Την έκθεση επιμελείται η ιστορικός Τέχνης Όλγα Λατουσάκη, ενώ για το concept, την οργάνωση και την επικοινωνία της έκθεσης την ευθύνη έχει ο Δημήτρης Λαζάρου.
Η ιστορικός Τέχνης Όλγα Λατουσάκη επισημαίνει στο κείμενό της για την έκθεση: εὖ- [ev], πριν από φωνήεν ή ηχηρό σύμφωνο και [ef], πριν από άηχο σύμφωνο και δηλώνει
1. Την θετική ιδιότητα ενός επιθέτου, ευ – υπόληπτος, ευ- γενής, ευ – άερος
2. Την ευκολία ως προς τη δυνατότητα να πραγματοποιηθεί αυτό που σημαίνει το β΄ συνθετικό, ευ- ανάγνωστος, ευ- άλωτος
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
3. Την ύπαρξη σε μεγάλο βαθμό ενός χαρακτηριστικού, μιας ιδιότητας, εύ- σωμος, ευ- τραφής
«Αν μπορούσαμε μέσα σε μία λέξη να κλείσουμε το μεσογειακό φως και την αέναη αισιοδοξία, αδιαμφισβήτητα θα επιλέγαμε το επίρρημα «εὖ». Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι ο πολιτισμός άνθισε με τη βοήθεια του ζωογόνου ήλιου, της αλμύρας της θάλασσας και των χιλιάδων ευωδιών της μεσογειακής γης. Αυτή η αύρα έφερε ατόφια την έμπνευση και την καθαρή σκέψη σε όλους τους τομείς του πνεύματος, με αποτέλεσμα αυτήν την τέλεια όσμωση που οδήγησε σε μια έκρηξη έκφρασης των τεχνών. Από τους μυκηναϊκούς χρόνους, τα παλάτια της Κνωσσού και τις τοιχογραφίες της Σαντορίνης μέχρι το διαθλώμενο φως στα έργα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα και τον αυτοδίδακτο κεραμίστα της Σίφνου, το μεσογειακό στοιχείο παραμένει αναλλοίωτο.
Ο εξπρεσιονιστικός αυθορμητισμός και η εκτυφλωτική έκρηξη χρωμάτων μάς παραπέμπουν σε μια ζωντανή και ατίθαση μορφή έκφρασης, καθώς ακόμη και στα ασπρόμαυρα έργα μπορούμε να δούμε το φως να δραπετεύει. Ο κάθε καλλιτέχνης έχει καταφέρει να μεταφέρει στο έργο του το προσωπικό του «εὖ». Ο συνδυασμός του πλούτου της ελληνικής γλώσσας και της εφευρετικότητας του καλλιτέχνη έχει ως αποτέλεσμα την πολυσχιδή μετουσίωση του μοναδικού αυτού επιρρήματος. Το αόρατο νήμα που συνδέει τα φαινομενικά ετερόκλητα έργα του χώρου έχει σαν άμεσο αντίκτυπο την ψυχική ανάταση του επισκέπτη.
Επίκαιρο όσο ποτέ, αλλά και απόλυτα αναγκαίο, με ένα μαγικό τρόπο, το «εὖ» εντάσσεται αρμονικά στη σημερινή μας πραγματικότητα, οπλίζοντάς μας με γενναιότητα και αισιοδοξία απέναντι στις γκρίζες εικόνες και σκέψεις. Μας συντροφεύει σε κάθε μας διαδρομή και είναι ικανό να μεταμορφώσει ακόμα και την πιο ασήμαντη στιγμή σε ένα μικρό θαύμα.»
Συμμετέχουν οι εικαστικοί
Hanna Schiebel // Helen Mudie Ioannidou // Αποστόλου Μαρία // Αρνή Μαίρη // Βαμβακίδη Μαρία // Βερυκάκη Όλγα // Βουλγαρέλη Κική // Γεράκη Εύα // Γκελντή Μίνα // Δαμιανίδου Βερονίκη // Διβάρη Εύα // Δραγάτση Λουκία // Θωμάς Γεράσιμος // Καλάογλου Μαρία // Κανέλλου Εβίτα // Καρδιακού Ιωάννα // Κατρή Βικτώρια // Κατσαρού Ιόλη // Κουβάτσου Δέσποινα // Κουζούνη Μίνα // Κουρτέλη Κατερίνα // Κουτσοσπύρου Μαρίνα // Κύρου Τσακάλου Ελένη // Λυριντζή Τέτη // Μαβίδης Σάββας // Μάγκος Γρηγόρης // Μαρίνου Αθηνά // Ματζουρανάκη Χαρά // Μαυρογένη Άννα // Μαυρολέων Κατερίνα // Μηνά Κωνσταντίνα // Μιχαηλίδου Νίκη // Μπακογιαννάκη Δήμητρα // Μπεκιάρη Κατερίνα // Μπίγαλη Μάτα // Μπίγαλη Νίκη // Μπούα Ρούλη // Μπούτης Αναστάσιος // Νέσκες Νίκος // Ντάρλα Μαρία // Πανουτσόπουλος Γιάννης // Παπαγιάννη Σύνη // Παπαδοπούλου Έμμα // Παπανικολάου Δημήτρης // Παρτσινέβελος Γιώργος // Παχιαδάκης Νεκτάριος // Ριμπάς Δημήτρης // Ρωμανού Λίνα // Σκαντζής Κωνσταντής // Σουλαχάκη Όλγα // Σταυροπούλου Δήμητρα // Σταύρου Σοφία // Στεφάνου Μαίρη // Τζομάκας Γιάννης // Τσαβαρή Καίτη // Φιλίππου Ιάκωβος // Χαραμή Πέγκυ // Χορταριά Κατερίνα // Χριστάκη Ελευθερία
Την έκθεση συνοδεύει κατάλογος 32 σελίδων, ο οποίος διανέμεται δωρεάν.
Το Σάββατο 10 Νοεμβρίου, τελευταία μέρα της έκθεσης θα πραγματοποιηθεί διάλεξη της δημοσιογράφου και θεατρολόγου κ. Βίκυς Τσιανίκα σχετικά με την ΕΥΖΩΙΑ.
Συντελεστές
Concept – Οργάνωση – Επικοινωνία: Δημήτρης Λαζάρου
Επιμέλεια & κείμενο έκθεσης: Όλγα Λατουσάκη
Επιμέλεια video έκθεσης: Τάσος Πέτσας
Η instrumental σύνθεση «Bliss που συνοδεύει μουσικά το video της έκθεσης και το ραδιοφωνικό spot είναι του δημιουργού Τάσου Πέτσα.
Μεταφράσεις στα Αγγλικά: Μαρία Συρρή
***
Κεντρικό έργο: Βαμβακίδη Μαρία, Ευλυγισία, 60x70cm