Καδακές, 1929. Ένα σουρεαλιστικό καλοκαίρι.
Ο Σαλβαδόρ Νταλί προσκαλεί στο εξοχικό του στο Καδακές κορυφαίους διανοούμενους και καλλιτέχνες της εποχής. Πολλοί ανταποκρίνονται, με πρώτους τον Πολ Ελυάρ και τον Ρενέ Μαγκρίτ, που συνοδεύονταν από τις συζύγους τους. Στη συντροφιά προστίθενται αργότερα ο Χουάν Μιρό, ο Λουίς Μπουνιουέλ και ο Καμίλ Γκομάν. Ένα καλοκαίρι καθοριστικό τόσο για την τέχνη όσο και για τη ζωή του Νταλί, καθώς, πέρα από τη μύησή του στον σουρεαλισμό, εκεί στο Καδακές γεννήθηκε το μεγάλο ειδύλλιο μεταξύ του Νταλί και της Γκαλά, συντρόφου του Ελυάρ.
«Στο κάτω κάτω της γραφής, ό,τι επιστρέφει, ό,τι ανακτάται από αυτά που βρίσκονται αποθηκευμένα στα βάθη της μνήμης το οφείλουμε στη λογοτεχνία».
Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος
Ο Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1952. Είναι δηµοσιογράφος και συγγραφέας. Συνεργάστηκε για µια πενταετία µε την εφηµερίδα Η Εποχή (όπου διατηρούσε τη στήλη “Περίτεχνα” και έφτιαχνε σκίτσα) και µε το περιοδικό Στίγµα από την ίδρυσή του ως την αναστολή της έκδοσής του (2000-2010). Υπήρξε σύµβουλος του Πολιτισµικού Οργανισµού του Δήµου Αθηναίων (1998-2002) µε τη “Συµπαράταξη για την Αθήνα”. Δηµοσίευσε βιβλιοκριτικές στην Καθηµερινή και τη Νέα Εστία. Παρουσίασε στο Γ’ πρόγραµµα της ΕΡΑ εκποµπές µε ελληνική µελοποιηµένη ποίηση (2001-2002). Αρθρογράφησε στη Γαλέρα (2007-2010). Δηµοσίευε στο περιοδικό Ιστορία εικονογραφηµένη. Εξέδωσε µια µονογραφία για τον Περικλή Γιαννόπουλο (“Πορτρέτο που κάηκε στο φως”, εκδόσεις Ηλέκτρα, 2007). Συνεργάζεται µε το περιοδικό δρόµου Σχεδία. Διαχειρίζεται την ιστοσελίδα strovilos.gr
Εξώφυλλο: Soloύp