Το έργο «εδώ μέσα εκατοικούσε» είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της εικαστικού Μυρτώς Ξανθοπούλου και του συνθέτη Πάνου Ηλιόπουλου. Πρόκειται για μια σειρά από 7 «βινιέτες»/βίντεο μικρής διάρκειας, καθένα εκ των οποίων αποτελείται από μικρές χειρονομίες και επιτελέσεις, εφήμερες εγκαταστάσεις, εικόνες και πλάνα της καθημερινότητας, λέξεις και φράσεις, που συνθέτουν ένα υβρίδιο βιντεοτέχνης, DIY φιλμ, ποίησης, ημερολογιακής καταγραφής και social media project.
Τόσο η φόρμα όσο και το περιεχόμενο του έργου ισορροπούν ανάμεσα στο κοινότοπο και το υψηλό, την ελαφρότητα και την αναγκαιότητα, το αστείο και το τραγικό.
Οι δημιουργοί ανοίγουν έναν γόνιμο διάλογο με εργαλεία το βίντεο, τον λόγο και τον ήχο, θέτοντας ερωτήματα γύρω από τη ρευστότητα και τη στερεότητα της έννοιας της ελευθερίας, την αυθαιρεσία και το αναπόφευκτο της γλώσσας, την εντοπιότητα, την ταυτότητα, το μνημείο, την υβριδική φόρμα αλλά και την ίδια τη μεθοδολογία της συνεργασίας όσον αφορά τη μουσική/ηχητική επένδυση του συγκεκριμένου οπτικοακουστικού υλικού.
Το έργο θα παρουσιαστεί αρχικά στις 8-14 Μαΐου ως σειρά από instagram stories στον επίσημο λογαριασμό του Φεστιβάλ, και σε δεύτερο χρόνο ως βιντεοεγκατάσταση – που μπορείτε να δείτε εδώ.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Ο τίτλος «εδώ μέσα εκατοικούσε» αποτελεί παράφραση του στίχου του «Ύμνου εις την Ελευθερίαν» του Δ. Σολωμού εκεί μέσα εκατοικούσες.
Το σύνολο του έργου έχει δουλευτεί με αφορμή τους στίχους και τη μουσική του «Ύμνου», που είναι και η κεντρική θεματική του Οpen Plan.
Βίντεο – Λόγος – Σύλληψη Μυρτώ Ξανθοπούλου | Μουσική Σύνθεση – Ηχητικός Σχεδιασμός Πάνος Ηλιόπουλος
Κεντρική φωτογραφία θέματος: Open Plan 2023, Feequencies, εδώ μέσα εκατοικούσε
Διαβάστε επίσης:
Open Plan 2023 – Freequencies / Ελεύθερες συχνότητες: Τέσσερα ψηφιακά έργα από το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: Το Καλλιτεχνικό Πρόγραμμα για το 2023