Σε αυτήν της μεγάλης κλίμακας κινηματογραφική προβολή, ο William Kentridge (Γουίλλιαμ Κέντριτζ) παρουσιάζει μια πομπή από σκιώδεις φιγούρες που προχωρούν υπό τους ήχους μιας ορχήστρας με χάλκινα πνευστά. Ένα καραβάνι σκιών σαράντα μέτρων προβάλλεται σε οκτώ οθόνες, παραπέμποντας στο μεσαιωνικό danse macabre. Ωστόσο, η πομπή αυτή έχει να κάνει περισσότερο με τη ζωή παρά με τον θάνατο. Το θέαμα των ανθρώπων που συντρίβονται υπό το βάρος των πραγμάτων τους, ενώ οδεύουν προς ένα άγνωστο μέλλον, φέρνει αναπόφευκτα στον νου την προσφυγική κρίση. Το μοτίβο της πομπής μεταμορφώνεται έτσι σε διαχρονικό σύμβολο μετακίνησης, φυγής και πολιτικών αλλαγών.

Ο Κέντριτζ θίγει το ζήτημα της υπαρξιακής μοναξιάς του περιπλανώμενου οδοιπόρου, απεικονίζοντας ανθρώπους να περπατούν ο ένας πίσω από τον άλλον, από τη μια χώρα στην άλλη, από τον γνώριμο τρόμο του πολέμου στον φόβο και την ελπίδα του άγνωστου προορισμού.

Ο τίτλος της παράστασης εμπνέεται από τον στίχο ενός ποιήματος του Πάουλ Τσέλαν: «Παίξτε τον θάνατο ακόμα πιο γλυκά». Όμως ο Κέντριτζ δεν απεικονίζει έναν χορό νεκρών, αλλά μια λιτανεία από σκιές που παρελαύνουν μέσα στο σπήλαιο του Πλάτωνα.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Γουίλλιαμ Κέντριτζ
Μοντάζ και κατασκευή βίντεο: Janus Fouché
Μουσική σύνθεση: Johannes Serekeho
Παίζει μουσική η African Immanuel Assemblies Brass Band (υπό την καθοδήγηση του Bishop R.E. Sefatsa)
Τραγούδι: Bham Ntabeni, Moses Moeta
Κρουστά: Tlale Makhene
Μιξάζ: Gavan Eckhart
Κοστούμια: Greta Goiris
Χορογραφία – Χορός: Dada Masilo

Ερμηνεία: Dada Masilo, Tlale Makhene, Bham Ntabeni, Thato Motlhaolwa, Mncedisi Shabangu, Luc de Wit, Joanna Dudley, Sue Pam-Grant, Lara Adine Lipschitz, Lawrence Maduna, Samson Falowo, Sipho Zungu, Sipho Seroto, Agnes Khunou, Maria Ndlela, Maphokoane Serobanyane, Okechukwu Adinnu, Thuthuka Sibisi, Matthews Phala, Stella Olivier, Motsamai Thabane, Μέλη της African Immanuel Assemblies Brass Band, Μέλη της First St John Brass Band


Διαβάστε επίσης:

William Kentridge: Χορεύοντας στις εσχατιές της ύπαρξης

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2017: Το πρόγραμμα