Η γκαλερί Artshot – Sophia Gaitani παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Γιώργου Συρίγα με τίτλο «Απλές Λέξεις». Η έκθεση εγκαινιάζεται την Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου, στο στενό της Λεμπέση κάτω από την Ακρόπολη.
Ο Γιώργος Συρίγας με την ατομική του έκθεση «απλές λέξεις» ψάχνει στο εικαστικό του λεξιλόγιο τους συνδέσμους που μεταμορφώνουν τα έργα σε δίαυλο επικοινωνίας με τους συνανθρώπους του.
Αυτονόητο μεν αλλά καθόλου δεδομένο το ζητούμενο της σύνδεσης του έργου με το θεατή γίνεται το πεδίο δράσης του καλλιτέχνη μέσα από σύμβολα και μορφές που διαβάζονται σαν Απλές Λέξεις.
Απλές λέξεις
Κάποια μέρα θα βρω τις κατάλληλες λέξεις και θα είναι απλές».
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Σε αυτή την φράση ο Jack Kerouac έκλεισε όλη την αγωνία που ένιωθε για μια ειλικρινή επικοινωνία με τους ανθρώπους μέσα από το έργο του.
Δεν ήταν ο πρώτος που εξερεύνησε αυτό το υπέροχο πεδίο καλλιτεχνικής δράσης και σίγουρα ούτε ο τελευταίος. Ήταν όμως ο πρώτος που το επισήμανε με απλές λέξεις.
Αγία Αφροδίτη
Η θεά – σύμβολο πια της κλεμμένης ομορφιάς που εκπατρισμένη με τη βία αντί να απολαμβάνει τον Κυκλαδίτικο ήλιο στην ιδιαίτερη πατρίδα της, πουλάει έναντι ευτελούς αντιτίμου το αιώνιο κάλος της σκλαβωμένη μέσα στους τοίχους της πολυτελούς κατοικίας της.
Ίσως περισσότερο τυχερή, θα μπορούσε να πει κανείς συγκριτικά με τα χιλιάδες κορίτσια – γυναίκες που εκπατρίζονται καθημερινά αναζητώντας μια καλύτερη ζωή, καταλήγοντας σε χέρια άπληστων για χρήμα και εξουσία ανθρώπων που πουλούν την κλεμμένη τους νιότη και ομορφιά κάτω από άθλιες συνθήκες.
Η Αγία Αφροδίτη γίνεται αλληγορικά προστάτιδα και σύμμαχος αυτών των συνανθρώπων μας.
Η Αγία Αφροδίτη είναι η αλληλεγγύη.
Η Αγία Αφροδίτη Είμαστε Όλοι Εμείς.
Χωρίς αισθήσεις
Η Ρόμι Σνάιντερ δανείζει σε αυτόν τον πίνακα αφαιρετικά τη μορφή της στην άγνωστη – ανώνυμη γυναίκα που με κλειστά τα μάτια και το στόμα υπομένει μια αλλιώτικη καθημερινότητα στα χέρια του κακοποιητή πατέρα, αδελφού, συζύγου ζώντας κάτω από το δόγμα: τα εν οίκω μη εν δήμω. Το έργο Χωρίς Αισθήσεις είναι ο δικός μου τρόπος να πω Ως Εδώ στο κομμάτι της κοινωνίας που αρνείται να δει , να ακούσει και να μιλήσει για όλα τα κακώς κείμενα της τοξικής πατριαρχίας και αρρενοπωτητας.
Ας δώσουμε ο καθένας από εμάς στον χώρο και στο χρόνο που τον αφορά, ένα τέλος στην υποκρισία των ψιθύρων και της κλειστής πόρτας.
Κεντρική φωτογραφία θέματος: TYPOPMA, YIORGOS SYRIGAS, Ο υπέροχος εγώ, 120x90cm, 2023 (λεπτομέρεια έργου)