Έναρξη θεατρικής σεζόν: Για ποιες παραστάσεις έχουμε ήδη κόψει εισιτήριο

Το Α’ Μέρος με τις προτάσεις του CultureNow για τις θεατρικές παραστάσεις της σεζόν που μόλις ξεκίνησε!

Η θεατρική σεζόν 2024 – 2025 ξεκίνησε! Η Αθήνα πρόκειται σύντομα να αποκτήσει και πάλι τον πολύβουο χαρακτήρα της, και να φιλοξενήσει δεκάδες – ή μάλλον εκατοντάδες – παραγωγές. Οι θεατρόφιλοι τσεκάρουν ατζέντες, διαβάζουν δελτία τύπου,  χαζεύουν αφίσες παραστάσεων, παρακολουθούν συνεντεύξεις, και κυρίως συζητάνε μεταξύ τους· Το ερώτημα που κυριαρχεί είναι φυσικά το: «Τι θα πάμε να δούμε;», και «Λες αυτό να αξίζει;»! Το CultureNow αποφάσισε να συμμετέχει σε αυτή την κουβέντα, και αποκαλύπτει τις δικές του επιλογές, ανάμεσα στις νέες παραγωγές, που έχουν ήδη ξεκινήσει, ή που κάνουν σύντομα πρεμιέρα, αλλά και σε αξιοσημείωτες επαναλήψεις.

***

Η Στεφανία Γουλιώτη πρωταγωνιστεί σε μια παράσταση – θεατρικό μαραθώνιο, των Νατ Ράνταλ και Άννα Μπρέκον που θα παρουσιαστεί στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, το “The Second Woman”.

Η σεζόν αρχίζει στη Στέγη το Σάββατο 5 Οκτωβρίου με ένα συναρπαστικό happening 24 ωρών στην Κεντρική Σκηνή. Το The Second Woman των Nat Randall και Anna Breckon είναι ένας μαραθώνιος αντοχής, τόσο για την κύρια ερμηνεύτρια, τη Στεφανία Γουλιώτη, όσο και για το κοινό. Και παράλληλα, ένας μαραθώνιος εκπλήξεων, καθώς η κάθε σκηνή, αν και φαινομενικά ίδια, αποκαλύπτει άλλες ποιότητες στη ρομαντική σχέση του εκάστοτε ζευγαριού, αφού κανείς, ούτε η πρωταγωνίστρια, δεν ξέρει ποιοι θα ανέβουν μαζί της στη σκηνή, κι αν ο επόμενος παρτενέρ της θα είναι ερασιτέχνης ή κάποιος διάσημος καλλιτέχνης.

Ημέρα παράστασης: Σάββατο 5 Οκτωβρίου 16:00 (για 24 ώρες)

The Second Woman | Photo Credit: Πηνελόπη Γερασίμου

Ο μονόλογος για τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα «18/9» ανεβαίνει στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, με την Δώρα Χρυσικού στην ερμηνεία.

Στοιχεία από αληθινές μαρτυρίες και πραγματικά περιστατικά μπλέκονται μέσα από τη μυθοπλασία με το κοινωνικό ψυχογράφημα ενός κοριτσιού που υπήρξε αυτόπτης μάρτυρας σ’ ένα ακροδεξιό έγκλημα με αποτέλεσμα να αλλάξει η ζωή της και να βρεθεί μπροστά σε αδυσώπητα διλήμματα.

Η ηρωίδα στο «18/9» δεν είναι αήττητη, ατρόμητη, γυαλιστερή ηρωίδα. Είναι διάφανη και εύθραυστη. Μπορούμε να δούμε όλες τις πληγές της. Είναι δικός μας άνθρωπος, γειτόνισσα, φίλη, αδελφή που παλεύει με τους φόβους της, τώρα, λίγες ώρες πριν από την κατάθεσή της στην δίκη για τα εγκλήματα της Χρυσής Αυγής.

Ένας απλός άνθρωπος που γίνεται υποκείμενο της ιστορίας.

Ξεκινάει στις 10/10
Ημέρες και Ώρες παραστάσεων: Πέμπτη, Παρασκευή 20.30 | Σάββατο 18.30 & 20.30 | Κυριακή 19.30 (μετά την παράσταση ακολουθεί συζήτηση με το κοινό)

«18/9» | Photo Credit © Μάριος Λώλος

Το έργο «Η Τελευταία Απολογία του Νίκου Κοεμτζή», του Βαγγέλη Γέττου ανεβαίνει στο Θέατρο Σταθμός σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Νικόλαου Μπαλαμώτη.

Ο Νίκος Κοεμτζής, που έμεινε στην ιστορία ως ο άνθρωπος που το 1973 στην πίστα του λαϊκού κέντρου Νεράιδα της Αθήνας σκότωσε τρεις «για ένα ζεϊμπέκικο», κάνει μια ευχή την ώρα που ξεψυχά: να του δοθεί η ευκαιρία να αφηγηθεί την ιστορία του για μια τελευταία φορά. Όχι σε δικαστές και αστυνομικούς αλλά σε καθημερινούς ανθρώπους.

Το κοινό, μέσα από την αφήγηση του Κοεμτζή, προσκαλείται σε μια ανατρεπτική ανασκόπηση, όχι μόνο του φονικού και όσων ακολούθησαν, αλλά και όλης της τρικυμιώδους περιόδου στην οποία εκτυλίσσεται η ζωή του αντιήρωα: μεσοπόλεμος, κατοχή, αντίσταση, εμφύλιος και κατοπινά ταραγμένα χρόνια, χούντα.

Ξεκίνησε στις 23/09
Ημέρες και Ώρες παραστάσεων: Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00

Διαβάστε σχετικά το άρθρο: «Η ζωή του Νίκου Κοεμτζή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ιστορία της Ελλάδας», που υπογράφει ο Αλέξανδρος Νικόλαος Μπαλαμώτης εδώ.

Επαναλήψεις που προτείνουμε ανεπιφύλακτα

Το έργο του Στίβεν Κάραμ επιστρέφει στο Θέατρο Μουσούρη σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη.

Γραμμένη με ένα φρέσκο μείγμα ντοκιμαντερίστικου νατουραλισμού και θεατρικής τόλμης, η τραγικωμωδία του Stephen Karam αποτυπώνει την ουσία της ανθρώπινης κατάστασης με ακρίβεια, συμπόνια και απαράμιλλη αυθεντικότητα.

Το “The Humans” ξετυλίγει το κουβάρι της ζωής της οικογένειας Μπλέικ, κατά τη διάρκεια ενός μόνο απογεύματος, προσκαλώντας το κοινό να παρακολουθήσει από κοντά τις αγωνίες, τα όνειρα και τους ανομολόγητους φόβους τους.

Ξεκινάει στις 02/10
Ημέρες και Ώρες παραστάσεων: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή στις 21:00 | Σάββατο στις 18:00 & 21:00 | Κυριακή στις 19:00

Διαβάστε τη συνέντευξη που είχε δώσει η Ειρήνη Μακρή στο CultureNow για το “The Humans” εδώ.
Καθώς, και την κριτική της παράστασης από τον Γιώργο Παπαγιαννάκη εδώ.

Βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, το έργο «Έγκλημα και Τιμωρία» σε διασκευή Θανάση Τριαρίδη και σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, ανεβαίνει ξανά στο θέατρο Πορεία.

Πρόκειται για τη διασκευή του ογκώδους μυθιστορήματος του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι Έγκλημα και Τιμωρία, που ακολουθεί την ιστορία του Ρασκόλνικοφ, ενός φοιτητή που πιστεύει πως η διανοητική και ψυχική ανωτερότητα νομιμοποιεί το άτομο να διαπράττει εγκλήματα για το καλό της ανθρωπότητας. Έτσι, προβαίνει στον φόνο μιας γριάς τοκογλύφου, σε μια πράξη «αλτρουισμού», που θα απαλλάξει την κοινωνία από ένα άπληστο και κακόβουλο άτομο. Παρά την πεποίθησή του ότι τέτοια κίνητρα βρίσκονται υπεράνω του νόμου, ο ήρωας χάνεται σε έναν λαβύρινθο τύψεων, εσωτερικών συγκρούσεων και ψυχικών οδυνών, που συνιστούν την πραγματική τιμωρία του. Η μεταμέλεια έρχεται έπειτα από μια δαιδαλώδη διαδρομή και η λύτρωση μέσα από τη μορφή μιας νεαρής πόρνης, της Σόνια. Πλάι σε κείνον, τη δική τους πορεία διαγράφουν και τα υπόλοιπα πρόσωπα του έργου, ο αστυνομικός ανακριτής Πορφύρης Πετρόβιτς, η μητέρα και η αδερφή του Ρασκόλνικοφ, ο Σβιντριγκάιλοφ, ο Ραζουμίχιν.

Ξεκίνησε στις 25/09
Ημέρες και Ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 20:00, Πέμπτη & Παρασκευή 21:00, Σάββατο & Κυριακή 21:15

Δείτε την κριτική της παράστασης από τον Γιώργο Παπαγιαννάκη εδώ.

Έγκλημα και Τιμωρία | Photo Credit © Μαρίζα Καψαμπέλη

Μετά τα διαδοχικά sold out και τις αποθεωτικές κριτικές, “Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος” συνεχίζει την πορεία του με νέες παραστάσεις στο Θέατρο Θησείον.

Τυπική περίπτωση μονοδράματος, στο βαθμό που όλα τα πρόσωπα συμπυκνώνονται σε ένα, το έργο του Ζουζέπ Μαρία Μιρό συνεχίζει την παράδοση των σύγχρονων καταλανών συγγραφέων (βλ. Μπελμπέλ, Ντεσόλα, Μπουτσάκα κ.α.) για μια δραματουργία που παίρνει θέση (engagée) επάνω σε ζέοντα κοινωνικά προβλήματα των καιρών μας.

Γραμμένο κατά την ευαίσθητη περίοδο της πανδημίας, και στον απόηχο του θανάτου του Ζουζέπ Μαρία Μπένετ ι Ζουρνέτ, φίλου του Μιρό, το έργο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» αναδίδει μια έντονη αίσθηση συγκινησιακής φόρτισης, και ίσως ακόμα, μιας εναγώνιας προσπάθειας να εκφραστούν, με τις περισσότερες δυνατές αποχρώσεις, όχι μόνο δεδομένα συναισθήματα και σκέψεις, αλλά και οι μηχανισμοί που τα υποκινούν· και όλα αυτά με έναν λόγο του χαρακτηρίζεται από ανακλαστικότητα, ρυθμική επαναληπτικότητα και άλματα χρόνου, χώρου και συλλογισμών.

Ξεκινάει στις 01/10
Ημέρες και Ώρες παραστάσεων: Τρίτη 1/10 & Τετάρτη 2/10 στις 21:00 | Δευτέρα, Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00 | Κυριακή στις 19:00

Δείτε την κριτική της παράστασης από τον Γιώργο Παπαγιαννάκη εδώ.

Στο Θέατρο Ζίνα επιστρέφει το έργο του Άρθουρ Μίλερ «Ο Θάνατος του Εμποράκου», σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη, με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Γραμμένο το 1949, “Ο Θάνατος του Εμποράκου” θεωρείται το κορυφαίο έργο του Αμερικανού συγγραφέα. Πραγματεύεται την ζωή του Γουίλι Λόμαν, ενός πλανόδιου πωλητή, που ζει μπερδεμένος ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, εγκλωβισμένος από το αμερικάνικο όνειρο. Το δυσβάσταχτο κυνήγι της επιβίωσης, σύμφωνα με τα πρότυπα που επιτάσσει η άκρως καπιταλιστική κοινωνία, τον οδηγεί παραληρηματικά στην διάλυση ολόκληρης της ζωής του.

Ξεκινάει στις 03/10
Ημέρες και Ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 19:30 | Πέμπτη 20:00 | Παρασκευή 21:00 | Σάββατο 18:00 και 21:00 | Κυριακή 19:30

Δείτε το βίντεο του CultureNow όπου ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης μιλά για την επικαιρότητα του έργου «Ο Θάνατος του Εμποράκου» και τον εμβληματικό ρόλο που υποδύεται εδώ.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ