Η Γκαλερί Ελένη Κορωναίου παρουσιάζει την ομαδική έκθεση “Family & Friends” με τους καλλιτέχνες Liam Everett, Michel Majerus, Christina Michalis, Helmut Middendorf, Jon Pestoni, Λίλα Πολενάκη και Γιώργος Σαπουντζής.
 
Ο Liam Everett γεννήθηκε το 1973 στο Ρότσεστερ της Νέας Υόρκης, ζει και εργάζεται στο Σαν Φρανσίσκο. Οι ποικίλες πρακτικές του Liam Everett περιλαμβάνουν ζωγραφική, γλυπτική και performance  με καλλιτεχνικές επιρροές από τον χορό, το θέατρο και τη φιλοσοφία. Τα νέα έργα του Everett  εστιάζουν σε αυτό που εκείνος ονομάζει “συστήματα υποστήριξης”, στα οποία το δάπεδο, ο τοίχος και το έργο μπλέκονται και συνεργάζονται δημιουργώντας μια μικτή οπτική δυναμική. Ο Everett χρησιμοποιεί μη παραδοσιακά υλικά, όπως αλάτι, οινόπνευμα και λεμόνι, δημιουργώντας ένταση μέσα από περιορισμούς και την ίδια στιγμή διασκεδάζοντας με την φαινομενολογία και την αλχημεία.
 
Τα ζωγραφικά έργα του Michel Majerus (1967-2002) αναφέρονται σε εικόνες που έχουμε ξαναδεί στο παρελθόν, οικειοποιούνται την ιστορία και αναπαράγουν τα οπτικά αποτελέσματά της. Το κίνητρό του καλλιτέχνη είναι η διαμόρφωση μιας νέας τεχνητής πραγματικότητας που υπάρχει σε πολλά διαφορετικά χρώματα. Η δουλειά του εμφανίζεται, επίσης, ως αναδρομή στην ιστορία της ζωγραφικής του εικοστού αιώνα, με αναφορές σε έργα καλλιτεχνών όπως Basqiat, Willem de Kooning, Cy Twombly, Gerhard Richter, Frank Stella, James Rosenquist, και Andy Warhol.

Η Christina Michalis γεννήθηκε το 1974 στη Στουτγκάρδη της Γερμανίας, ζει και εργάζεται στο Βερολίνο. Στα αφαιρετικά έργα σε καμβά και σε πολυκαρμπονικά πλαστικά πάνελ της Michalis, το έργο γίνεται αντικείμενο, το οποίο δεν διαφοροποιείται από τον χώρο. Ο χώρος, το φως και το έργο συνδέονται μεταξύ τους σε ένα υλικό επίπεδο. Πολύ σημαντικό στην δουλειά της Michalis είναι η απελευθέρωση του πίνακα από το πλαίσιο και η απομάκρυνση του από τον κλασικό φορέα της εικόνας. Αναφορές στην ζωγραφική προκύπτουν από την εφαρμογή χρωμάτων πάνω στον καμβά και την ίδια στιγμή αναιρούνται από την βιομηχανική επιφάνεια του πλαστικού. Mέσω των αντανακλάσεων πάνω στο πλαστικό πάνελ και το παιχνίδι τους με τα χρώματα, το φως και τις σκιές, προκύπτει συνέχεια μια νέα αντιληπτή εικόνα.
 
Ο Helmut Middendorf γεννήθηκε το 1953 στο Dinklage της Γερμανίας, ζει και εργάζεται στο Βερολίνο και στην Αθήνα. Στην παρούσα έκθεση παρουσιάζονται 3 καινούργια κολάζ του καλλιτέχνη μαζί με έναν πίνακα από τη σειρά των επονομαζόμενων ΡΜ – Paintings (από τις λέξεις printed matter και pentimenti), όπου χρησιμοποιείται η τεχνική του κολάζ, αλλά κυριαρχούν κατά κανόνα μοτίβα αφηρημένης ζωγραφικής. Για την δημιουργία των κολάζ ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί διάφορα υλικά όπως χαρτόνι, φωτογραφίες, αποκόμματα από περιοδικά και εφημερίδες, κόμικς, φθηνές εικονογραφήσεις, ευτελή υλικά, εικόνες από το διαδίκτυο, τα οποία συνδυάζονται τις περισσότερες φορές με ζωγραφισμένα μέρη. Η θεματολογία τους περιστρέφεται γύρω από την επικαιρότητα, τον κόσμο της τέχνης και την ποπ κουλτούρα.

Ο Jon Pestoni γεννήθηκε το 1969 στη St. Helena, Καλιφόρνια, ζει και εργάζεται στο Λος Άντζελες. Οι πίνακες του Jon Pestoni αποτελούνται από πολλαπλές χρωματικές επιστρώσεις με κάθε μια από αυτές να αποτελεί και μία ιστορία. Τα διαφορετικά στρώματα χρώματος ενίοτε εμποδίζουν το ένα το άλλο και ενίοτε αλληλεπιδρούν μεταξύ τους συνθέτοντας μία αφήγηση η οποία συνοψίζεται στο κέντρο του καμβά. Διάσπαρτα χρώματα συμπιεσμένα κάτω από μουντζούρες και ακανόνιστα σχήματα διαγράφονται ή αποκαλύπτονται. Η ανάγνωση του κάθε πίνακα ξεκινάει από το κέντρο του, καθώς τα διάφορα στρώματα χρωμάτων ξεδιπλώνονται διαδοχικά προς το περιθώριο του. Οι πλούσιες πολυεπίπεδες επιφάνειες χρωμάτων υποδηλώνουν μια επιθετικότητα αλλά παράλληλα και μια αρμονία καθώς η κίνηση του χεριού είναι σχεδόν ορατή πάνω στον καμβά τονίζοντας την αμεσότητα και τον αυθορμητισμό της μεθοδολογίας του καλλιτέχνη.
 
Η Λίλα Πολενάκη γεννήθηκε το 1964 στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται. Στους πίνακες τις χρησιμοποιεί υλικά που ποικίλουν από λάδι, ύφασμα, δαντέλες και κάρβουνο μέχρι τη χρήση χαρτιών διαφορετικής ποιότητας και διαφάνειας. Παραμορφωμένα από το χρόνο ή σημαδεμένα από την ανθρώπινη παρέμβαση τα υλικά ενσωματώνονται όλα στη δουλειά της και γίνονται μέρος μιας διαδικασίας κατά την οποία το υλικό μιμείται τη ζωγραφική, αλλά και η ζωγραφική μιμείται το υλικό. Στην παρούσα έκθεση παρουσιάζεται ένα ζωγραφικό έργο από τη μονοχρωματική σειρά της Πολενάκη από τα μέσα της δεκαετίας του ’90.
 
Ο Γιώργος Σαπουντζής γεννήθηκε το 1976 στην Αθήνα, ζει και εργάζεται στο Βερολίνο. Στο επίκεντρο της καλλιτεχνικής πρακτικής του Γιώργου Σαπουντζή βρίσκεται η διερεύνηση της γλυπτικής στον δημόσιο χώρο. Δημόσια μνημεία όπως γλυπτά ιππέων εγκαταστημένα σε δημόσιες πλατείες αποτελούν πολλές φορές αφετηρία για την δημιουργία των έργων του. Πρόκειται για αντικείμενα που αντιπροσωπεύουν κομμάτι της συλλογικής μνήμης αλλά και που σχηματίζουν την καθημερινή εμπειρία στην πόλη. Ο Σαπουντζής προσεγγίζει τα γλυπτά με διαφορετικούς τρόπους και μέσω ποικίλων εικαστικών μέσων, χρησιμοποιώντας ελαφριά υλικά όπως το αλουμίνιο, κολλητική ταινία, πολύχρωμα υφάσματα και εφημερίδες παγιδεύει και μπλέκει τις πέτρινες και μπρούτζινες φιγούρες στη δική του αφήγηση.