Με αφορμή τον επικείμενο εορτασμό διακοσίων ετών από την Ελληνική Επανάσταση, ο νέος Κύκλος της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, Επαναστάσεις & Εξεγέρσεις, συνδιαλέγεται με διαφορετικές όψεις της επαναστατικότητας.

Αναζητώντας την έμπνευση που δίνουν αγώνες και διεκδικήσεις σε σπουδαίους συνθέτες διαφορετικών εποχών. Όπως ο Ροσσίνι, με την Πολιορκία της Κορίνθου, έργο με έμμεσες αναφορές στην πολιορκία του Μεσολογγίου.

Ακολουθεί, το γεμάτο αντιθέσεις Τρίτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπετόβεν, με σολίστ τη διεθνώς αναγνωρισμένη Θεοδοσία Ντόκου. Η βραδιά ολοκληρώνεται με την ιδιαίτερου λυρισμού Τέταρτη Συμφωνία του Μέντελσον (γνωστή και ως Ιταλική) που συμπυκνώνει εντυπώσεις και συναισθήματα από το ταξίδι του στην Ιταλία. Στο πόντιουμ επιστρέφει, η Φαίδρα Γιαννέλου.

 

Το σχόλιο της σολίστ:

“Το Τρίτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπετόβεν είναι μία δημιουργία με πολλές αντιθέσεις και διαφορετικό χαρακτήρα σε κάθε μέρος, που όμως δίνει μία ολοκληρωμένη, χαρακτηριστική εικόνα του μεγάλου συνθέτη. Ερμηνευτικά πρέπει να αποδοθεί ο επαναστατικός και αποφασιστικός χαρακτήρας του έργου στο πρώτο μέρος, σε συνδυασμό με τον απόκοσμο, ιερό και έναστρο χαρακτήρα του δεύτερου, όπως είχε αναφέρει και ο Czerny, και τον παιχνιδιάρικο γεμάτο ακραίες εκπλήξεις του τρίτου.”

Το σχόλιο της μαέστρου:

“Το πρόγραμμα της συναυλίας είναι ιδιαίτερα απαιτητικό. Ξεκινώντας από την εισαγωγή Η πολιορκία της Κορίνθου του Ροσσίνι, από την ομώνυμη όπερά του, θα έλεγα ότι απαιτεί συνδυασμό πολλών δεξιοτήτων από πλευράς μαέστρου, ώστε να αποδοθεί σωστά το ύφος της. Εν συνεχεία, το Τρίτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπετόβεν, με το οποίο γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ των δύο προηγούμενων κοντσέρτων του που είναι ξεκάθαρα σε πιο μοτσάρτιο ύφος, χρησιμοποιώντας πλέον ένα πιο προσωπικό στυλ, αποτελεί ερμηνευτική πρόκληση τόσο για τον/την σολίστ όσο και για την ορχήστρα και τον/την μαέστρο. Τέλος, η Τέταρτη Συμφωνία του Μέντελσον, η γνωστή και ως Ιταλική, είναι σαν μια μουσική καρτ ποστάλ από την Ιταλία. Γεμάτη αντιθέσεις, αντιστικτικές ιδέες αλλά και λυρικές μελωδίες είναι μια Συμφωνία ιδιαίτερα απαιτητική για την ορχήστρα, που χρειάζεται και την αντίστοιχη μεταχείριση από τον/την μαέστρο.”

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

ΤΖΟΑΚΙΝΟ ΡΟΣΣΙΝΙ (1792-1868)
Η πολιορκία της Κορίνθου, εισαγωγή για ορχήστρα

ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ (1770–1827)
Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 3 σε ντο ελάσσονα, έργο 37

ΦΕΛΙΞ ΜΕΝΤΕΛΣΟΝ (1809-1847)
Συμφωνία αρ. 4 σε λα μείζονα, έργο 90 «Ιταλική»

ΣΟΛΙΣΤ
Θεοδοσία Ντόκου, πιάνο

ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Φαίδρα Γιαννέλου

19:45: Εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων