Με αφορμή τη συμπλήρωση των 25 χρόνων του περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ και των 20 χρόνων του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας μία σειρά από πρωτότυπες επετειακές εικαστικές και μουσικές εκδηλώσεις με τον τίτλο «Frame – Light – Motion» θα πραγματοποιηθούν σε συνεργασία με την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014. Οι δράσεις θα περιέχουν μία σειρά από πρωτοποριακά installation και διαδραστικές εκθέσεις ειδικά σχεδιασμένες για την μέρα αυτή αλλά και μουσικές performance από τον Felizol και την Mr. Girl. Η βραδιά κλείνει με ένα μεγάλο πάρτυ με τον Νικ Μπανγκς των Pulp να ανεβαίνει στα decks.
Τοποθετώντας το Frame – Light – Motion ως μότο της φετινής 20ης διοργάνωσης αλλά και της συμπλήρωσης των 25 χρόνων του περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ, βλέπουμε τον κινηματογράφο από την αρχή του, αυτή τη φορά όμως μέσα από τα τρία βασικά του δομικά στοιχεία, το πλαίσιο, το φως και την κίνηση. Η ιστορία των τεχνών ορίζεται με αυτά τα στοιχεία, μόνο ο κινηματογράφος, όμως, τα έχει ανάγκη και τα τρία.
– Το κοινό έχει την ευκαιρία να περιπλανηθεί σε δύο αίθουσες: στο Innovathens, τον Κόμβο Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας της Τεχνόπολης Δ.Α. (κτίριο Αεριοφυλάκιο 2) βιώνοντας την εμπειρία της συνεχούς κίνησης.
Σε 24 οθόνες – όσα και τα κινηματογραφικά καρέ – μεταδίδονται σιωπηλά διαφορετικά αποσπάσματα από 1000 κινηματογραφικά τρέιλερ, ενώ κάποιες οθόνες παραμένουν αδρανείς (η αδράνεια είναι η αρχή της κίνησης) και κάποιες μεταδίδουν απλώς παράσιτα, τον θόρυβο αυτό που αποτελεί το μυστικό κάθε σχέσης.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Την εγκατάσταση ντύνει η μουσική του Felizol, με ένα νεο-πανκ παραλήρημα βασισμένο στην ηλεκτρονική μουσική, τον ντίσκο παροξυσμό και τα πιο ξεδιάντροπα σάουντρακ της ιστορίας.
Αναζητήστε επίσης 10 σκηνές έκπληξη οι οποίες ολοκληρώνουν μια αντι-ιστορική αναδρομή που δεν θα έμπαινε ποτέ σε κανένα σοβαρό κινηματογραφικό λεξικό!
– Και στο κτίριο «Μηχανουργείο» (Δ12) ανακαλύπτοντας την αδιαπέραστη υπερκινητικότητα του «Μοντέλου» του Κώστα Σφήκα.
Μόνο το «Μοντέλο» , που γιορτάζει τα 40 του χρόνια, του Κώστα Σφήκα μπορεί να βοηθήσει στην κατανόηση των δομικών στοιχείων του κινηματογράφου, αφού τα αμφισβητεί κάθε λεπτό. Για αυτό, επιλέχθηκε να προβληθεί σε μία μεγάλη σκοτεινή αίθουσα, σε λούπα, χωρίς αρχή και τέλος, αφού εξάλλου δεν έχει ούτε αρχή ούτε τέλος, αφήνοντας το να οδηγήσει τον θεατή σε συνειρμούς εικόνων, κινούμενων και ακίνητων.
Ταυτόχρονα με το «Μοντέλο» στο ίδιο κτίριο τοποθετείται ένα «κινούμενο δωμάτιο» στους τοίχους του οποίου προβάλλονται πειραματικές ταινίες των αρχών του 20ου αιώνα, σε μία προσπάθεια να αναπαραστήσει την ιστορία των δομικών στοιχείων του κινηματογράφου (πλαίσιο – φως – κίνηση) από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, τότε που υπήρχαν αυτόνομα.
Παράλληλα, η Mr. Girl ερμηνεύει ζωντανά ένα ιδιότυπο κονσέρτο για EWI. Ένα μουσικό κολλάζ, ένα παιχνίδι με την ελεκτρόνικα που είχε κρυφτεί μέσα στον Μπαχ και στον Τσιτσάνη.
Την πρωτοποριακή αυτή ζωντανή εγκατάσταση ολοκληρώνουν δύο πιονέροι της φωτογραφίας: ο Μαν Ρέι («Le Retour à la Raison», «Emak-Bakia», «L’Étoile de Mer») και ο Πολ Στραντ («Manhatta»), αλλά και ένα πρωτότυπο βίντεο γυρισμένο με κινητό, το «Dark Into the Light».
Προσοχή: Kάπου θα δείτε και τον εαυτό σας.
Θα ακολουθήσει πάρτι με DJ set από τον ντράμερ των Pulp, Νικ Μπάνκς και opening DJ set από την ομάδα του propaganda.gr.