Τζόν Λόγκαν «Κόκκινο», επαναλαμβάνεται στο θέατρο «Δημήτρης Χορν» σε σκηνοθεσία του Σταμάτη Φασουλή, με τον ίδιο στο ρόλο του μεγάλου ζωγράφου Ρόθκο και τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο στο ρόλο του μαθητή – βοηθού του. Το έργο έχει πάρει έξι βραβεία Tony (καλύτερο θεατρικό έργο του 2010, καλύτερη σκηνοθεσία (Michael Grandage), καλύτερος β’ αντρικός ρόλος (Eddie Redmayne), φωτισμοί, σκηνικά και ήχος).
Η υπόθεση του έργου βασίζεται σε μια στιγμή του μεγάλου ζωγράφου Ρόθκο, ενός ζωγράφου που σήμερα θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους του 20ου αιώνα. Σε μια εποχή που όλοι και όλα είναι στο κόκκινο, ο συγγραφέας μιλά όχι μόνο για την τέχνη και την εξαγορά της, αλλά και τη συνείδηση, το χρήμα, το αίσθημα, τις σχέσεις, την ανταλλαγή και το ξεπούλημά τους.
Σκηνοθεσία: Σταμάτης Φασουλής
Σκηνικά : Μανόλης Παντελιδάκης
Κοστούμια : Ντένη Βαχλιώτη
Φωτισμοί : Λευτέρης Παυλόπουλος
Το έργο θα ανέβει εναλλάξ με το έργο του Τ. Ουίλλιαμς «Γυάλινος Κόσμος», σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου, με την Ναταλία Τσαλίκη στο ρόλο της Αμάντας.
ΘΕΑΤΡΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟΝ
ΗΡΩΕΣ
Της Ελένης Γκασούκα
Οι ΄Ηρωες της Ελένης Γκασούκα μετακομίζουν στο θέατρο Εμπορικόν και θα βρίσκονται εκεί όλο το χειμώνα από Τετάρτη μέχρι Κυριακή. Μια από τις πιο επιτυχημένες και ανατρεπτικές παραστάσεις των τελευταίων χρόνων «Οι Ήρωες» της Ελένης Γκασούκα σε ανανεωμένη και επαυξημένη έκδοση, πάντα με τους κλασικούς της ήρωες και με ένα σωρό καινούριους.Η μεγάλη επιτυχία των προηγούμενων χρόνων, μια παρέα ηθοποιών και τραγουδιστών σχολιάζουν με το δικό τους τρόπο τη σύγχρονη πραγματικότητα.Σάτιρα, χορός, τραγούδι, ένα παιχνίδι λέξεων και αισθημάτων μας ταξιδεύει στο χώρο και το χρόνο.Οι «Ήρωες» εμπνέονται από το κιτς, την παιδική τρέλα, την κοινωνική αντίφαση και τον ιδεολογικό ελληνικό αχταρμά.
Οι «Ήρωες» εξοργίζονται με το ψεύτικο και αναζητούν το γέλιο, την αλήθεια και το λυρισμό. Είναι μια «συμμορία» προπονημένων performers με στόχο να ικανοποιήσει απόλυτα την ανάγκη των θεατών για συγκίνηση και αυθεντικό γέλιο.Οι «Ήρωες» είναι μια παράσταση για αυτά που ψάχνουμε, για αυτά που τολμάμε, για το σήμερα, ένα δίωρο δώρο στη ρουτίνα, ένα ελληνικό καμπαρέ. Μια παράσταση που αναζητά την αλήθεια μέσα από το παιχνίδι των λέξεων δίνει ένα διαφορετικό τόνο στην καθημερινότητα.
Διανομή: Θανάσης Αλευράς, Κωνσταντίνος Καϊκής, Βίκη Καρατζόγλου, Ανδρέας Κωνσταντινίδης, Γιώργος Μυλωνάς , Ματίνα Νικολάου και Ιωάννα Τριανταφυλλίδου ερμηνεύουν με το μοναδικό τους τρόπο τα κείμενα της Ελένης Γκασούκα.
Παίζουν πάντα ζωντανά ήρωες – μουσικοί, σε ενορχήστρωση Σάκη Βαριεμτζίδη.
ΘΕΑΤΡΟ «ΚΑΤΙΑ ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗ»
ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ Ή ΝΑ ΜΗ ΖΕΙ;
ΜΙΑ ΣΠΑΡΤΑΡΙΣΤΗ ΚΩΜΩΔΙΑ
Ο Θανάσης Παπαθανασίου και ο Μιχάλης Ρέππας διασκευάζουν και σκηνοθετούν τη σπουδαία κωμωδία «Να ζει κανείς ή να μη ζει» που γνωρίσαμε στον κινηματογράφο από τον Μελ Μπρουκς, στο θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη» με ένα θίασο λαμπερών, κωμικών ηθοποιών. Κάτια Δανδουλάκη, Παύλος Χαϊκάλης, Γιάννης Τσιμιτσέλης, Τάσος Κωστής, Μαρία Κανελλοπούλου, Χριστίνα Τσάφου, Σπύρος Μεριανός, Πρόδρομος Τουσουνίδης.
Λίγα λόγια για το έργο:
Πολωνία 1941. Γερμανική Κατοχή. Μια διάσημη ηθοποιός (Κάτια Δανδουλάκη) απατά τον άντρα της (Παύλος Χαϊκάλης) με έναν πολύ νεότερο της αντιστασιακό (Γιάννης Τσιμιτσέλης). Μια ερωτική φάρσα στήνεται στα παρασκήνια ενός θιάσου του μουσικού θεάτρου. Ο αταίριαστος έρωτας της ώριμης πρωταγωνίστριας και του νεαρού αντιστασιακού είναι ένα από τα κλασσικά θέματα της ροζ φάρσας. Μόνο που το ροζ αρχίζει να σκουραίνει επικίνδυνα όταν στα γρανάζια της φάρσας πιάνονται ένας Γερμανός στρατηγός (Τάσος Κωστής) μαζί με την αυστηρή γραμματέα του (Μαρία Κανελλοπούλου) και τον ηλίθιο υπασπιστή του (Σπύρος Μεριανός), μια διπλή κατάσκοπος (Χριστίνα Τσάφου) και ο μακιγιέρ της πρωταγωνίστριας (Πρόδρομος Τοσουνίδης).
Το ετερόκλητο αυτό πλήθος μπλέκεται σε ένα τυφώνα από συμπτώσεις, ανατροπές και μεταμφιέσεις, όπου συγχέονται οι ρόλοι και χάνονται τα όρια ανάμεσα στα στρατόπεδα των Πολωνών αντιστασιακών και των κατακτητών τους. Μουσικά νούμερα και αγωνιώδεις καταδιώξεις, λαμπερές τουαλέτες και οπλοπολυβόλα, θεατρίνοι και Ες – Ες γίνονται ένα κουβάρι για να νικήσει στο τέλος η ομάδα των θεατρίνων. Γιατί το θέατρο – και ειδικά το ελαφρύ θέατρο – είναι μια μεγάλη κατάφαση στη ζωή. Όταν η Ιστορία στήνει μια τόσο φρικαλέα φάρσα όσο ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος το θέατρο απαντά με το βροντερό γέλιο της φαρσοκωμωδίας. Εδώ βέβαια κάποιος μπορεί να ρωτήσει «μπορεί το γέλιο να νικήσει τα τάνκς;» Ο Μελ Μπρουκς με το έργο του «Να ζει κανείς ή να μην ζει» απαντά: Ναι.
Απόδοση- σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαθανασίου + Μιχάλης Ρέππας
Συγγραφέας: Nick Whitby
Σκηνικά: Αντώνης Δαγκλίδης
Κοστούμια: Έβελυν Σιούπη
Στίχοι – Μουσική: Αφροδίτη Μάνου
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
ΘΕΑΤΡΟ ΚΙΒΩΤΟΣ
ΣΥΜΠΕΘΕΡΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΤΙΡΑΝΑ
των Θανάση Παπαθανασίου + Μιχάλη Ρέππα
4oς χρόνος
Οι καινούργιοι συμπέθεροι καταφθάνουν κατευθείαν από τα Τίρανα στο θέατρο Κιβωτός. Η σπαρταριστή κωμωδία του Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για τέταρτη χρονιά με μια εκρηκτική διανομή (με αλφαβητική σειρά):
Μαρία Γεωργιάδου, Δημήτρης Μαυρόπουλος, Γιώργος Παρτσαλάκης, Βάσια Τριφύλλη
Λίγα λόγια για το έργο:
Η Πένη και ο Λυκούργος είναι ένα ευκατάστατο ζευγάρι που ζει σε μια μεγάλη επαρχιακή πόλη της κεντρικής Ελλάδας. Έχουν μια μοναχοκόρη τη Λίζα η οποία σπουδάζει στο Λονδίνο. Όλα τους τα προβλήματα μοιάζουν λυμένα. Ζουν σε ένα περιβάλλον νεοπλουτίστικης πολυτέλειας και το όνειρο τους είναι, τι άλλο; Να δουν την κορούλα τους αποκατεστημένη με έναν καλό γαμπρό. Σχεδόν δίπλα απ’ το σπίτι τους, έχουν τη μονοκατοικία τους η Πωλίνα, αδερφή της Πένης και ο άντρας της Βασίλης, οι οποίοι ζουν σε ένα αντίστοιχα εύπορο περιβάλλον. Λίγο πριν το Πάσχα, η Λίζα έρχεται από το Λονδίνο με το αγόρι της, ένα νεαρό φοιτητή που γνώρισε στο Λονδίνο, τον Άλφρεντ. Το γεγονός ότι η κορούλα έχει φίλο, είναι ένα σοκ για μια τέτοια οικογένεια, αλλά ευχάριστο σοκ. Ο Άλφρεντ είναι πανέμορφος και πολύ ευγενικός. Οι δυο αδερφές αλλά και οι δυο μπατζανάκηδες ενθουσιάζονται όταν γνωρίζουν το γαμπρό απ’ το Λονδίνο, αλλά πέφτουν απ’ τα σύννεφα όταν μαθαίνουν ότι ο Άλφρεντ δεν είναι Άγγλος. Είναι Αλβανός.
Μαζί με την απολαυστική τετράδα των συμπέθερων οι Κώστας Καζάκας, Νατάσσα Κοτσοβού, Νίκη Λάμη, Χρήστος Τριπόδης, Μάνος Ιωάννου.
Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαθανασίου + Μιχάλης Ρέππας
Σκηνικά: Αντώνης Δαγκλίδης
Κοστούμια: ‘Εβελυν Σιούπη
ΘΕΑΤΡΟ ΛΑΜΠΕΤΗ
ΖΕΙΤΕ ΠΑΙΔΕΣ ΕΛΛΗΝΩΝ
Η ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ
ΤΩΝ ΑΛΕΞΑΝΡΟΥ ΡΗΓΑ + ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
Η επιθεώρηση των Αλέξανδρου Ρήγα και Δημήτρη Αποστόλου ανεβαίνει το φθινόπωρο στο θέατρο Λαμπέτη με τη Σοφία Φιλιππίδου και τους Κώστα Κόκλα, Ρένια Λουϊζίδου, Άβα Γαλανοπούλου, Μπέσυ Μάλφα, Σωτήρη Καλυβάτση.
Ζείτε παίδες Ελλήνων; Κι αν ζείτε… λύστε μας μια απορία…Πώς φτάσαμε ως εδώ; Τι έφταιξε; Η κακιά μας η μοίρα; Το κακό μας το ριζικό; Το κεφάλι μας; Το ζώδιο μας; Ο Άρης ο ανάδρομος; Τα λάθη μας..;
Μάλλον φταίει ότι η λαμπρή ιστορία της Ελλάδας είναι αντιστρόφως ανάλογη της μνήμης μας (ίσως και του μέλλοντός μας) είναι κοντή και μικρή.
Ξεχάσαμε τι ζήσαμε, τι ανεχτήκαμε, σε τι μπλέξαμε, πόσο άδικα φερθήκαμε στον εαυτό μας, σ’ αυτή τη χώρα και στους γύρω μας και κυρίως πώς αφήσαμε να μας πατρονάρουν «φίλοι» και εχθροί οδηγώντας μας στο οδυνηρό σήμερα.
Να δούμε με μια άλλη ματιά τον οπλισμένο σαδιστή αστυνόμο των ΜΑΤ για να καταλάβουμε, ότι τίποτα δεν είναι τελικά ότι φαίνεται.
Να ακούσουμε το παράλογο παραλήρημα ενός πολιτικού σε ανοικτή εξομολόγηση που δίνει άφεση αμαρτιών στους συναδέλφους του.
Να πάρουμε ιδέες μέσα από το δελτίο επιβίωσης ενός παντρεμένου ζευγαριού που μηχανεύεται τους πιο απίθανους τρόπους να αντιμετωπίσει την κρίση.
Να συλλάβουμε παρέα την ιερόσυλη καλόγρια που ετοιμάζεται να διαφύγει στο εξωτερικό με τα κειμήλια της μονής της.
Να θαυμάσουμε την ύστατη προσπάθεια μιας μητέρας να επαναφέρει τις ελληνικές παραδόσεις επιβάλλοντας στο σπίτι της τους νόμους των …τουρκικών σήριαλ.
Να κρυφακούσουμε όσα συμβαίνουν σε ένα έκτακτο υπουργικό συμβούλιο την ημέρα που (θα) χρεωκοπεί η Ελλάδα και τη ζωντανή σύνδεση της χρεωκοπίας με πολλές, πολλές και ακριβοπληρωμένες διαφημίσεις…
Να δούμε πόσο αποτελεσματικά λειτουργεί η ανταλλακτική οικονομία μέσω της ευφυΐας μιας τέως αδιόριστης του ΑΣΕΠ και νυν πόρνης.
Να ανατριχιάσουμε με τη ζοφερή εικόνα της Ελλάδας του 2042…όπου γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη Γερμανική κατοχή και πάλι από τους Γερμανούς –
Να…να…να… Και άλλα πολλά που είναι χρήσιμα να τα θυμηθούμε, να τα καταλάβουμε, να γελάσουμε με τα «μούτρα» μας μπας και ξανασυστηθούμε… και που ξέρεις ίσως έτσι και να γλυτώσουμε από τα χειρότερα…
ΘΕΑΤΡΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΑ ΠΡΟΘΥΡΑ ΝΕΥΡΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
Των Jeffrey Lane & David Yazbek
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα
Η Σμαράγδα Καρύδη, η Εριέττα Μουτούση, η Βίκυ Σταυροπούλου και ο Αντώνης Φραγκάκης (αλφαβητικά), καταφτάνουν το φθινόπωρο στο θέατρο «Μικρό Παλλάς» στην παράσταση «Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης», μια ξεκαρδιστική φάρσα των Jeffrey Lane και David Yazbek, βασισμένη στην ομώνυμη ταινία του Pedro Almodovar.
Το έργο διαδραματίζεται μέσα σ’ ένα 48ωρο στη Μαδρίτη και αφηγείται τις ιστορίες διαφόρων γυναικών που οι σχέσεις τους με τους άντρες, τις οδηγούν σε μια δίνη έρωτα, πάθους και πλήρους σύγχυσης…
Ο Ιβάν εγκαταλείπει την Πέπα κι Εκείνη προσπαθεί απεγνωσμένα να τον βρει για να της εξηγήσει την αιτία. Ταυτόχρονα ψάχνουν να τον βρουν η σύζυγός του και ο γιος τους. Την ώρα που στο σπίτι της Πέπα ζητά καταφύγιο η κολλητή της γιατί ο καινούργιος της εραστής αποδείχθηκε ότι ήταν τρομοκράτης. Ζητούν συμβουλές από μια δικηγόρο που τελικά είναι η καινούργια ερωμένη του Ιβάν κι έτσι όλων οι ζωές μπλέκονται μ’ έναν ιδιαίτερο, σουρεαλιστικό και εν τέλει ξεκαρδιστικό τρόπο.
Η ταινία Mujeres al borde de un ataque de nervios προβλήθηκε το 1988 με μεγάλη επιτυχία (και στη χώρα μας) και ήταν αυτή που έκανε διάσημο τον Αλμοδόβαρ διεθνώς. Προτάθηκε για Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας. Διακρίθηκε με πέντε βραβεία Goya στην Ισπανία και δύο βραβεία European Film Awards. Πρωταγωνιστούσε μια πλειάδα διάσημων στην Ισπανία ηθοποιών ανάμεσα στους οποίους η Carmen Maura και ο Antonio Banderas.
Δύο δεκαετίες αργότερα οι Lane και Yazbek ανέλαβαν τη θεατρική προσαρμογή και η παράσταση ανέβηκε το 2010 στο θέατρο Belasco στο Broadway. Προτάθηκε για τρία βραβεία Tony και διακρίθηκε με βραβεία Outer Critics’ Circle Awards και Drama Desk Awards.
Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιάννης Κακλέας. Η απόδοση είναι του Θοδωρή Πετρόπουλου και τα σκηνικά σχεδίασε ο Μανόλης Παντελιδάκης.
ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 131
ΡΑΟΥΣ
Η ΞΕΚΑΡΔΙΣΤΙΚΗ ΚΩΜΩΔΙΑ ΤΩΝ
ΘΑΝΑΣΗ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ + ΜΙΧΑΛΗ ΡΕΠΠΑ
2ΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
Μετά τους Συμπέθερους απ’ τα Τίρανα, μια ακόμα σύγχρονη κωμωδία από το δίδυμο με πολιτική διάσταση. Ίσως η πιο πολιτική και πιο επίκαιρη κωμωδία τους. Είναι η ιστορία οχτώ χαρακτηριστικών νεοελλήνων που προσπαθούν με χίλιους τρόπους να εξαπατήσουν το δημόσιο για να αποσπάσουν εύκολο χρήμα, ανεβασμένη από ένα θίασο με υπέροχους κωμικούς ηθοποιούς. Στην ομάδα του Ράους οι Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Ελένη Γερασιμίδου, Τζόυς Ευείδη, Βασιλική Ανδρίτσου, Παντελής Καναράκης, Ζώγια Σεβαστιανού, Χάρης Γρηγορόπουλος, Αντώνης Κρόμπας.
Η υπόθεση ξεκινάει από τη στιγμή που τρεις τυπικοί μικροαστοί, ένας υπάλληλος του υπουργείου συγκοινωνιών (Αλέξανδρος Αντωνόπουλος), μια προϊσταμένη νοσοκόμα (Ελένη Γερασιμίδου) και μία φαρμακοποιός (Τζόυς Ευείδη) κληρονομούν εξ αδιαιρέτου ένα νεοκλασικό στο κέντρο της Αθήνας. Ένα υπέροχο κτίριο με ιστορία, γιατί σε αυτό κάποτε είχε μείνει ο ποιητής Άγγελος Σικελιανός. Η πρώτη έκπληξη που περιμένει τους τρεις κληρονόμους είναι ότι στο εν λόγω κτίριο στεγάζεται ένας οίκος ανοχής στον οποίο δουλεύουν δυο πόρνες, μια Ελληνίδα (Βασιλική Ανδρίτσου) και μια Ρωσίδα (Ζώγια Σεβαστιανού), ένας υπάλληλος επί της υποδοχής (Παντελής Καναράκης) και ένας νταβατζής (Αντώνης Κρόμπας).
Οι τρεις μικροαστοί κληρονόμοι κατ’ αρχήν σοκάρονται από το είδος της επιχείρησης, που στεγάζεται στην ιδιοκτησία τους αλλά γρήγορα ξεπερνούν το σοκ και συνεργάζονται με μεγάλη ευκολία με τον κόσμο της πληρωμένης ηδονής. Και όχι μόνο συνεργάζονται. Πρωτοστατούν με πολύ πρωτότυπες ιδέες για τη βελτίωση των εισοδημάτων της επιχείρησης. Και το πιο μεγάλο κόλπο που κάνουν είναι το εξής: εκμεταλλευόμενοι το όνομα του Άγγελου Σικελιανού ιδρύουν ένα ψεύτικο πολιτιστικό σύλλογο και παίρνουν επιδότηση από τα ευρωπαϊκά προγράμματα.
Τα πράματα όμως περιπλέκονται επικίνδυνα όταν μετά την έλευση της Τρόικας στην Ελλάδα ελέγχονται από το υπουργείο όλοι οι σύλλογοι που έχουν επιδοτηθεί. Τι θα κάνουν όταν έρθει να τους ελέγξει ο αυστηρός Γερμανός επίτροπος; (Χάρης Γρηγορόπουλος) Πώς θα παρουσιάσουν τον οίκο ανοχής σαν πολιτιστικό κέντρο;
Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαθανασίου + Μιχάλης Ρέππας
Σκηνικά: Αντώνης Δαγκλίδης
Κοστούμια: Έβελυν Σιούπη
Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας
Χορογραφία: Παντελής Καναράκης