Ερμηνείες Υλικών: Ένα πρόγραμμα για σχολεία από την documenta 14

Μια βιβλιοθήκη υλικών και αντικειμένων σε διάλογο με τα έργα τέχνης

Χάρτες, ήχοι, τηλέφωνα, φωτογραφίες, υφάσματα, σκουπίδια και διάφορα άλλα αντικείμενα συνθέτουν μια συλλογή βιβλιοθήκης με τον τίτλο «Ερμηνείες Υλικών» που βρίσκεται στις εγκαταστάσεις του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «μια εκπαίδευση» της documenta 14 συγκέντρωσε αντικείμενα και υλικά που προσφέρθηκαν από τους καλλιτέχνες της έκθεσης και καλεί μαθητές όλων των ηλικιών να εξερευνήσουν τη συλλογή αυτή και να συμμετάσχουν σε έναν διαδραστικό περίπατο για να γνωρίσουν τις ποικίλες καλλιτεχνικές πρακτικές και τα πολλαπλά θέματα που διαμορφώνουν την έκθεση.

Μέσω αυτής της βιβλιοθήκης υλικών οι μαθητές μπορούν να ασχοληθούν με μια σειρά από αλληλοσυνδεόμενα θέματα που αναπτύσσονται στο πλαίσιο της έκθεσης, όπως η μετανάστευση, η αποικιοκρατία, η παράδοση και η οικολογία. Επίσης, μπορούν να πειραματιστούν με διάφορα μέσα και προσεγγίσεις για να δημιουργήσουν το δικό τους έργο τέχνης.

Σχετικά με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «μια εκπαίδευση»

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «μια εκπαίδευση» της documenta 14 αφορά όλους τους επισκέπτες της έκθεσης και αποτελεί ένα ανοιχτό ερευνητικό εγχείρημα σχετικά με τους τρόπους που θέτουμε ερωτήματα, συζητάμε και συλλογιζόμαστε γύρω από την τέχνη.

Με αφορμή τα έργα των καλλιτεχνών της documenta 14 και τα ζητήματα που εγείρουν, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα διοργανώνει σχετικά πρότζεκτ σε συνεργασία με σχολεία, πανεπιστήμια, καλλιτεχνικές σχολές και κοινότητες. Όπως είναι σαφές και από την επιλογή του προσωρινού τίτλου Μαθαίνοντας από την Αθήνα, η documenta 14 ενσωματώνει οργανικά στην έκθεση και τη διαδικασία προετοιμασίας της, τις δημόσιες δράσεις και τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε ένα ευρύ και ετερόκλητο κοινό, το οποίο ενδιαφέρεται να διερευνήσει τον ρόλο της τέχνης και των καλλιτεχνών στη σύγχρονη κοινωνία. Η «μια εκπαίδευση» διαμορφώνεται από τα τρία κεντρικά ερωτήματα «Τι αλλάζει;», «Τι μετατοπίζεται;», «Τι απομένει;» και μελετά τη σχέση ανάμεσα στην τέχνη, την εκπαίδευση και τις αισθητικές ποιότητες της ομαδικής συνύπαρξης, μέσα από τη συλλογική ενεργοποίηση του σώματος κατά τη διάρκεια της μέρας και της νύχτας. Γιατί συναντιόμαστε; Πώς και πού συναντιόμαστε; Τι μπορούμε να πράξουμε όταν έχουμε πλέον συναντηθεί;

Η documenta 14 δεν είναι ένα διαστημόπλοιο το οποίο θα προσγειωθεί στην Αθήνα προτού συνεχίσει το ταξίδι του προς το Κάσελ. Eίναι ένα εγχείρημα που βασίζεται σε συλλογικές δράσεις και σε ατομικές δεξιότητες, καθώς ενσωματώνεται στο πλαίσιο μέσα στο οποίο αναπτύσσεται και δημιουργεί φιλίες ενώ εξελίσσεται. Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας της documenta 14, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα εστιάζει σε πρότζεκτ που αφορούν την έρευνα, τη συναναστροφή, την ακρόαση και τη συζήτηση, τον περίπατο, την ανάγνωση και την παρατήρηση. Η συνάντηση της τέχνης, των καλλιτεχνών και του κοινού αποτελεί το σημείο εκκίνησης προς ένα ταξίδι ανακάλυψης. Για να διδαχτούμε από το πλαίσιο στο οποίο θέτουμε τον εαυτό μας, οφείλουμε να παρατηρήσουμε τις δράσεις ομάδων και ανθρώπων με τους οποίους συμπράττουμε και έχουμε κοινούς σκοπούς. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την έκθεση Μαθαίνοντας από την Αθήνα είναι μια ανταλλαγή ανάμεσα στους συντελεστές της documenta 14 και στο κοινό, η οποία αποσκοπεί όχι μόνο στη συσσώρευση αλλά και στη διάδοση της γνώσης.

Η documenta 14 είναι μια μορφή εκπαίδευσης που διαδίδεται μέσα από συλλογικές γνώσεις και εμπειρίες.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ