Φεστιβάλ Αθηνών: Ήμασταν εκεί

Μεγάλα ονόματα και σημαντικές παραγωγές παρουσίασε το Φεστιβάλ Αθηνών και στις αρχές Ιουλίου. Ο ευφυής Ρομέο Κατελλούτσι επέστρεψε παρουσιάζοντας στο κοινό

Μεγάλα ονόματα και σημαντικές παραγωγές παρουσίασε το Φεστιβάλ Αθηνών και στις αρχές Ιουλίου. Ο ευφυής Ρομέο Κατελλούτσι επέστρεψε παρουσιάζοντας στο κοινό

της Αθήνας τη νέα του παράσταση «Societas Raffaello Sanzio – Περί της εννοίας του προσώπου του Υιού του Θεού». Προερχόμενος από τον χώρο των εικαστικών – έχει σπουδάσει Ιστορία της Τέχνης – ο Καστελλούτσι δημιούργησε ένα εικαστικό ποίημα. Η ένταση της παράστασης κορυφωνόταν λεπτό με το λεπτό δημιουργώντας ένα παράξενο ξάφνιασμα, από τη σκληρότητα του αλλά και από την ευαισθησία του.

Στη σκηνή η υπερμεγέθης αναπαραγωγή του Σωτήρα του Κόσμου του Αντονέλο ντα Μεσίνα (1465) και υπό το βλέμμα του Χριστού που αναπαρίσταται στον πίνακα, η ιστορία ενός άλλου πατέρα ο οποίος έχει ανάγκη – λόγω των γηρατειών – συνεχώς δίπλα του τον γιο του κάνοντάς του έτσι όμως τη ζωή αβίωτη. Σύμβολα, θρησκεία και θέατρο σε μια παράσταση ευφυή. Συγκινητική αλλά όχι μελό, με συνειρμούς που προεκτείνουν τα όρια της ανθρώπινης σκέψης.

Στις μεγάλες στιγμές του Φεστιβάλ Αθηνών και η (A)pollonia του Κρυστόφ Βαρλικόφσκι. Όπως και με την προηγούμενη δουλειά του έτσι και με αυτή, ο Βαρλικόφσκι δίχασε και πάλι κοινό και κριτικούς. Κάποιοι βρήκαν υπερβολές στην τετράωρη παράστασή του… Η (A)pollonia όμως του Κρυστόφ Βαρλικόφσκι δεν είναι μια συμβατική παράσταση. Επόμενο να δημιουργήσει και ενστάσεις. Πώς αλλιώς; Μια ελεγεία στη γυναικεία θυσία από την Άλκηστη του Ευριπίδη μέχρι την Απολλωνία Μαχτσύνσκα, μια Πολωνή που έχασε τη ζωή της στην προσπάθειά της να σώσει 25 Πολωνοεβραίους κατά το Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο.

Μεγάλη έκπληξη θα μπορούσαμε να πούμε πως ήταν η μεγάλη ανταπόκριση του κοινού στην παράσταση ενός ιδιαίτερου καλλιτέχνη, του Άρη Ρέτσου, «Θρόνος Ατρειδών» που παρουσιάστηκε στο Ηρώδειο. Μια παράσταση – πρόταση για το ανέβασμα των αρχαίων τραγωδιών με έμφαση στη μορφή του είδους.

Στο χορό κλείνοντας ξεχώρισαν οι παραστάσεις του William Forsythe «Yes we can\’t (Δεν μπορούμε Ναι) και της Ομάδας χορού της Μαγκύ Μαρέν, «Salves».

Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου θα κλείσει όπως άρχισε. Με ηχηρά ονόματα και σημαντικές παραγωγές! Αναμένουμε τη Συλβί Γκυλλέμ στο Ηρώδειο, τον Ριχάρδο τον Γ΄, με γεύση από Χόλυγουντ στην Επίδαυρο, σε σκηνοθεσία Σαμ Μέντες και στον πρωταγωνιστικό ρόλο τον Κέβιν Σπέισι αλλά και την πρωτότυπη παράσταση του Σταμάτη Φασουλή – επίσης στην Επίδαυρο –  με τίτλο «Σκηνοβάτες». 

 

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ