Το εργαστήρι εστιάζει στη φωνητική και ρυθμική διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής της Λατινικής Αμερικής και χωρίζεται σε τρία μέρη:
1. Τεχνικά στοιχεία της φωνής: αναπνοή, στήριξη της φωνής, ηχητικές ζώνες, στάση του σώματος, προβολή της φωνής, τονική ακρίβεια, καθαρότητα φωνηέντων κ.ά., με τις κατάλληλες φωνητικές ασκήσεις.
2. Ρυθμικός και μελωδικός αυτοσχεδιασμός: oι συμμετέχοντες μαθαίνουν ένα κείμενο ή αυτοσχεδιάζουν μαζί του, παίζουν με τον λόγο, με τη δυναμική της φωνής, με τους ήχους και με τους ρυθμούς, είτε ατομικά είτε σε μικρές ομάδες.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
3. Το τρίτο μέρος είναι αφιερωμένο στο ρεπερτόριο της Λατινικής Αμερικής: πραγματοποιούνται ασκήσεις κατανόησης του ρυθμού, των τραγουδιών, των στίχων, του νοήματος του κειμένου, της σωστής προφοράς της ισπανικής διαλέκτου και της τοποθέτησης της φωνής σε σχέση με το στυλ του κάθε τραγουδιού. Οι ασκήσεις γίνονται πολυφωνικά, ώστε να ηχούν αρμονικά δύο ή και τρεις φωνές ταυτόχρονα.
*Το εργαστήρι απευθύνεται σε μουσικούς, τραγουδίστριες/τραγουδιστές, ηθοποιούς και χορεύτριες/χορευτές.
*Το βράδυ της Παρασκευής 29 Απρίλη, θα πραγματοποιηθεί συναυλία του Pablo στο ΚΕΤ μαζί με άλλους τρεις μουσικούς από Αργεντινή και Ελλάδα (polychorosket.gr/events/pablo-contestabile-cuarteto).
Σύντομο βιογραφικό
Ο Pablo Contestabile άρχισε τις θεατρικές του σπουδές στην Αργεντινή με τον Guillermo Angelelli (μαθητής του Eugenio Barba). Συνέχισε την εκπαίδευσή του στην Γαλλία με τους Jos Houben, Paola Rizza, Norman Taylor, Carlo Boso, Tapa Sudana και Mas Soegeng. Παράλληλα με τις θεατρικές του σπουδές, μελέτησε το τραγούδι στην Αργεντινή με τον Guillermo Angelelli, την Marian Fosati και την Carmen Baliero, και έπειτα στην Γαλλία με τον Gérard Théruel και την Géraldine Ross. Σπούδασε ακορντεόν με τον Julio Ermani και bombo legüero (αργεντίνικο παραδοσιακό κρουστό) με τον Carlos Rivero. Ως ηθοποιός/μουσικός πήρε μέρος στις τελευταίες καλλιτεχνικές παραγωγές της ομάδας Théâtre Organic: “Ils ne mouraient plus…” και “Music-Hall” του Jean-Luc Lagarce, “Le Monte Plats” του Harold Pinter και “Le Langage des Cravates” της Sophie Gazel. Με την ομαδα Awa ταξίδεψε στην Γαλλία, στην Μαρτινίκα και στην Αϊτή με τις παραγωγές “La Trilogie des Muses”, “Césaire-Senghor et Damas” και “Patito et Maryan”. Αυτή την περίοδο συμμετέχει στην τελευταία θεατρική δημιουργία της Paula Giusti, “Le Pain Nu” του Mohamed Choukri. Ως μουσικός, τραγούδησε και έπαιξε ακορντεόν στο Trio Belconte (πολυφωνικά τραγούδια της Λατινικής Αμερικής) και, με τις δικές του συνθέσεις, στο κουιντέτο Rombeo. Πραγματοποίησε για τρία χρόνια, στο Παρίσι, εργαστήρια παραδοσιακού πολυφωνικού τραγουδιού της Λατινικής Αμερικής καθώς και σεμινάρια θεάτρου, τραγουδιού και ρυθμού στη Γαλλία, την Ισπανία και την Αργεντινή.