Παλιότερα θεωρούνταν από πολλούς και μάλιστα ιδιαίτερα εδώ στην Ελλάδα, αλλά και ευρύτερα, στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, ότι ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός δημιουργήθηκε από μόνος του, με ένα είδος παρθενογένεσης. Και ενώ όλοι αναγνώριζαν τη μεγάλη επίδραση και προσφορά του ελληνικού πολιτισμού στο ρωμαϊκό, ελάχιστοι ή πολύ λίγοι αναγνώριζαν αντίστοιχα την πολύ μεγάλη προσφορά και επίδραση των ανατολικών πολιτισμών στον ελληνικό.
Αυτό βέβαια είχε και τις αιτίες του. Μεταξύ άλλων τους τελευταίους αιώνες είχαν αναπτυχθεί πρώτα η Ευρώπη και μετά οι ΗΠΑ, οι οποίες είναι αμφίβολο το κατά πόσο ήθελαν να βλέπουν την πηγή της ανάπτυξής τους έξω από το χώρο της Ευρώπης.
Παραπέρα η Ανατολή με την ανάπτυξη των Αράβων, του Ισλάμ και τις σταυροφορίες δεν φαινόταν και ό,τι καλύτερο για να θεμελιωθεί πάνω του ο δυτικός πολιτισμός. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως τους διέφευγε ότι εκεί, στην Ανατολή είχε γεννηθεί ο μονοθεϊσμός των Εβραίων, ο πρώιμος χριστιανισμός καθώς και οι πρώτοι μεγάλοι πολιτισμοί της Μεσοποταμίας και της Αιγύπτου. Όμως ο ελληνορωμαϊκός πολιτισμός θεωρήθηκε μια σπουδαία, μεγάλη και αυτόνομη ενότητα και πως εξελίχθηκε πιο πολύ μόνος του, χωρίς ιδιαίτερη βοήθεια ή έστω αλλάζοντας προς το καλύτερο μια κάπως διεστραμμένη ή μέτρια ή κακή ανατολική πραγματικότητα.
Ο Γρηγόρης Θ. Βασδέκης πήρε το πτυχίο του (ΒΑ) από τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Τμήμα Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης (1979). Συμμετείχε στις ανασκαφές του Δίου και της Βεργίνας (καθηγητές Δ. Παντερμαλής και Μ. Ανδρόνικος). Από το 1981 μέχρι το 2013 ήταν καθηγητής φιλολογίας στο Κολλέγιο Αθηνών, όπου διετέλεσε και Γυμνασιάρχης (2008-2012). Συνέχισε τις σπουδές του στην Κλασική Φιλολογία (ΜΑ), στο Department of Classics, University of Cincinnati (1984-1986). Απέκτησε το διδακτορικό του δίπλωμα (PhD) από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (1994). Τίτλος της διατριβής του: «Η Δοκιμασία για Γάμο στον Αρχαιοελληνικό Μύθο και στο Νεοελληνικό Παραμύθι». Έχει διδάξει στη Μετεκπαίδευση Νηπιαγωγών και Δασκάλων. Το 2011 έγινε από τις εκδόσεις Γαβριηλίδη, δεύτερη έκδοση του βιβλίου του: «Θείο Δράμα και Μητριαρχία στην Οδύσσεια. Μια σύγκριση του Έπους με την Καινή Διαθήκη». Έχει δημοσιεύσει πλήθος άρθρων και μεταφράσεων. Έχει συμμετάσχει ως ομιλητής σε διάφορα συνέδρια, σεμινάρια και επιστημονικές ημερίδες.