Η ιστορικός τέχνης Λουΐζα Καραπιδάκη σημειώνει: «Ο Γιάννης Ευθυμίου παρουσιάζει τη νέα ενότητα της εικαστικής του δημιουργίας με τίτλο τον πολύσημο τεχνικό όρο “Dampen”, που έμμεσα παραπέμπει στη ζωγραφική με color paper pulp. Επιλέγει αυτή τη φορά ως εκφραστικό μέσο την παχύρευστη ύλη του χαρτοπολτού με την αδρή υφή και ζωγραφίζει με τον έγχρωμο πολτό ως χρωματική παλέτα με την ίδια δεξιοτεχνία που δουλεύει κάθε υλικό ζωγραφικής. Τα έργα του έχουν βασικό δομικό στοιχείο το χρώμα, που άλλοτε το απλώνει διαδοχικά σε απόλυτα αρμονικές εικόνες με έντονη ρεαλιστική χροιά και άλλοτε εκμεταλλεύεται τις έντονες τονικές αντιθέσεις και σε συνδυασμό με εικονιστικές αντιπαραθέσεις δημιουργεί ένταση και δραματική αίσθηση.
Οι θεματικές του, τοπιογραφίες και ανθρωποκεντρικές συνθέσεις με παραστατική απόδοση, κινούνται στη σφαίρα ενός πραγματικού και ενίοτε πλασματικού κόσμου. Πολλές είναι και οι αυτοβιογραφικές αναφορές στις εικαστικές αφηγήσεις, με εικόνες μνήμης αποκρυσταλλωμένες, φευγαλέες ή και κατακερματισμένες να ενσωματώνονται συστηματικά στις εικονογραφίες του».
Ο ίδιος επισημαίνει: «Σε αυτή τη φάση της δουλειάς μου διερευνώ τα όρια του χαρτοπολτού, ως υλικό αλλά και ως τρόπο έκφρασης και σκέψης. Η ενασχόληση αυτή προέκυψε μέσα από ανατροπή, σαν ένα δοχείο διοχέτευσης της καλλιτεχνικής μου ενέργειας. Το χρώμα και το σχέδιο υπέκυψαν στις ανάγκες του υλικού, και έτσι άρχισα να ανακαλύπτω νέους, όλο και πιο προσωπικούς, δρόμους. Μέχρι και σήμερα, αγωνίζομαι να κρατήσω ζωντανή τη φλόγα της δημιουργίας και προσπαθώ να παραμένω ανοιχτός σε πειραματισμούς, στοχεύοντας πάντα σε μία πνευματική εγρήγορση και καθαρότητα. Η ζωγραφική μου εμμένει σε συμφωνία με τις βαθύτερες υπαρξιακές μου ανησυχίες, γι’ αυτό και «μετακινείται» συνεχώς, αποφεύγοντας οριστικές θέσεις και κατατάξεις».