Επιστήμη και Κοινωνία. Επιθεώρηση πολιτικής και ηθικής θεωρίας

Το νέο τεύχος (33ο) του επιστημονικού περιοδικού «Επιστήμη και Κοινωνία» κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Gutenberg με ειδικό θεματικό αφιέρωμα στο επίκαιρο και επίδικο ζήτημα της αξιολόγησης

Το νέο τεύχος (33ο) του επιστημονικού περιοδικού «Επιστήμη και Κοινωνία» κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Gutenberg με ειδικό θεματικό αφιέρωμα στο επίκαιρο και επίδικο ζήτημα της αξιολόγησης.

Όπως επισημαίνουν οι επιμελητές του αφιερώματος (Νίκος Γεωργαράκης και Νίκος Δεμερτζής), ως αποτίμηση της λειτουργίας της διοίκησης, μια σύγχρονη προσέγγιση και εφαρμογή της αξιολόγησης, ακριβώς διότι αυτή τάσσεται στην υπηρεσία της προαγωγής των δημόσιων αγαθών, οφείλει να απαγκιστρωθεί από τα συμφραζόμενα της νεοφιλελεύθερης ιδεολογίας και τις υπερβολές του new public management. Η αξιολόγηση της ποιότητας των προσφερόμενων δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών αποκτά ιδιάζουσα σημασία σε περιόδους κρίσης, ακριβώς επειδή εκείνα που έχουν ανάγκη τα αγαθά αυτά είναι, σε τελευταία ανάλυση, τα λιγότερο προνομιούχα στρώματα του πληθυσμού. Τούτου δοθέντος, η αξιολόγηση οφείλει από στείρο όργανο ελέγχου και πειθαρχικής επιβολής να μετατραπεί σε εργαλείο ανάπτυξης και κοινωνικής προστασίας.

Έτσι, κεφαλαιώδους σημασίας αναδεικνύεται η ανάγκη διοίκησης μέσω στόχων, κάτι που στην Ελλάδα, παρά τη σχετική νομοθετική πρόβλεψη, δεν εφαρμόζεται. Σε αυτό εστιάζει το άρθρο της Αγγελικής Στογγάρη και του Θεόδωρου Τσέκου, οι οποίοι ανάγλυφα καταδεικνύουν την ανακολουθία και την εξακολουθητική αναποτελεσματικότητα της ελληνικής διοίκησης. Ο  Χαράλαμπος Φραγκούλης αναλύει τη διαχρονική εφαρμογή των ευρωπαϊκών διαρθρωτικών προγραμμάτων και τις αδυναμίες των μεθόδων αξιολόγησής τους, με την εμμονή στην ποσότητα εις βάρος της ποιότητας. Έχοντας υπόψη τα τεκταινόμενα στην ευρωπαϊκή ανώτατη εκπαίδευση, ο Πέτρος Γουγουλάκης εξετάζει το ζήτημα της ποιότητας και τοποθετείται κριτικά απέναντι στις μεθοδολογίες μέτρησης του new public management, οι οποίες κρίνει ότι υπονομεύουν την αυτονομία των πανεπιστημίων. Η Lena Adamson, αποκαλύπτει εκ των έσω τις πολιτικές επιρροές και σκοπιμότητες στη διαμόρφωση του συστήματος αξιολόγησης στη σουηδική ανώτατη εκπαίδευση, επισημαίνοντας τις δυσκολίες αξιολόγησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Η Σαββατού Τσολακίδου περιγράφει της μεθόδους αξιολόγησης των κοινωνικών, επιχειρηματικών και πολιτιστικών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού ως παραγόντων που συμβάλλουν στην επαγγελματικο-κοινωνική ένταξη και διατήρηση  θέσεων εργασίας.

Εκτός θεματικού αφιερώματος, δημοσιεύεται άρθρο των Κώστα Γεμενή, Γιάννη Κωνσταντινίδη και Βασιλικής Τρίγκα που αναφέρεται στην εφαρμογή των ηλεκτρονικών συμβούλων ψήφου, εργαλείο που βοηθά στην κατανόηση της εκλογικής συμπεριφοράς εντός του ρευστού κομματικού τοπίου στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ