Το Ινστιτούτο Γκαίτε σε συνεργασία με το 22ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» παρουσιάζει την εγκατάσταση του Νίκου Περάκη, Films in Pinboards.

Με πρωτότυπο τρόπο «προβάλλει» ο Νίκος Περάκης σε pinboards 40 χρόνια κινηματογραφικής δουλειάς σε Ελλάδα και Γερμανία:

Με τα υλικά της δουλειάς του σκηνογράφου, του ενδυματολόγου, του σεναριογράφου, του σκηνοθέτη, του παραγωγού: Με σκίτσα, με προσχέδια, με μακέτες κοστουμιών, σκηνικών και κατασκευών, με λίστες, με φωτογραφίες από τα casting και τα γυρίσματα, με διαφημιστικό υλικό και αφίσες, αλλά και με οτιδήποτε κινδύνευε να πεταχτεί ή να χαθεί σε συρτάρια, όπως διαβατήρια, κλειδιά, παλιές ατζέντες, αναμνηστικά, καρτ-ποστάλ, εγγυήσεις μηχανημάτων, εισιτήρια, προγράμματα φεστιβάλ, δημοσιεύματα, επαγγελματικές κάρτες κι άλλα πολλά.

Ο Νίκος Περάκης γεννήθηκε το 1944 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Το 1945, με την απελευθέρωση,οι γονείς του επέστρεψαν στην Αθήνα. Από το 1962 έως το 1966 σπούδασε σκηνογραφία και ενδυματολογία στην Ακαδημία Εικαστικών Τεχνών του Μονάχου, από το 1966 έως το 1969, πριν και κατά τη διάρκεια της δικτατορίας στην Ελλάδα, υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία στην Τηλεόραση των Ενόπλων Δυνάμεων. Αμέσως μετά επέστρεψε στη Γερμανία όπου στις επόμενες δεκαετίες εργάστηκε στο σινεμά, μετέχοντας στην άνθηση του «Νέου Γερμανικού Κινηματογράφου».

Έτσι, η εγκατάστασή του «προβάλλει», ή ίσως καλύτερα «αναπαριστά», πάνω από 30 θρυλικές τώρα πια ελληνικές και γερμανικές ταινίες των χρόνων 1971 με 2011 και μαζί μ’ αυτές και πτυχές της ιστορίας των δυο χωρών και της ιστορίας του κινηματογράφου τους. Με τη «Λούφα και Παραλλαγή» για παράδειγμα, την καυστική σάτιρα που παρουσιάζει τη δικτατορία από την οπτική των υπηρετούντων τη στρατιωτική τους θητεία, μια ταινία που αγαπήθηκε από πολλές γενιές Ελλήνων. Ή με το «Bomber & Paganini» ή με το «Βίος και Πολιτεία». Ή με έργα που σχεδίασε και υλοποίησε με συναδέλφους του και από τις δυο χώρες: «Το ταμπούρλο» και το «Homo Faber» (Voyager) του Schlöndorff ή «Το χρυσό Πράγμα» με τους Reitz, Stoeckl, Brustellin ή το «Felix Krull» με τον Sinkel ή το «Ο άνδρας πάνω στο Τείχος» με τον Hauff ή το «Οι Απέναντι» με τον Πανουσόπουλο κ.ά.

Ξενάγηση από τον σκηνοθέτη: 26/9/2016, 19:30

Ο Νίκος Περάκης θα μας μιλήσει για την «συλλογή» του τη Δευτέρα 26.09.2016, 19:30 στο φουαγιέ του Ινστιτούτου.

Στις 21:00 θα ακολουθήσει η προβολή της ταινίας «Bomber & Paganini».

BOMBER & PAGANINI
(Γερμανία/Αυστρία 1976, 104´)

26/9/2016, 21:00
Αίθουσα εκδηλώσεων του Goethe-Institut Athen,
Ομήρου 14-16, Αθήνα

Δελτία προτεραιότητας για την προβολή θα διανέμονται στην υποδοχή του Ινστιτούτου από τις 18:00.

Σενάριο/Σκηνοθεσία: Νίκος Περάκης
Ηθοποιοί: Mario Adorf, Tilo Prückner, Barbara Valentin, Margot Werner, Hannelore Schroth, Hannelore Elsner κ.ά.
Μουσική: Νίκος Μαμαγκάκης
Στίχοι τραγουδιών: Νίκος Περάκης
Παραγωγή: v. Vietinghof & Perakis-Filmproduktion
Συμπαραγωγοί: ZDF σε συνεργασία με την Sascha Film GmbH Wien

Παράλυτος οδηγεί τυφλό.
Ο Bomber και ο Paganini είναι ένα δίδυμο απατεώνων.
Ο Bomber, πρώην πιανίστας, μεθύστακας και μποξέρ, είναι θρήσκος και καλόκαρδος. O Paganini, πρώην βιρτουόζος του βιολιού, είναι τύπος πονηρός και ενίοτε μοχθηρός. Οι δυο τους σχεδιάζουν διαρκώς το μεγάλο κόλπο, που πάντα αποτυγχάνει, ενώ ταυτόχρονα προσπαθούν και να τη φέρουν ο ένας στον άλλον. Με μια συμμορία κακοποιών συχνάζουν κι εκείνοι στο κακόφημο Wunder Bar (Μπαρ των Θαυμάτων).

Κατά τη διάρκεια μιας απίστευτα αποτυχημένης διάρρηξης ο Bomber χάνει το φως του κι ο Paganini μένει παράλυτος. Τώρα πια εξαρτάται πέρα για πέρα ο ένας από τον άλλον. Ο τυφλός Bomber σπρώχνει το αναπηρικό καροτσάκι του Paganini ενώ τον οδηγεί ο παράλυτος Paganini. Παρόλα αυτά όμως συνεχίζουν να εξαπατούν ο ένας τον άλλον. Κι ενώ το δίδυμο περιμένει κάποιο θαύμα, η συμμορία τους σχεδιάζει τη ληστεία μιας χρηματαποστολής.

Προλογίζει ο Νίκος Περάκης.

Γερμανικά με ελληνικούς υπότιτλους

Είσοδος ελεύθερη

Περισσότερα για τον Νίκο Περάκη: www.nikosperakis.gr

22o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας»
www.aiff.gr