Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου Arpissima στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Έρχεται το Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου Arpissima στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης!

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης παρουσιάζουν ένα τριήμερο αφιερωμένο στην άρπα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου και του 59ου Φεστιβάλ Δημητρίων, με την υποστήριξη του Γαλλικού Προξενείου στη Θεσσαλονίκη και του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης. Η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής άρπας του πλανήτη, η Salvi Harps, παρουσιάζει τις άρπες της στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, με παράλληλες μουσικές εκδηλώσεις διακεκριμένων αρπιστριών και ένα masterclass της Anaïs Gaudemard.

Το συνοπτικό πρόγραμμα:

4.10.2024: Η έκθεση Άρπας της Salvi Harps ξεκινά στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
4.10.2024 / 20:00: Συναυλία: Images, εικόνες ήχων κι εποχών
5.10.2024 / 09:00 – 13:00: Masterclass της Anaïs Gaudemard
5.10.2024 / 20:00: Ρεσιτάλ άρπας: Anaïs Gaudemard
6.10.2024 / 12:00: Ρεσιτάλ άρπας: Ηλέκτρα Πελέκη
6.10.2024 / 14:00 – 18:00: Masterclass της Anaïs Gaudemard

Αναλυτικά το πρόγραμμα των εκδηλώσεων:

Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου 2024
ώρα 20:00
Φουαγιέ Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης
Έναρξη έκθεσης Άρπας της Salvi Harps
Συναυλία: «Images, εικόνες ήχων κι εποχών»

Μία άρπα μοιράζεται την σκηνή με ένα πνευστό, ένα έγχορδο και κρουστά. Τα διαφορετικά ηχοχρώματα του όμποε, του βιολοντσέλου και του βιμπράφωνου, πλαισιώνουν με έναν ξεχωριστό τρόπο τον ιδιαίτερο ήχο του νυκτού έγχορδου οργάνου, αυτού της άρπας σε τρία ντουέτα που μεταμορφώνονται σε κουαρτέτο, δένοντάς τα μουσικά σε έναν σπάνιο συνδυασμό. Οι καθαρές γραμμές έκφρασης της γαλλικής μουσικής, μέσα από τον λυρισμό του Debussy, Tournier, Lemeland αντικατοπτρίζονται κι έρχονται αντιμέτωπες με εικόνες δημιουργών του σήμερα, συνθέσεις των Π. Μιχαηλίδη και Κ. Κίτσου.

Συμμετέχουν:

Πρόγραμμα:

Σάββατο, 5 Οκτωβρίου 2024
ώρα 20:00
Φουαγιέ Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης
Ρεσιτάλ άρπας: Anaïs Gaudemard

Πρόγραμμα:

Το πρόγραμμα αποτελεί φόρο τιμής σε όσους ερμηνευτές έχουν παίξει κεντρικό ρόλο στη συγγραφή του ρεπερτορίου της άρπας. Αρκετοί από αυτούς ήταν αρπιστές οι ίδιοι, όπως ο Albert Zabel και έτσι άφησαν το στίγμα τους στην άρπα, επιδεικνύοντας μια αξιοσημείωτη μαεστρία οργανική μαεστρία. Το ρεσιτάλ θα ξεκινήσει με αποσπάσματα από το σημειωματάριο όπου ο Leopold Mozart, μεταξύ περίπου το 1759 και το 1764, έγραψε μουσική για την κόρη του, Μαρία Άννα Μότσαρτ (με στοργή ονομάζεται «Nannerl»), για να τη μάθει να παίζει πλήκτρα. Ο Louis Spohr εμπνεύστηκε από τη συζυγική αγάπη, και ήταν η σύζυγός του Dorette, μια εξαιρετική αρπιστής, ότι αφιέρωσε το ‘Phantaisie Op.35’. Η Anaïs Gaudemard ερμηνεύει ένα έργο που γράφτηκε για την ίδια, το ‘Nachtstück’ του David Coleman και ένα άλλο σύγχρονο έργο του Philippe Hersant, ανάθεση της Lily Laskine. Τα σύγχρονα έργα πλαισιώνονται από έργα του Debussy, που ήταν ο ίδιος πολύ εμπνευσμένος από την άρπα και του οποίου η μουσική ταιριάζει υπέροχα στο όργανο. Η συναυλία θα ολοκληρωθεί με μία μουσική έκπληξη σε ντουέτο βιολιού και άρπας της Anaïs Gaudemard με τον Σίμο Παπανά.

Κυριακή, 6 Οκτωβρίου 2024
ώρα 12:00
Αίθουσα “Περιοδικών Εκθέσεων Γ”
Ρεσιτάλ άρπας: Ηλέκτρα Πελέκη

Η Ηλέκτρα Πελέκη πραγματοποιεί μια μουσική αναδρομή περνώντας από διαφορετικές εποχές και ερμηνεύοντας έργα των Scarlatti, Posse, Hindemith, Faure και Parish Alvars. Αναδεικνύοντας τη διαφορετική και μοναδική υφή της κάθε καλλιτεχνικής περιόδου, μας οδηγεί σε ένα ταξίδι ανά τους αιώνες προσπαθώντας να προσεγγίσει το συναίσθημα και τα πάθη του συνθέτη, αλλά και των ανθρώπων της εκάστοτε εποχής.

Πρόγραμμα:

Master Class της Anaïs Gaudemard
05/10 από τις 09:00 έως τις 13:00
και 6/10 από τις 14:00 έως τις 18:00
Αίθουσα “Περιοδικών Εκθέσεων Γ”
του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης
Η συμμετοχή είναι δωρεάν
Αιτήσεις συμμετοχής: Μαρία Σοφρώνη: maria@salviharps.com

Η Anaïs ελπίζει να μοιραστεί με τους μαθητές το εύρος των δυνατοτήτων της άρπας και όλα τα μυστικά του ρεπερτορίου που γνωρίζει. Η μέθοδός της είναι εμπνευσμένη από το παρακάτω απόσπασμα του Nicolas Boileau (1636-1711): «What is well conceived is clearly stated, and the words to say it come easily».

Βασικοί άξονες του σεμιναρίου:

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ