Η Στεφανία Γουλιώτη σημειώνει για την παράσταση: Με αφορμή τον μύθο των Ευμενίδων, δημιουργούμε μία παράσταση στο Αρχαίο Στάδιο της Επιδαύρου. Σκοπός μας είναι ο μύθος να ηχήσει σε ένα τοπίο που θα τον ενεργοποιήσει μέσα μας. Ένα πρόσωπο περιβάλλεται από αυτή την ιστορία, ψάχνει να διαχειριστεί τα άγνωστα κομμάτια της και βιώνει την σχέση με τον πρωτογενή φόβο. Αυτό το πρόσωπο θα ψάξει τον κατάλληλο ήχο για να μικρύνει την άλυτη απόστασή μας με το μύθο. Στις 6:00 το πρωί, στο αρχαίο στάδιο, τη στιγμή που το τοπίο βρίσκεται στην αγνότερη στιγμή του, μπροστά μας, το πρόσωπο θα αρθρώσει την ιστορία, ή αλλιώς μια προσευχή και θα μας μεταφέρει μέσα στην κινούμενη, σκοτεινή ενέργειά της.
Μία ηθοποιός και ένας μουσικός συμπράττουν στο δύσκολο εγχείρημα της αφήγησης ολόκληρου του έργου με όλα τα πρόσωπα να ηχούν μέσα από ένα σώμα και ένα όργανο. Ο λόγος, ο ήχος, η ώρα και το τοπίο συμπράττουν σε μία εμπειρία μεταμόρφωσης.
Το έργο
Στο τρίτο μέρος της αισχύλειας τριλογίας, συναντάμε τον Ορέστη στο μαντείο των Δελφών όπου έχει καταφύγει για να ρωτήσει τον Απόλλωνα, πώς θα γλιτώσει από τις Ερινύες που τον κυνηγούν, μετά το φόνο της Κλυταιμνήστρας. Ο θεός τον συμβουλεύει να φύγει όσο οι Ερινύες ακόμα κοιμούνται και να καταφύγει στην Αθήνα. Στο ναό εμφανίζεται εν τω μεταξύ το φάντασμα της Κλυταιμνήστρας που ζητά δικαίωση καθώς ο Ορέστης παραμένει ατιμώρητος.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Οι Ερινύες ξυπνούν και πάλι και διωγμένες από το ναό του Απόλλωνα ακολουθούν τον Ορέστη ως την Αθήνα, ικέτη στο άγαλμα της θεάς Αθηνάς. Η θεά εμφανίζεται και ζητά να ακούσει και τις δύο πλευρές, αφενός τις Ερινύες, αφετέρου την απολογία του Ορέστη. Καθώς η υπόθεση είναι πολύ δύσκολη, η Αθηνά αποφαίνεται πως πρέπει να συγκληθεί ειδικό δικαστήριο που θα κρίνει την αθώωση ή την ενοχή του ήρωα και θεσμοθετεί μ’ αυτό τον τρόπο ενώπιον των Αθηναίων πολιτών τον Άρειο Πάγο. Κατόπιν καταφτάνει κι ο θεός Απόλλωνας που αναλαμβάνει την υπεράσπιση του μητροκτόνου Ορέστη αλλά το αποτέλεσμα της δίκης που καταλήγει σε ισοψηφία καθορίζεται εντέλει από την ψήφο της θεάς Αθηνάς που αθωώνει τον Ορέστη στην θεωρούμενη, ιδρυτική αυτή πράξη της Δημοκρατίας αλλά και της Πατριαρχίας. Οι Ερινύες εξευμενίζονται και μετατρέπονται σε Ευμενίδες.
Συντελεστές:
Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης
Σύλληψη – Ερμηνεία: Στεφανία Γουλιώτη
Μουσική Δραματουργία – Εκτέλεση: Δημήτρης Καμαρωτός
Καλλιτεχνική συνεργασία: Σύλβια Λιούλιου – Γιώργος Κριθάρας
Σκηνικός Χώρος: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Τεχνική Αλεξάντερ: Βίκυ Παναγιωτάκη
Βοηθός Σκηνογράφου: Ευγενία Μακρόγλου
Φωτογραφίες παράστασης: Άρης Καμαρωτός
Εκτέλεση παραγωγής: POLYPLANITY Productions / Γιολάντα Μαρκοπούλου & Βίκυ Στρατάκη
Οι θεατές θα σερβιριστούν καφέ και κρουασάν πριν από την έναρξη της παράστασης.
Μεταφορά με λεωφορείο προς την Επίδαυρο για την παρακολούθηση των παραστάσεων
Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, για ακόμα μία χρονιά προσφέρει οικονομική μεταφορά των θεατών με λεωφορείο στην Αργολίδα, για την παρακολούθηση των παραστάσεων στην Επίδαυρο. Οι θεατές μπορούν να εξασφαλίσουν τη μεταφορά τους προς και από την Επίδαυρο με εισιτήριο που κοστίζει μόλις 11 ευρώ, μέσω του site του Φεστιβάλ (greekfestival.gr) και τη σελίδα της παράστασης που τους ενδιαφέρει.
Η διαδικασία είναι απλή: αφού κλείσουν το εισιτήριό τους, οι θεατές μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον κωδικό που αναγράφεται στο εισιτήριο για να κλείσουν μια θέση στο λεωφορείο που αναχωρεί για την Επίδαυρο την ημέρα της παράστασης. Η κράτηση του εισιτηρίου λεωφορείου μπορεί να γίνεται μέχρι τις 17:00 της προηγούμενης ημέρας.
Ειδικά για την παράσταση Ευμενίδες στο αρχαίο στάδιο Επιδαύρου, το πούλμαν θα αναχωρήσει το Σάββατο 14 και την Κυριακή 15 Ιουλίου, στις 03:00 τα ξημερώματα, από το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη, στο Σύνταγμα.
Διαβάστε επίσης:
Φεστιβάλ Επιδαύρου 2018: Οι παραστάσεις που θα δούμε το καλοκαίρι στην Επίδαυρο