Εργαστήρια τεσσάρων καλλιτεχνών στο Ίδρυμα Άνω Κάτω

Το Ίδρυμα Άνω Κάτω σας προσκαλεί στα εργαστήρια των Λυδία Δαμπασίνα, Μανώλη Μπαμπούση, James Bridle, & Navine G. Khan-Dossos το Σάββατο 21 και την Κυριακή 22 Μαΐου 2016.

Το Ίδρυμα Άνω Κάτω σας προσκαλεί στα εργαστήρια των Λυδία Δαμπασίνα, Μανώλη Μπαμπούση, James Bridle, & Navine G. Khan-Dossos το Σάββατο 21 και την Κυριακή 22 Μαΐου 2016.

Το Ίδρυμα Άνω Κάτω λειτουργεί σ’ ένα σπίτι το οποίο περιέχει τέσσερις καλλιτέχνες, και δύο ζευγάρια. Η Λυδία Δαμπασίνα και ο Μανώλης Μπαμπούσης και είναι καλλιτέχνες οι οποίοι ζουν και εργάζονται στην Αθήνα, ενώ ο James Bridle και η Navine G. Khan Dossos είναι καλλιτέχνες οι οποίοι έφτασαν πρόσφατα στην πόλη. Έχουν εντελώς διαφορετικές θέσεις παρόλο που ζουν κάτω από την ίδια στέγη, ωστόσο οι συνομιλίες, οι καφέδες κι ένα ποτήρι κρασί έχουν εμπνεύσει το διάλογο και τη συζήτηση, έχουν ενθαρρύνει την αμοιβαία υποστήριξη και κριτική. Όλοι τους μοιράζονται το ενδιαφέρον για την τάξη και το χάος, το κάθετο και το οριζόντιο, την τοπικότητα και τον διεθνισμό. Το Ίδρυμα Άνω Κάτω ανοίγει τις πόρτες του σπιτιού και των στούντιο για να μοιραστούμε τα έργα σε εξέλιξη, για να ανοίξει ο διάλογος περαιτέρω.

Η Λυδία Δαμπασίνα είναι εικαστικός και δουλεύει με εγκαταστάσεις, objets trouvés, φωτογραφίες, κείμενα και βίντεο. Έχει δουλέψει ως ερευνήτρια στην ψυχιατρική επιδημιολογία και ως καλλιτεχνική διευθύντρια σε παραγωγές ταινιών. Τα τελευταία οκτώ χρόνια η εργασία της περιστρέφεται γύρω από την οικονομική και ηθική κρίση και τις ανισότητες που αναπτύσσονται γεωμετρικά. Η συναφή δουλειά της Party’s over-Starts over, έχει εκτεθεί σε ατομική έκθεση στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης τέχνης της Θεσσαλονίκης το 2012 και στην Αθήνα το 2013. Η εγκατάσταση σε εξέλιξη που παρουσιάζει στο Ίδρυμα Ανω Κάτω υπό τον τίτλο Συντελεστής Gini (Gini Coefficient) έχει κεντρικό θέμα τη ζυγαριά, ίσως το αρχαιότερο σύμβολο της δικαιοσύνης.

Ο Μανώλης Μπαμπούσης είναι αρχιτέκτονας, φωτογράφος, και εικαστικός. Η δουλειά του αφορά τους θεσμούς, τη μνήμη και την καταστροφή του περιβάλλοντος. Το 2013 παραιτήθηκε από την θέση του καθηγητή της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών. Έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Ελλάδας και του Εξωτερικού καθώς και αναδρομική έκθεση στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Αθήνα. Στο Ίδρυμα Άνω Κάτω παρουσιάζει μια εγκατάσταση σε εξέλιξη που συνδυάζει σχέδια, αντικείμενα, φωτογραφίες, κείμενα και μια βίντεο προβολή. Η εγκατάσταση αφορά σκέψεις γύρω από τη δημοκρατία και πραγματοποιείται μέσα από την υιοθεσία νέων θεσμών και συμβολικών μνημείων με ονόματα που αντιστοιχούν στα σημερινά συγκείμενα, δεδομένα και λειτουργίες των ανθρωπίνων σχέσεων, με τίτλο Ενθύμια της Δημοκρατίας (Souvenirs of Democracy).

Ο James Bridle είναι συγγραφέας, καλλιτέχνης, και τεχνολόγος. Γράφει και κάνει έργα γύρω από την πολιτική, την τεχνολογία, την κοινωνία και το διαδίκτυο. Η δουλειά του έχει παρουσιαστεί σε ατομικές εκθέσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ και τη Γερμανία και σε ομαδικές εκθέσεις σε όλον τον κόσμο. Του έχουν ανατεθεί έργα από οργανισμούς όπως το Victoria & Albert Museum, το Southbank Centre, η Photographer’s Gallery του Λονδίνου, η Artangel, η Design Biennial της Κωνσταντινούπολης, η Architecture Triennale του Όσλο και η Guimaraes 2012 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Το Ίδρυμα Άνω Κάτω παρουσιάζει μια εγκατάσταση βίντεο σε εξέλιξη με τίτλο Ένα ανεπανάληπτο Πείραμα και το Baddeck (An Unrepeatable Experiment and Baddeck).

Η Navine G. Khan-Dossos είναι εικαστικός. Ένα από τα θέματα που την απασχολούν είναι η πολύπλοκη σχέση μεταξύ του Ισλάμ και της Δύσης, ο Οριενταλισμός στο «ψηφιακό βασίλειο», η  γεωμετρία ως πληροφορία και διακόσμηση, η βαθμονόμηση της εικόνας, και η ανεικονικότητα στη σύγχρονη κουλτούρα. Έχει εκθέσει έργα της και έχει συνεργαστεί με διάφορα Ιδρύματα όπως: Το Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης στη Ντόχα), το Witte de With στο Ρότερνταμ, το Delfina Foundation και το Leighton House Museum στο Λονδίνο, η Βιβλιοθήκη της Αμιάν, το Α.Μ. Qattan Ίδρυμα στη Ραμάλα και το Μουσείο Μπενάκη στην Αθήνα. Στο Ίδρυμα Ανω Κάτω παρουσιάζει μια καινούργια τοιχογραφία ζωγραφισμένη πάνω στο κτίριο, Ο Χρόνος είναι ένα Πλοκάμι (Time is a Tentacle).

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ