Ο Γιάννης Αδαμάκης αναφέρει σχετικά με την έκθεση “Deliberately Innocent”:
«Μέσα από τη συγκεκριμένη ενότητα δουλειάς, προσπάθησα με μια, εντός εισαγωγικών, παιδική ματιά, να αποτυπώσω την εικόνα ενός παιχνιδιού. Ενός παιχνιδιού με αντικειμενική αλλά και υποκειμενική υπόσταση.
Έχουμε συνηθίσει να θεωρούμε ότι τα παιδιά εκπροσωπούν την αθωότητα, ενώ στην πραγματικότητα είναι ικανά, αλλά και πρόθυμα για πιο σύνθετες και όχι κατ’ ανάγκην αφελείς σκέψεις. Δοκίμασα λοιπόν να διερευνήσω αυτή την «εικονοκλαστική» άποψη, από τη σκοπιά ενός καλλιτέχνη.
Πίσω από ένα αυτοκινητάκι, ένα μικρό πλοίο, ένα στρατιωτάκι, κρύβονται παράλληλα γεγονότα, παράλληλες αναγνώσεις.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Κρύβονται απωθημένα, άλυτες υποθέσεις, εκκρεμείς αναβολές. Μάχες που χάθηκαν πριν ξεκινήσουν.
Αισθάνθηκα εν τέλει, συγχρόνως αθώος αλλά και ένοχος, για πράγματα που έζησα και που εκμεταλλεύτηκα για να ζωγραφίσω.»
Στον Κατάλογο που συνοδεύει την Έκθεση “Deliberately Innocent”, ο Ζωγράφος Γιώργος Σταθόπουλος στο κείμενό του για τον συνάδελφo αλλά και φίλο, Γιάννη Αδαμάκη, γράφει:
«Πρώτα θαύμαζα τη ζωγραφική του Γιάννη Αδαμάκη, παρακολουθώντας εκθέσεις και δημοσιεύσεις έργων του, και μετά γνώρισα τον ίδιο, αυτόν τον πρίγκιπα των Βριλησσίων, όπως τον αποκαλούμε με τον Θανάση Μιχαηλίδη, τον άρχοντα της Βουλιαγμένης. Μαζί έχουμε ζήσει μεγάλες στιγμές γευσιγνωσίας φαγητών και κρασιών, ωραίες στιγμές που μας ενώνουν και που, ευτυχώς, συνεχίζονται απαλύνοντας τη ροή του αδυσώπητου χρόνου.
Ο Αδαμάκης με τη ζωγραφική του ταξιδεύει τον θεατή σε ακοίμητες θάλασσες και σε λιμάνια μυστηρίου, τον μεταφέρει σε πλατείες που μοιάζουν να επιπλέουν σε δρόμους πλωτούς, τον ξεναγεί σε χώρους εργασίας για να του θυμίζει την αντοχή του, τον ανεβοκατεβάζει σε λεωφορεία ώσπου να δει την κάθε μέρα σαν σχολική εκδρομή.
Σίγουρα είναι ένας από τους σημαντικότερους ζωγράφους που έχουμε σήμερα. Την αφορμή για να ζωγραφίζει την παίρνει κυρίως από τους φίλους του, τα οινοπνεύματα και τα καράβια με τις προσδοκίες που κουβαλούν και τις ζωές που φέρνουν πίσω. Γι’ αυτό θα μπορούσαμε ίσως να πούμε ότι επικοινωνεί με το κοινό και με τους φίλους του με τρόπο που η ζωγραφική του να τους ανήκει.
Η ζωγραφική του Αδαμάκη μας εμπνέει και μας συγκινεί.
Δεν κολακεύει με τα κλισέ του συρμού των ευρωπαίων ζωγράφων, οι οποίοι επηρέαζαν πάντα και πολλές φορές παρέσυραν τους Έλληνες ομότεχνους τους.
Φίλε Γιάννη, στην υγειά σου!»
Γιάννης Αδαμάκης
Ο Γιάννης Αδαμάκης (Yiannis Adamakis) γεννήθηκε το 1959 στον Πειραιά.
Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε 34 ατομικές και πολλές ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Κύπρο, Πολωνία, Ρωσία και Τουρκία, ανάμεσα στις οποίες οι διεθνείς Artfairs: “Αrt Athina” (Αθήνα, 1994, 1998), “Art Jonction” (Νίκαια, Γαλλία, 1997), “Lineart” (Γάνδη, Βέλγιο, 2000), “ArtParis” (Παρίσι, Γαλλία, 2004) και “ArtThessaloniki” (Θεσσαλονίκη, 2018, 2021).
Έχει επίσης συμμετάσχει σε τρεις διεθνείς εικαστικές συναντήσεις: στο Τσερεποβέτς (Ρωσία, 1998), στο Μπίλεφελντ (Γερμανία, 2000) και στο Κουσάντασι (Τουρκία, 2016).
Πολλές εκδηλώσεις για το έργο του, αλλά και άλλα θέματα σχετικά με την Τέχνη, έχουν λάβει χώρα με τη συμμετοχή του, στο «Ίδρυμα Θεοχαράκη» (Αθήνα, 2017), στο Πολυτεχνείο Κρήτης (TEDx – «Διαρροή φωτός», Χανιά, 2017), στον «Ιανό» (Αθήνα, 2016, 2018), στο “PolisArt café” (Αθήνα, 2018), στo «Μουσείο Κατσίγρα» (Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας, 2018), στο «Artville” (Αθήνα, 2018), στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και αλλού.
Κείμενα του έχoυν δημοσιευτεί σε περιοδικά, εφημερίδες και εικαστικούς καταλόγους.
Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Στο πλαίσιο των εγκαινίων της έκθεσης του Γιάννη Αδαμάκη “Deliberately Innocent”, θα πραγματοποιηθεί συναυλία των Μιχάλη & Παντελή Καλογεράκη, με «τα Ρεμπωτικά & τα άλλα».
Κεντρική φωτογραφία θέματος: Γιάννης Αδαμάκης, Ελπίδα, 2022, 80Χ100 m, acrylics on canvas