Εργαστήρι Θεάτρου Πόρτα – Ξένια Καλογεροπούλου: Εγγραφές

Το Εργαστήρι του Θεάτρου Πόρτα-Ξένια Καλογεροπούλου δέχεται νέες εγγραφές, από την 1η Ιουνίου 2013.

Το Εργαστήρι του Θεάτρου Πόρτα-Ξένια Καλογεροπούλου δέχεται νέες εγγραφές, από την 1η Ιουνίου 2013.

 

Το Εργαστήρι είναι ανοιχτό σε όλα τα παιδιά με σεβασμό και ενδιαφέρον προς τις ανάγκες, τις επιθυμίες και τα πιστεύω τους.

 

«Η αφετηρία μπορεί να είναι: παραμύθι, ποίημα, θεατρική παράσταση, ταινία, μια φωτογραφία, ένα έργο ζωγραφικής, ένα μουσικό κομμάτι, ένα ιστορικό γεγονός, μία είδηση, ένα αντικείμενο, μια λέξη, ένα κομμάτι από κάποιο γράμμα που βρέθηκε σκισμένο …

Ο προορισμός είναι πάντα ίδιος: το παιδί να γνωρίσει και να καταλάβει τον εαυτό του και τον κόσμο που το περιβάλλει, ώστε να βρει τη δική του θέση μέσα σε αυτόν».

Πέγκυ Στεφανίδου-Τσιτσιρίκου (Δ/ντρια Εργαστηρίου θεάτρου Πόρτα)

 

«Όταν μου πρότεινε η Πέγκυ Στεφανίδου να ιδρύσουμε ένα θεατρικό εργαστήρι για παιδιά και δασκάλους, η ιδέα μου φάνηκε παράτολμη. Ακόμη και σήμερα αναρωτιέμαι πώς έγινε και συμφώνησα τόσο πρόθυμα. Το αποτέλεσμα όμως ξεπέρασε τις προσδοκίες όλων μας. Ούτε που φαντάστηκα τότε ότι κάθε χρόνο θα «φοιτούσαν» στο Εργαστήρι πάνω από διακόσια παιδιά και κάπου εκατό ενήλικοι. Ακόμη λιγότερο ότι οι ηλικίες των παιδιών θα ξεκινούσαν από σαράντα ημερών και θα έφταναν ως την εφηβεία και ότι εκείνες κάποιων μεγάλων θα ξεπερνούσαν ακόμα και τη δική μου ηλικία. Ούτε είχα ονειρευτεί ότι θα αποκτούσαμε τόσο σπουδαίους συνεργάτες, και όχι μόνο από την Ελλάδα. Μπορεί όλο αυτό να έγινε με πολύ κόπο αλλά δεν παύει να μοιάζει με ένα υπέροχο παραμύθι. Κι αν καμιά μέρα μου φαίνονται ιδιαίτερα δύσκολα τα προβλήματα που μας βαραίνουν, φτάνει ν’ ανέβω στους πρόποδες του Λυκαβηττού, να μπω σ’ αυτό τον εξαίσιο χώρο, να δω τη χαρά των παιδιών και τον ενθουσιασμό των μεγάλων κι αμέσως ξαναβρίσκω το κουράγιο μου».

Ξένια Καλογεροπούλου

 

Το εργαστήρι:

Δέκα χρόνια λειτουργίας συμπληρώνει το Εργαστήρι του Θεάτρου Πόρτα – Ξένια Καλογεροπούλου που διευθύνει η εκπαιδευτικός θεάτρου, Πέγκυ Στεφανίδου-Τσιτσιρίκου. Από τη σχολική χρονιά 2009-2010 το Εργαστήρι στεγάζεται σε έναν ολοκαίνουριο χώρο, που βλέπει στο πράσινο του Λυκαβηττού. Διαμορφωμένο από τον σκηνογράφο – αρχιτέκτονα Αντώνη Δαγκλίδη περιλαμβάνει δύο αυτόνομες αίθουσες διδασκαλίας, τη γραμματεία, το χώρο της βιβλιοθήκης και έναν μικρό εσωτερικό κήπο. Φωτεινός και χαρούμενος, ο χώρος σχεδιάστηκε ώστε να εξυπηρετεί εργονομικά αλλά και ουσιαστικά κάθε τωρινή αλλά και μελλοντική λειτουργία του Εργαστηρίου . Η πολιτική διαμορφώνεται και επηρεάζεται αναμφίβολα και από την γενικευμένη κρίση και εκεί η θέση του Εργαστηρίου είναι πολύ συγκεκριμένη και σαφής: να κρατά συνεχώς υψηλό το επίπεδο σπουδών αναζητώντας πρωτοπόρες και σύγχρονες ιδέες και τάσεις από το χώρο της θεατρικής και καλλιτεχνικής αγωγής, να επιλέγει αξιόλογους και εξειδικευμένους συνεργάτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ παράλληλα προχωρά στην ευνοϊκότερη δυνατή μείωση των διδάκτρων. Στο Εργαστήρι λειτουργούν:

 

Προγράμματα για….

Βρέφη
Μασάζ και Γιόγκα για μωρά (από 40 ημερών) και τις μαμάδες τους

Νήπια
Μικρό Εργαστήρι για παιδιά 2-4 ετών και γονείς

Παιδιά και εφήβους
Θεατρικά Εργαστήρια οκτάμηνης διάρκειας για προνήπια μέχρι μαθητές Λυκείου

μεγάλους
Σεμινάρια θεατρικής αγωγής οκτάμηνης διάρκειας για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, θεατρολόγους, ηθοποιούς αλλά και για όσους χρησιμοποιούν τη θεατρική έκφραση στη δουλειά τους με ομάδες παιδιών και εφήβων

Μικρούς και μεγάλους
Δίμηνα Εργαστήρια για παιδιά και ενήλικες

Δίωρα Αυτόνομα Εκπαιδευτικά Προγράμματα

Σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς

 

Πρόγραμμα εκπαιδευτικού θεάτρου

Theatre in Education– …

 

«Τα καινούργια Ρούχα του Αυτοκράτορα» του Chris Cooper, βασισμένο στο κλασσικό παραμύθι του Χ.Κ Άντερσεν

Απευθύνεται σε μαθητές Δ’-Στ’ Δημοτικού και εφαρμόζεται μέσα στην σχολική τάξη

 

1) Θεατρικά Εργαστήρια οκτάμηνης διάρκειας (Οκτώβριος – Μάιος) για παιδιά και εφήβους (Προνήπιο – Λύκειο)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΑΠΟ 1Η ΙΟΥΝΙΟΥ 2013

Στόχος των εργαστηρίων είναι η επικοινωνία των παιδιών μέσα από θεατρικές δραστηριότητες και παιχνίδια για να γνωρίσουν με τρόπο δημιουργικό τον εαυτό τους και τον κόσμο που τα περιβάλλει. Αφετηρία είναι ο αυτοσχεδιασμός που ενθαρρύνεται μέσα από παιχνίδια ρόλων, συνδυασμούς τεχνικών θεάτρου, συμβολισμούς, κινητικές – σωματικές ασκήσεις, κατασκευή και χρήση αντικειμένων, γραπτά κείμενα, ώστε τα παιδιά να κάνουν τη «διαδρομή» για την επίλυση διλημμάτων και προβληματισμών μέσα στο πλαίσιο της δράσης. Στόχος είναι να βρουν το δικό τους χώρο και τη δική τους στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν μέσα τους και γύρω τους. Όλα αυτά μέσα από κατάλληλα σχεδιασμένα μαθήματα βιωματικής προσέγγισης και πάντα από συνεργάτες εξειδικευμένους και ενεργούς στον κάθε τομέα.

Αφορμή μπορεί να είναι (ανάλογα με την ηλικία): Παραμύθι, μουσικό κομμάτι, μύθος, ποίημα, θεατρικό έργο, ταινία, αντικείμενο, φωτογραφία, άρθρο, επιστολή, είδηση, ιστορικό γεγονός, επικαιρότητα και φυσικά μια θεατρική παράσταση.

Ακόμα, τα παιδιά και οι έφηβοι που συμμετέχουν στα εργαστήρια :

 

2) Σεμινάρια Θεατρικής Αγωγής οκτάμηνης διάρκειας (Οκτώβριος – Μάιος) για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, θεατρολόγους, ηθοποιούς αλλά και για όσους χρησιμοποιούν τη θεατρική έκφραση στη δουλειά τους με ομάδες παιδιών και εφήβων

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΑΠΟ 1Η ΙΟΥΝΙΟΥ 2013

 

Στα παραπάνω σεμινάρια μπορεί κανείς να παρακολουθήσει τον ανεξάρτητο και πλήρη οκτάμηνο κύκλο του Α’ Επιπέδου σπουδών ενώ παράλληλα έχει την δυνατότητα εφόσον το επιθυμεί να φοιτήσει για ένα επιπλέον οκτάμηνο στο Β’ Επίπεδο σπουδών του σεμιναρίου.

 

Στόχος του Α’ Επιπέδου των σεμιναρίων είναι η εξοικείωση των συμμετεχόντων με τις σύγχρονες πρακτικές και μεθόδους θεατρικής αγωγής (Drama and Theatre in Education) προκειμένου να τις εφαρμόσουν μέσα στη σχολική τάξη (αναλυτικό πρόγραμμα και ευέλικτη ζώνη) ή στην προετοιμασία σχολικής γιορτής ή θεατρικής παράστασης με παιδιά.

Τα σεμινάρια είναι βιωματικά, αντίστοιχης φιλοσοφίας με τα εργαστήρια των παιδιών και στη συνέχεια έρχονται οι θεωρητικές πληροφορίες και κατευθύνσεις.

Στο σεμινάριο αυτό πραγματοποιούνται διδασκαλίες από έμπειρους συνεργάτες της θεατρικής και καλλιτεχνικής αγωγής από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Το πρόγραμμα σπουδών καλύπτει με αυτό τον τρόπο βασικές ενότητες που αποτελούνται από τις εξής ενότητες: Κύκλος προσαρμογής και καλλιέργειας της δυναμικής της ομάδας και του ατόμου μέσα από δράσεις, ασκήσεις αυτοσχεδιασμού, παιχνίδια ρόλων και ιστορίες-παραμύθια επιλεγμένα για αυτό το σκοπό. Εμβάθυνση, επεξεργασία ιδεών και σκέψεων μέσα από το Εκπαιδευτικό Δράμα και Θέατρο (Drama and Theatre in Education). Αξιοποίηση μιας ιστορίας μέσα στην τάξη και δυνατότητες αφηγηματικών τρόπων. Κύκλο κινητικής έκφρασης και αγωγής του ρυθμού του λόγου και της κίνησης. Εικαστικές δυνατότητες με στόχο την κατασκευή σκηνικών και αντικειμένων θεάτρου. Το επίπεδο και η θεματολογία της κάθε διδασκαλίας διαμορφώνονται με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται κάθε φορά στις ανάγκες και τις απαιτήσεις που προκύπτουν. Στο τέλος του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες δουλεύουν σε ομάδες και οργανώνουν τα δικά τους σχέδια μαθημάτων τα οποία παρουσιάζουν στην υπόλοιπη ομάδα και ακολουθεί αξιολόγηση και προτάσεις.

 

Το Β’ επίπεδο σπουδών των σεμιναρίων θεατρικής αγωγής του Εργαστηρίου θεάτρου Πόρτα είναι επίσης οκτάμηνης διάρκειας και απευθύνεται μόνο σε όσους έχουν ήδη παρακολουθήσει πλήρως και ολοκληρωμένα το A’ επίπεδο του οκτάμηνου σεμιναρίου θεατρικής αγωγής του Εργαστηρίου μας.

Βασικός στόχος του σεμιναρίου αυτού είναι να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να ανανεώσουν και να αναβαθμίσουν τις γνώσεις τους σχετικά με τη φιλοσοφία του Εκπαιδευτικού Δράματος και Θεάτρου (Drama and Theatre in Education), τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, με τρόπο τέτοιο ώστε να προετοιμάσουν, στα πλαίσια του σεμιναρίου, το δικό τους σχέδιο μαθήματος εκπαιδευτικού Δράματος και στην συνέχεια να το εφαρμόσουν σε ένα από τα θεατρικά εργαστήρια των παιδιών και εφήβων του Εργαστηρίου μας σε προκαθορισμένες συναντήσεις. Οι σχεδιασμοί των μαθημάτων, η εφαρμογή-διδασκαλία καθώς και η αξιολόγηση της όλης διαδικασίας γίνεται με την εποπτεία και την υποστήριξη της Πέγκυς Στεφανίδου Τσιτσιρίκου, αλλά και των υπόλοιπων διδασκόντων των οποίων το αντικείμενο ταιριάζει και μπορεί να εμπλουτίσει τα σχέδια μαθημάτων των συμμετεχόντων.

 

Οι ενήλικες που συμμετέχουν στα σεμινάρια

 

Εκτός από τις ειδικότητες που έχουν αναφερθεί παραπάνω οι συμμετέχοντες προέρχονται και από άλλους χώρους που στη δουλειά τους έχουν μια ειδική σχέση με παιδιά και εφήβους.

 

3) Μασάζ και   Γιόγκα για μωρά (από 40 ημερών) και τις μαμάδες τους

Από τη Florence Lalanne

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΑΠΟ 1Η ΙΟΥΝΙΟΥ 2013

 

Κύκλος για νέες μητέρες

8 συναντήσεις για ένα ταξίδι στο κόσμο των βρεφών και στη χώρα της μητρότητας

 

Δύο «ακριβείς χάρτες» γίνονται οι οδηγοί αυτών των συναντήσεων που θα καθοδηγούν πιστά στις ανάγκες του μωρού: το βρεφικό μασάζ και η βρεφική γιόγκα. Και τα δύο αποτελούν πυρηνικά στοιχεία της μητρικής φροντίδας λόγω των πολλαπλών ωφελειών τους σε όλα τα επίπεδα της ύπαρξης του μωρού.

Από τις συναντήσεις δεν λείπουν «θέματα», όπως η φροντίδα, ο θηλασμός και η διατροφή, το κλάμα, ο ύπνος (και πως το μασάζ επιδρά καταλυτικά σε αυτά), η κίνηση, η εξερεύνηση, το παιχνίδι και τα “ερεθίσματα”, η χαλάρωση (και πως η βρεφική γιόγκα προσφέρει το κατάλληλο μέσο) καθώς και μια πιο σύνθετη πληροφόρηση γύρω από την ανάπτυξη και τις ανάγκες των βρεφών που διευρύνουν τις αντιλήψεις και τις επιλογές των γονιών. Αφορμή για συζήτηση και σκέψη δίνεται συχνά και μέσα από κατάλληλα επιλεγμένα κείμενα.

 

4) Μικρό εργαστήρι για παιδιά 2 έως 4 ετών και γονείς

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΑΠΟ 1Η ΙΟΥΝΙΟΥ 2013

Από τη Μάρθα Κλουκίνα

Πώς μπορούμε ως γονείς μαζί με τα παιδιά μας να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση της σωματικής επικοινωνίας και τον περιορισμό της λεκτικής επικοινωνίας, να καλλιεργήσουμε  την ικανότητα του σώματος  να διδάσκει το μυαλό και να αποκτήσουμε  ένα βλέμμα μέσα από το πρίσμα του παιχνιδιού;

Παρέα και μέσα από 8 συναντήσεις, γονείς και παιδιά έχουν την ευκαιρία να παίξουν, να γνωρίσουν, να αγγίξουν, να παρατηρήσουν και να μάθουν ο ένας από τον άλλον μέσα από τη χαρά της κίνησης.

Θεατρικό παιχνίδι, μικρές ιστορίες, καθημερινά αντικείμενα, δράση, και αυτοσχεδιασμός κινητικού και συμβολικού χαρακτήρα, δημιουργούν  ένα πλαίσιο όπου το νήπιο σκέφτεται, συνεργάζεται, εκφράζει τον ψυχισμό του, ακολουθεί κανόνες ή παίζει ελεύθερα, εξασκεί τις δεξιότητές του και ενδυναμώνει την  ψυχοκινητική του ανάπτυξη. Ένας ασφαλής πειραματισμός που μετατρέπεται σε εμπειρία μάθησης για το νήπιο και μία ευκαιρία για τους γονείς να δοκιμάσουν διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης των νηπίων τους  συμμετέχοντας οι ίδιοι στη δράση, δουλεύοντας τα εκφραστικά τους μέσα, κάνοντας μία σύντομη μύηση στην τέχνη του παιχνιδιού και απολαμβάνοντας το κοινό πλαίσιο αλληλεπίδρασης με τους άλλους.

Και βέβαια στο τέλος κάθε συνάντησης γεμίζουμε «το βαλιτσάκι» της φαντασίας μας με δεκάδες ιδέες για το πώς μπορούμε να εμπλουτίσουμε και να συνεχίσουμε με δημιουργικότητα το παιχνίδι μας στο σπίτι.

 

5) Δίμηνα Εργαστήρια

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2013

 

Ειδικά σχεδιασμένα προγράμματα ώστε να είναι ευέλικτα και να καλύπτουν σε βάθος μια ολοκληρωμένη ενότητα. Διδάσκουν καλλιτέχνες και ειδικοί της θεατρικής και αισθητικής αγωγής, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.

 

Στο Εργαστήρι διδάσκουν μόνιμα:

Ξένια Καλογεροπούλου, ηθοποιός, συγγραφέας, μεταφράστρια και καλλιτεχνική διευθύντρια του θεάτρου Πόρτα

Πέγκυ Στεφανίδου-Τσιτσιρίκου, νηπιαγωγός, εκπαιδευτικός θεάτρου (ΜΑ in Drama in Education) και διευθύντρια του Εργαστηρίου

Chris Cooper, συγγραφέας, σκηνοθέτης, ηθοποιός, καλλιτεχνικός διευθυντής της Big Brum Theatre in Education Company (England)

Μάρθα Κλουκίνα, χορογράφος και χορεύτρια (ΒΑ in Dance Theatre), απόφοιτος του Laban Centre for Μovement and Dance του Λονδίνου, μετεκπαιδευόμενη στο Άμστερνταμ στη μέθοδο Childspace, Developmental monitoring for babies

Σοφία Πάσχου,ηθοποιός, μουσικός, Ma in Creative Theatre,σεσυνεργασίαμετη LISPA (London International School of Performing Arts)

Δάφνη Δαυίδ, ηθοποιός και ψυχολόγος, ειδικευμένη στη Θεατρική Αγωγή μετά από διετή  φοίτηση στα σεμινάρια θεατρικής αγωγής του  Εργαστηρίου του θεάτρου Πόρτα

Αφροδίτη Σορώτου, θεατρολόγος, μεταπτυχιακό στο θέατρο &εκπαίδευση Παιδαγωγικού τμήματος Πανεπιστημίου Αθηνών και φοίτηση τριετούς διάρκειας στα σεμινάρια θεατρικής αγωγής του  Εργαστηρίου του θεάτρου Πόρτα

Φλώρα Σπύρου, εκπαιδευτικός-ηθοποιός, ειδικευμένη στη Θεατρική Αγωγή μετά από διετή  φοίτηση στα σεμινάρια θεατρικής αγωγής του  Εργαστηρίου του θεάτρου Πόρτα

FlorenceLalanne, infantmassage & babyyogainstructor

 

Εξωτερικοί συνεργάτες από το 2004 έως σήμερα:

Θωμάς Μοσχόπουλος, Lilo Baur, Δημήτρης Ήμελλος, Εύα Στεφανή, Άννα Μάσχα, Αργύρης

Ξάφης, Βασίλης Μαυρογεωργίου, Μάτα Μάρα, Αιμιλία Μπαντούνα, Αντώνης Δαγκλίδης, Τριάδα Παπαδάκη, Αλίκη Ευγενίου.

 

Όπως και από το εξωτερικό: Αικατερίνη Αντωνακάκη με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου, Antony Haddon με την υποστήριξη του Βρετανικού Συμβουλίου, Saartje Oldenburg με την υποστήριξη της Ολλανδικής Πρεσβείας, Suzanne Lebeau με την υποστήριξη του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος».

 

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ