Πρόκειται για τη δράση Film in Town, που ξεκίνησε στο 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης τον περασμένο Μάρτιο, και επιστρέφει φέτος στο 58ο ΦΚΘ: Στον Δήμο Καλαμαριάς οι προβολές θα πραγματοποιηθούν από τη Δευτέρα 6 ως την Τετάρτη 8 Νοεμβρίου 2017 στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς «Μελίνα Μερκούρη». Στον Δήμο Παύλου Μελά, οι ταινίες θα φιλοξενηθούν από την Τρίτη 7 έως και την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2017 στο Δημοτικό Θέατρο του Κέντρου Πολιτισμού «Χρήστος Τσακίρης».
Η είσοδος στις προβολές είναι ελεύθερη (θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας).
ΠΡΟΓΡΑΜΜA ΠΡΟΒΟΛΩΝ
Δήμος Καλαμαριάς
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς «Μελίνα Μερκούρη» (Μεταμορφώσεως 7-9)
Δευτέρα 6 Νοεμβρίου
20:00 Έγκλειστοι / The Enclosure του Αρμάν Γκατί
Τρίτη 7 Νοεμβρίου
20:00 Ο δίγαμος / The Bigamist της Άιντα Λουπίνο
Τετάρτη 8 Νοεμβρίου
20:00 Ο εικοστός αιώνας μου / My 20th Century της Ίλντικο Ενιέντι
22:00 Δεν είμαι μάγισσα / I am not a Witch της Ρουνγκάνο Νιόνι
Δήμος Παύλου Μελά
Δημοτικό Θέατρο του Κέντρου Πολιτισμού «Χρήστος Τσακίρης» (Λαγκαδά 221)
Τρίτη 7 Νοεμβρίου
20:00 Ο δολοφόνος της λεωφόρου / Τhe Hitch-hicker της Άιντα Λουπίνο
Τετάρτη 8 Νοεμβρίου
20:00 Ο επαγγελματίας / The Professional του Ντούσαν Κοβάσεβιτς
Πέμπτη 9 Νοεμβρίου
20:00 Οικογένεια ξανά / Family Again και Άσε τους άλλους ν’ ασχολούνται με την αγάπη / Let the Others Deal with Love του Ρούμπεν Έστλουντ
Παρασκευή 10 Νοεμβρίου
20:00 Ποτέ μη φοβηθείς / Never Fear της Άιντα Λουπίνο
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ:
Έγκλειστοι / Enclosure του Αρμάν Γκατί (Γαλλία, Γιουγκοσλαβία)
Σε ένα ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης, ο Καρλ, ένας Γερμανός πολιτικός κρατούμενος, καταδικάζεται σε θάνατο επειδή στενογραφούσε απαγορευμένα ραδιοφωνικά προγράμματα. Ένας άλλος κατάδικος, o Νταβί, είναι ένας ταπεινός ωρολογοποιός από το Παρίσι, ο οποίος μέχρις στιγμής επιβιώνει επειδή μπορεί και επισκευάσει τα ρολόγια των Ες Ες. Οι δύο ναζιστές διοικητές του στρατοπέδου σκαρφίζονται ένα νοσηρό στοίχημα: θα κλειδώσουν τους δύο κατάδικους σε έναν χώρο περιφραγμένο με λεπιδοφόρο συρματόπλεγμα και θα απελευθερώσουν όποιον σκοτώσει πρώτος τον άλλον μέχρι το τέλος της νύχτας.
Ο δίγαμος / Τhe Bigamist της Άιντα Λουπίνο (ΗΠΑ)
Ένας μοναχικός άνδρας καταλήγει παντρεμένος και ερωτευμένος με δύο διαφορετικές γυναίκες: μια καριερίστα και μια νοικοκυρά. Μία από τις συζύγους του τον υποψιάζεται και μαθαίνει το μυστικό του. Η Λουπίνο είναι η μοναδική σκηνοθέτις της εποχής της που θα μπορούσε να αναλάβει με τόση επιτυχία μια ταινία που διερευνά την ψυχοσύνθεση ενός άνδρα –τον οποίο η Λουπίνο αντιμετωπίζει με συμπάθεια–, ασκώντας παράλληλα κριτική στην κυρίαρχη ανδρική ιδεολογία της δεκαετίας του ’50.
Ο εικοστός αιώνας μου / My 20th Century της Ίλντικο Ενιέντι (Ουγγαρία)
Οι δίδυμες Nτόρα και η Λίλι γεννήθηκαν στη Bουδαπέστη το 1880, το ίδιο βράδυ που ο Έντισον εφηύρε τον ηλεκτρικό λαμπτήρα. Λίγα χρόνια αργότερα χωρίζονται κάτω από περίεργες συνθήκες και υιοθετούνται από διαφορετικές οικογένειες. Η Ντόρα καταλήγει ερωτική συνοδός, ενώ η Λίλι γίνεται αναρχική φεμινίστρια. Στην αρχή του έτους 1900 συναντιούνται στο Όριεντ Εξπρές, χωρίς όμως να γνωρίζει η μία για την ύπαρξη της άλλης… Μια πνευματώδης και εκθαμβωτική αλληγορία για τη γυναικεία ταυτότητα στην εποχή της μηχανικής αναπαραγωγής.
Δεν είμαι μάγισσα / I Am Not a Witch της Ρουνγκάνο Νιόνι (Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία)
Ένα ασήμαντο καθημερινό περιστατικό σ’ ένα χωριό της Αφρικής έχει ως αποτέλεσμα τον εγκλεισμό μιας οχτάχρονης ορφανής σ’ ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης μαγισσών καταμεσής της ερήμου. Σ’ αυτόν τον καταυλισμό, που είναι κάτι ανάμεσα σε άβατο, φυλακή και τουριστική ατραξιόν, είναι υποχρεωμένη να μένει δεμένη με μια μακριά, λευκή κορδέλα σ’ ένα δέντρο – αλλιώς απειλείται να μεταμορφωθεί μαγικά σε κουνέλι. Έπειτα από προσωπική βιωματική έρευνα και μακρά παραμονή σ’ ένα αντίστοιχο στρατόπεδο, μια γενναία πρωτοεμφανιζόμενη σκηνοθέτις μιλά για το δίλημμα της γυναικείας χειραφέτησης: Να παραμένεις ζωντανή με κάθε τρόπο; Ή να παλεύεις για την ελευθερία με κάθε τίμημα;
Ο δολοφόνος της λεωφόρου / The Hitch-Hiker της Άιντα Λουπίνο (ΗΠΑ)
Στο δρόμο για το Μεξικό, δύο ανυποψίαστοι φίλοι που πάνε εκδρομή το Σαββατοκύριακο για να ψαρέψουν παίρνουν με oτοστόπ έναν διαβάτη που αποδεικνύεται καταζητούμενος κατά συρροή δολοφόνος. Υπό την απειλή του όπλου, οι δύο φίλοι οδηγούν το αμάξι σε κάθε επικίνδυνη ζώνη που τους υποδεικνύει ο δολοφόνος, ψάχνοντας τρόπο να αποδράσει. Tο πρώτο και μοναδικό φιλμ νουάρ που σκηνοθέτησε γυναίκα δεν επιστρατεύει τις αρχετυπικές φιγούρες του είδους (ούτε καν τη φαμ φατάλ!), αλλά χρησιμοποιεί το αχανές, απέραντο τοπίο ως ξενιστή του αγνού φόβου.
Ο επαγγελματίας / The Professional του Ντούσαν Κοβάσεβιτς (Σερβία, Μαυροβούνιο)
Στο Βελιγράδι του 2001, μετά την πτώση του Μιλόσεβιτς, ένας πρώην καθηγητής λογοτεχνίας εργάζεται ως διευθυντής σ’ έναν εκδοτικό οίκο. Μια μέρα δέχεται την επίσκεψη ενός αγνώστου, ο οποίος αποδεικνύεται ότι μέχρι πρότινος ήταν μυστικός αστυνομικός με καθήκον να κατασκοπεύει κάθε του κίνηση. Η ιλαροτραγική συνάντηση που ακολουθεί αποκαλύπτει τους παράξενους δεσμούς που ενώνουν τις ζωές των δύο ηρώων και καταγράφει με πικρό χιούμορ την πολιτική πραγματικότητα στη Σερβία της δεκαετίας του ’90. Ο επαγγελματίας του θεατρικού συγγραφέα και σεναριογράφου Ντούσαν Κοβάσεβιτς αποτελεί διασκευή του ομώνυμου θεατρικού του έργου.
Οικογένεια ξανά / Family Again του Ρούμπεν Έστλουντ (Σουηδία)
Είκοσι τρία χρόνια μετά το διαζύγιό τους, οι γονείς του σκηνοθέτη μένουν ξανά μόνοι, χωρίς σύντροφο. Ο Έστλουντ προσπαθεί να τους φέρει κοντά, έστω και μπροστά στην κάμερα, αλλά οι δυο τους αδυνατούν να συμφωνήσουν για το τι συνέβη στο παρελθόν. Η απεγνωσμένη προσπάθεια ενός γιου να βρει μια κοινή αφήγηση είναι η κινητήριος δύναμη αυτού του θαρραλέου ντοκιμαντέρ για το φορτίο της οικογένειας.
Άσε τους άλλους ν’ ασχολούνται με την αγάπη / Let the Others Deal with Love του Ρούμπεν Έστλουντ (Σουηδία)
Μια ομάδα νεαρών ανδρών κινούνται στις παρυφές της ζωής, προσπαθώντας να μη χάσουν την αθωότητά τους κατά την επώδυνη διαδικασία τού να μεγαλώνεις.
Ποτέ μη φοβηθείς / Never Fear της Άιντα Λουπίνο (ΗΠΑ)
Μια ταλαντούχα και όμορφη χορεύτρια καταρρακώνεται όταν μαθαίνει πως έχει προσβληθεί από πολιομυελίτιδα και θα μείνει παράλυτη. Προτιμώντας να βυθιστεί μόνη στη δυστυχία της, η γυναίκα διαλύει τον αρραβώνα της με τον παρτενέρ και χορογράφο της, αλλά αυτός είναι αποφασισμένος να μείνει στο πλευρό της. Η πορεία μιας νεανικής ψυχής από το πένθος και τον πόνο στην αποδοχή και την αυτογνωσία, σε μια ταινία η οποία βασίστηκε στη μάχη της ίδιας της σκηνοθέτιδας με τη νόσο (και κυκλοφόρησε λίγο πριν βρεθεί το εμβόλιο για την καταπολέμησή της).
Διαβάστε επίσης: