Η «Φαύστα» ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη και μουσική Θέμη Καραμουρατίδη, ενώ ένας θίασος εξαίρετων ηθοποιών ζωντανεύει με απολαυστικό τρόπο το «μποστικό» σύμπαν επί σκηνής. Την Φαύστα, έναν ρόλο-ορόσημο της νεοελληνικής δραματουργίας, ερμηνεύει η Τζίνη Παπαδοπούλου. Μαζί της, (αλφαβητικά) οι ηθοποιοί: Βασίλης Αθανασόπουλος, Θαλασσινή Βοσταντζόγλου, Βασιλική Δέλλιου, Γιάννης Σιάμπαλιας, Πέτρος Σκαρμέας, Χρήστος Σταθούσης. Στη φωνή του Μποστ ακούγεται ο Θάνος Λέκκας.

Η υπόθεση:

Η Φαύστα και ο Γιάννης χάνουν το τετραετές κοριτσάκι τους, το Ριτσάκι, στη θάλασσα. Όμως, η αναζήτησή τους είναι μάταιη, αφού το έχει καταπιεί ένα «θαλάσσιον κήτος-ένα θαλάσσιον τέρας». Χρόνια μετά, το Ριτσάκι θα βρεθεί στην κοιλιά ενός ψαριού… που θα ψαρέψει ο πατέρας της! Μόνο που η χαρά της επιστροφής της «απωλεσθείς κόρης» δεν θα κρατήσει πολύ. Θα τη φάνε… οι γάτοι, επειδή μυρίζει ψαρίλα! Έτσι, το «πρωτοποριακό» queer ζεύγος Ιατρού, το οποίο ζητά το Ριτσάκι σε γάμο ‒με συνοικέσιο‒ για λογαριασμό του ομοιοπαθούς υιού τους, αναχωρεί άπραγο από την οικία της Φαύστας.

Η «Φαύστα» του Μποστ, ένα υπερβατικό θεατρικό έργο σε έμμετρο λόγο που σατιρίζει τη μικροαστική προσποίηση μέσα από ένα παιχνίδι συμφυρμού πομπώδους ύφους και ψευτολόγιας ανορθογραφίας, έχει πάντα στραμμένο το βλέμμα της ‒προφητικά, θαρρείς‒ στο μέλλον. Δηλαδή, στο δικό μας σήμερα. Στηλιτεύει με φινέτσα και γούστο όλες τις παθογένειες που εξακολουθούν να καθορίζουν τις ζωές μας, από τις οποίες δεν έχουμε απαλλαγεί ακόμη. Και όλα αυτά μας κάνουν να γελάμε με την ημιμάθεια, τη «δηθενιά», τη σοβαροφάνεια, την κατεστημένη κουλτούρα, μέσα σε ένα κλίμα γιορτής και τέρψης, ανατροπής και πρωτοπορίας.

Ο σκηνοθέτης Τάσος Πυργιέρης μιλά για την παράσταση:

«Πάντα ήθελα να ανεβάσω ένα θεατρικό έργο του Μποστ, αυτού του ιδιοφυούς, λογολάγνου και ιδιόρρυθμου καλλιτέχνη. Ο θαυμασμός μου για την ανατρεπτική οπτική των στίχων του, την ευρηματική εικαστική ματιά του και το ευφάνταστο συγγραφικό του έργο με ώθησαν στην ανάγκη να επιλέξω την “Φαύστα”. Αυτή η μοναδική προσωπικότητα, με τον σατιρικό και καυστικό της λόγο, συνδυάζει το αρχαίο ελληνικό δράμα με το θέατρο του παραλόγου, παρουσιάζοντας μια ιστορία που παραμένει εξαιρετικά διαχρονική, αν και έχει τις ρίζες της στην ελληνική ιστορική παράδοση. Η “Φαύστα” είναι μια σάτιρα που αποδομεί τις συμβάσεις της ελληνικής τραγωδίας, παρωδεί το διδακτικό θέατρο του 18ου αιώνα, ενώ ταυτόχρονα σχολιάζει με έξυπνο τρόπο τη σύγχρονη πραγματικότητα.

Το πολυεπίπεδο έμμετρο κείμενο ‒σε δεκαπεντασύλλαβο‒ της “Φαύστας” προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες για καλλιτεχνική και σκηνική έκφραση, αλλά και την ευκαιρία να αναστοχαστούμε τις δικές μας αντιλήψεις για την πολιτική, την εξουσία και την ανθρώπινη φύση. Ο παράλογος λόγος, οι ανορθογραφίες, οι σολοικισμοί καθώς και οι μεταθέσεις γενών, αριθμών και πτώσεων ενισχύουν προοδευτικά ένα οργανωμένο χάος. Το σύμπαν της “Φαύστας” είναι ένας καθρέφτης στον οποίο μπορούμε να δούμε την υπερβολή της ανθρώπινης φύσης, την κωμική και τραγική πλευρά της καθημερινότητας μας. Ο Μποστ σαρκάζει τη μικροαστική θέση της γυναίκας στην οικογένεια αναδεικνύοντας έτσι την υποκρισία της ελληνικής κοινωνίας. Δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ επίσης στην ιδιαίτερη, παιχνιδιάρικη και ανάγλυφη γλώσσα του, πάνω στην οποία δουλέψαμε λεπτομερώς με τους ηθοποιούς, προσπαθώντας να διατηρήσουμε την αυθεντικότητα του ύφους του Μποστ, ενώ ταυτόχρονα την κάναμε προσιτή, ζωντανή και κατανοητή για τον σύγχρονο θεατή.

Η δυναμική αυτού του θιάσου βασίζεται στην αγάπη του για το θέατρο, στη χαρά της συνύπαρξης των μελών του πάνω στη σκηνή και της πρόθεσής τους να μεταδώσουν στους θεατές τούς φρενήρεις ρυθμούς των προβών. Είμαι βέβαιος πως, αν ζούσε ο Μποστ, την ημέρα της πρεμιέρας θα μας έκανε το τραπέζι στο αγαπημένο του κουτουκάκι στην Κυδαθηναίων, στην Πλάκα, σατιρίζοντας με τον δικό του μοναδικό τρόπο το κάθε λεπτό της παράστασής μας.

Η παρουσίαση της “Φαύστας” στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών αποτελεί για μένα μεγάλη τιμή και ανεκτίμητη εμπειρία, καθώς ο χώρος αυτός προσδίδει στο έργο την αίγλη που του αρμόζει, δημιουργώντας το ιδανικό περιβάλλον για να ζωντανέψει για μία ακόμη φορά μπροστά στους θεατές ο ανεπανάληπτος κόσμος του Μποστ.

Κύριε Μέντη, σας ευχαριστώ».

Συντελεστές:

  • Σκηνοθεσία | Τάσος Πυργιέρης
  • Πρωτότυπη μουσική σύνθεση | Θέμης Καραμουρατίδης
  • Σκηνικά-κοστούμια | Ελίνα Δράκου
  • Σχεδιασμός φωτισμών | Γιώργος Σπηλιόπουλος
  • Συνεργάτης φωτιστής | Στέβη Κουτσοθανάση
  • Φωνητική διδασκαλία | Χρήστος Θεοδώρου
  • Βοηθός σκηνοθέτη | Σοφία Καστρησίου
  • Ειδικές κατασκευές | Βασιλική Τσιλιγκρού
  • Φωτογραφίες | Κωνσταντίνος Λέπουρης
  • Social media | Social Wave Ath
  • Trailer | Γιώργος Δασκαλόπουλος
  • Μακιγιάζ | Σοφία Καραθανάση
  • Κομμώσεις | Ξένια Μουτέν
  • Κατασκευή σκηνικού | Χρήστος Χαμζαλάρης
  • Βοηθός ενδυματολόγου | Παρθενία Τσεκούρα
  • Οργάνωση παραγωγής | Νίκος Τσαούσης
  • Διεύθυνση παραγωγής | Άννα Κουρελά
  • Βοηθός παραγωγής | Θωμάς Ντάβανος
  • Νομικός σύμβουλος | Δημήτρης Καλοχαιρέτης
  • Ηθοποιοί:
      • Φαύστα | Τζίνη Παπαδόπουλου
      • Μαριάνθη | Βασιλική Δέλιου
      • Γιάννης | Πέτρος Σκαρμέας
      • Ελένη, Κύριος Ιατρού | Χρήστος Σταθούσης
      • Κύριος Ιατρού | Βασίλης Αθανασόπουλος
      • Ριτσάκι | Θαλασσινή Βοσταντζόγλου
      • Νέος (υιός Ιατρού) | Γιάννης Σιάμπαλιας
  • Στη φωνή του Μποστ ακούγεται ο Θάνος Λέκκας

Εκπαιδευτική δράση για εφήβους:

«Φαύστα» του Μποστ | Ανοιχτή πρόβα | Παρασκευή 8 Νοεμβρίου | 18:00-19:30
Υποσκήνιο Β΄ Αίθουσας Αλεξάνδρα Τριάντη

Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δράσεων του Μεγάρου με αφορμή το καλλιτεχνικό πρόγραμμα, ο σκηνοθέτης Τάσος Πυργιέρης και οι ηθοποιοί της παράστασης «Φαύστα» προτείνουν σε εφήβους 12-17 ετών (χωρίς συνοδό) να παρακολουθήσουν την ανοιχτή πρόβα που θα γίνει στο Υποσκήνιο Β΄ της Αίθουσας Αλεξάνδρα Τριάντη, την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου από τις 18:00 έως τις 19:30.

Στη διάρκεια της πρόβας, οι ηθοποιοί προετοιμάζονται συστηματικά για να αναμετρηθούν με τις προκλήσεις του έργου, παίρνουν ρίσκα, ξεπερνούν τις αδυναμίες τους και πειραματίζονται με τα εκφραστικά τους μέσα. Σε αυτή την αποκαλυπτική διαδικασία καλούνται να συμμετάσχουν όσοι νέοι θέλουν να ανακαλύψουν πώς «φτιάχνεται» μια θεατρική παράσταση.

Διαβάστε επίσης:

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: Highlights του προγράμματος Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος 2024
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: Τα συναρπαστικά highlights της καλλιτεχνικής περιόδου 2024-2025