Το σενάριο είναι ένα από τα πιο απαιτητικά είδη γραφής.
Όπως η παρτιτούρα ενός μουσικού έργου, έτσι και το σενάριο μιας ταινίας (ή ενός ντοκιμαντέρ, ενός διαφημιστικού κ.ο.κ.) αποτελεί προσχέδιο ενός έργου προς εκτέλεση. Ένα προσχέδιο το οποίο φιλοδοξεί να ζωντανέψει με περιορισμένες λέξεις γλαφυρές εικόνες και ήχους, υπακούοντας ταυτόχρονα σε αυστηρούς κανόνες μορφοποίησης.
Πώς επιτυγχάνεται αυτός ο φιλόδοξος στόχος;
Με τον συνδυασμό θεωρητικών εργαλείών της αφηγηματολογίας (narratology) και της θεωρίας του κινηματογραφικού σεναρίου.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Στόχος είναι η αποκωδικοποίηση του ρόλου του σεναρίου στην κινηματογραφική αφήγηση και η αναγνώριση των εργαλείων που έχει ο σεναριογράφος στη διάθεσή του.
Οι διαλέξεις συνδυάζουν θεωρία και πρακτική μέσα από σειρά ασκήσεων πάνω σε εξειδικευμένα συστατικά της αφήγησης.
Κατά τη διάρκεια του κύκλου, ο κάθε σπουδαστής θα καθοδηγηθεί στην ολοκλήρωση ενός σεναρίου ταινίας μικρού μήκους.
Το εργαστήριο θα συντονίσει ο Ζαχαρίας Μαυροειδής του οποίου η ταινία ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΣ, συμμετείχε στο Διεθνές Διαγωνιστικό του 60ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης όπου απέσπασε το Βραβείο Κοινού και το Βραβείο Νεότητας της επιτροπής φοιτητών του ΑΠΘ ενώ βραβεύτηκε με το Βραβείο ΙΡΙΣ καλύτερου σεναρίου.