Αυτό που δούλευα στο πανεπιστήμιο και επαγγελματικά στην Νέα Υόρκη είναι κάτι εντελώς διαφορετικό απο αυτό που καταπιάνομαι τώρα και αυτή είναι η πρόκληση και η δυσκολία. Μέχρι τώρα συνεργαζόμουν με ηθοποιούς της ηλικίας μου ή μικρότερους μου που είχαμε σπουδάσει μαζί, που η επικοινωνία ήταν δεδομένη και ένιωθα ελεύθερη να δημιουργήσω στην σκηνή ένα πολύχρωμο σύμπαν βασισμένο σε σουρεαλισμό και εξπρεσιονισμό. Έπαιζα και σκηνοθετούσα και δεν υπήρχε καθαρός διαχωρισμός μεταξύ τους. Γυρνάω Αθήνα και ίσως φοβούμενη να μοιραστώ το προσωπικό μου ύφος ή γιατί δεν θέλω να επαναλαμβάνομαι, ξεκίνησα την παραγωγή ενός σύγχρονου κειμένου με κλασική ρεαλιστική προσέγγιση και με ηθοποιούς που δεν είχαμε ξανασυνεργαστεί και με καθαρά σκηνοθετικό ρόλο για μένα. Έπρεπε να έχω την εξωτερική εποπτεία για να βρεθεί πρώτα απο όλα ένας κοινός κώδικας- αυτό είναι το στοίχημα σε αυτή τη δουλειά και το ρίσκο. Ίσως δουλεύοντας τον ρεαλισμό βρίσκω ένα τρόπο επαναπατρισμού. Γιατί αναγκάστηκα να ψάξω τον ρυθμό της γλώσσας και την ισχύ των λέξεων αναζητώντας κατ’ επέκταση τα στοιχεία της κουλτούρας της χώρας τη δεδομένη στιγμή. Πράγμα που θέλω, καθώς νιώθω ότι χρησιμοποιώ το θέατρο ως σημείο έρευνας για την κατασκευή μιας γέφυρας που θα συνδέσει ενδεχομένως τους δυο κόσμους που έζησα και ζω: Αθήνα και Νέα Υόρκη.
Info: Η Ευθαλία Παπακώστα είναι σκηνοθέτις. Επέστρεψε από τη Νέα Υόρκη στην Ελλάδα τους τελευταίους μήνες. Στην Νέα Υόρκη σπούδασε με υποτροφία στο Bard College, υποκριτική και σκηνοθεσία, θητεύοντας κοντά στους Ντάνιελ Φις, Τομπίας Μάλερ και Τζόαν Ακαλαΐτις, Πρώτη της δουλειά ήταν το ‘Kostyas Room’, μια διασκευή βασισμένη στον Γλάρο του Τσέχωφ, το οποίο παρουσιάστηκε σε βιομηχανικό χώρο του Μανχάταν. Στις 20 Νοεμβρίου πραγματοποίησε το σκηνοθετικό της ντεμπούτο στην Ελλάδα με το νέο, άπαιχτο, έργο του Alexander Wright ‘Άνιμαλς’.
*Αναδημοσίευση από το περιοδικό Culturenow Mag, τεύχος 34
Photo: Tita Bonatsou
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Η παράσταση Άνιμαλς παρουσιάζεται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Περισσότερες πληροφορίες